Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-09-2007, 05:30   #1
miglantz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-08-2007
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 13
Domyślnie Turbina w FF 1.8 tddi 90 km

Właśnie dowiedziałem się że turbina nadaje się na śmietnik. I teraz pytanie co lepiej kupić :
nowa - 2100 zł
regenerowana - 1700
używana (na allegro) - 800 zł.

POza tym nie bardzo wiem co może być przyczyną jej uszkodzenia (mechanik nie ma czasu zajmować się takimi pierdołami - on tylko wymontowuje i montuje) a w turbinie łopatki pokieraszowane oraz rozpiep*na ośka od wirnika . Obawiam się że jak zamontuje kolejną to może się z nią stać to samo.

Prosze o rade. :fcp25

__________________
...a miało być tak pięknie...
...czy są na świecie auta które sie nie psują???...
miglantz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 06:52   #2
AC_62
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: Tarnów
Model: Focus C-MAx
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 25
Domyślnie

Takie są właśnie skutki uszkodzenia osi turbiny. W pierwszej kolejności na wskutek kilku przyczyn takich jak: zył olej, niskie ciśnienie oleju, bark wychaładzania turbiny brudny lub uszkodzony filtr powietrza powoduje szybkie zużycie panewek osi turbiny, a co za tym idzie nadmierny luz i przedmuchy. W konsekwencji powstałego luzu oś z łopatkami nie pracuje stabilnie ocierając o obudowę. Przy pracy turbiny dochodzacej do 100 000 obr/min każde otarcie o obudowę działa destrukcyjne nia dalikatne łopatki. Dodatkowo każy ubytek na łopatkach turbiny powoduje utrate równowagi i wibracje rozbijając osiowość turbiny. Koło się zamknęło. Więc należy sprawdzić czy turbina ma właściwe smarowanie, używać właściwego zalecanego przez producenta oleju lub zamienniki tej samej klasy i oczywiście eksploatować poprawnie , czyli zimnej turbiny nie rozpedzać gwałtownie, a gorącą turbinę wychładzać i wszystko bedzie OK.
AC_62 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 08:38   #3
1floyd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
Domyślnie

Cytat:
Napisał AC_62
Takie są właśnie skutki uszkodzenia osi turbiny. W pierwszej kolejności na wskutek kilku przyczyn takich jak: zył olej, niskie ciśnienie oleju, bark wychaładzania turbiny brudny lub uszkodzony filtr powietrza powoduje szybkie zużycie panewek osi turbiny, a co za tym idzie nadmierny luz i przedmuchy. W konsekwencji powstałego luzu oś z łopatkami nie pracuje stabilnie ocierając o obudowę. Przy pracy turbiny dochodzacej do 100 000 obr/min każde otarcie o obudowę działa destrukcyjne nia dalikatne łopatki. Dodatkowo każy ubytek na łopatkach turbiny powoduje utrate równowagi i wibracje rozbijając osiowość turbiny. Koło się zamknęło. Więc należy sprawdzić czy turbina ma właściwe smarowanie, używać właściwego zalecanego przez producenta oleju lub zamienniki tej samej klasy i oczywiście eksploatować poprawnie , czyli zimnej turbiny nie rozpedzać gwałtownie, a gorącą turbinę wychładzać i wszystko bedzie OK.
Właśnie najważniejsze są ostatnie zdania. Używanie właściwego oleju oraz prawidłowa eksploatacja sprężarki czyli turbiny jest istotnym czynnikiem jej trwałości. Szczególnie dawanie tzw "buta' na zimnym silniku ( nie które pojazdy mają nawet kontrolkę niedogrzanego silnika zapalającą się po przekroczeniu określonych obr.) i nie wychładzanie jej poprzez natychmiastowe gaszenie silnika ( winien chodzić na wolnych obrotach ok 20- 30 sek po dojeździe w zależności od jego temp. Stosowanie się do powyższych rad i używanie właściwych olejów znacznie na trwałość turbiny.
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p
1floyd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 13:09   #4
tomiwit
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
Domyślnie

Cytat:
Napisał miglantz
nowa - 2100 zł
regenerowana - 1700
używana (na allegro) - 800 zł.
Przy takich cenach to tylko nowa. Oczywiście jeżeli planujesz dalej jeździć.
Ale skąd ta cena nowej. Szczerze mówiąc to myślałem, że ok.5000zł.

I pytanie do znawców - czy turbo w tdci 100km to to samo co w tddi?
(pewnie nie i ta do tdci kosztuje jednak 5000zł znając życie :fcp11 )

Pozdrawiam
tomiwit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 16:18   #5
1floyd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
Domyślnie

Z tego co mi wiadomo turbina w tdci na jest inna inna konstrukcję łopatek inne ciśnienia wysterowania. Być może się mylę ale tak gdzieś czytałem.
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p
1floyd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 17:55   #6
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomiwit
<cut>
I pytanie do znawców - czy turbo w tdci 100km to to samo co w tddi?
(pewnie nie i ta do tdci kosztuje jednak 5000zł znając życie :fcp11 )

Pozdrawiam
W TDCI jest turbina o zmiennej geometrii a w TDDI o stałej. Większe skomplikowanie machanizmu oznacza, że turbina do TDCI musi być droższa.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 19:11   #7
miglantz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-08-2007
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 13
Domyślnie

Cytat:
Napisał AC_62
... i oczywiście eksploatować poprawnie , czyli zimnej turbiny nie rozpedzać gwałtownie, a gorącą turbinę wychładzać i wszystko bedzie OK.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
W zasadzie starałem się tego przestrzegać zwłaszcza jeśłi chodzi o wystudzanie. A jeśli chodzi o olej to leje Castrol 5w40 - czyżbym miał zmienić na inny??

Cytat:
Napisał tomiwit

Przy takich cenach to tylko nowa. Oczywiście jeżeli planujesz dalej jeździć.
Ale skąd ta cena nowej. Szczerze mówiąc to myślałem, że ok.5000zł.
W zasadzie cena nowej turbiny powinna pewnie kształtować się w granicach 3000 zł ale dzięki znajomościom udało mi się załatwić taniej.

Niemniej jednak cały czas mam wątpliwości między nową a używaną. W przypadku używanej mam możłiwość przed zakupem sprawdzenia jej stanu u zaprzyjaźnionego mechanika. Różńica w cenie jest nie mała. Autkiem muszę niestety dalej jeździć.
No i dylemat.

pozdrawiam
__________________
...a miało być tak pięknie...
...czy są na świecie auta które sie nie psują???...
miglantz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 20:20   #8
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

skoro regenerowana jest niewiele tańsza od nowej, kupiłbym nową. używka - odpada. jak sprawdzisz w jakim jest stanie? tym bardziej że jak napisałeś
Cytat:
Autkiem muszę niestety dalej jeździć.
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2007, 17:15   #9
katemolan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: stanisławice
Postów: 37
Domyślnie

ludzie dlaczego nie lejecie orginalnego oleju jaki ford zaleca 5w30 motorcraft 5l kosztuje 60 zł.

[ Dodano: 2007-09-07, 18:17 ]
jest to orginalny fordowski olej
katemolan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2007, 18:27   #10
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

Cytat:
Napisał katemolan
ludzie dlaczego nie lejecie orginalnego oleju
a kto powiedział że nie lejecie?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.