|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-09-2007, 05:30 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-08-2007
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 13
|
Turbina w FF 1.8 tddi 90 km
Właśnie dowiedziałem się że turbina nadaje się na śmietnik. I teraz pytanie co lepiej kupić :
nowa - 2100 zł regenerowana - 1700 używana (na allegro) - 800 zł. POza tym nie bardzo wiem co może być przyczyną jej uszkodzenia (mechanik nie ma czasu zajmować się takimi pierdołami - on tylko wymontowuje i montuje) a w turbinie łopatki pokieraszowane oraz rozpiep*na ośka od wirnika . Obawiam się że jak zamontuje kolejną to może się z nią stać to samo. Prosze o rade. :fcp25
__________________
...a miało być tak pięknie... ...czy są na świecie auta które sie nie psują???... |
06-09-2007, 06:52 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: Tarnów
Model: Focus C-MAx
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
Takie są właśnie skutki uszkodzenia osi turbiny. W pierwszej kolejności na wskutek kilku przyczyn takich jak: zył olej, niskie ciśnienie oleju, bark wychaładzania turbiny brudny lub uszkodzony filtr powietrza powoduje szybkie zużycie panewek osi turbiny, a co za tym idzie nadmierny luz i przedmuchy. W konsekwencji powstałego luzu oś z łopatkami nie pracuje stabilnie ocierając o obudowę. Przy pracy turbiny dochodzacej do 100 000 obr/min każde otarcie o obudowę działa destrukcyjne nia dalikatne łopatki. Dodatkowo każy ubytek na łopatkach turbiny powoduje utrate równowagi i wibracje rozbijając osiowość turbiny. Koło się zamknęło. Więc należy sprawdzić czy turbina ma właściwe smarowanie, używać właściwego zalecanego przez producenta oleju lub zamienniki tej samej klasy i oczywiście eksploatować poprawnie , czyli zimnej turbiny nie rozpedzać gwałtownie, a gorącą turbinę wychładzać i wszystko bedzie OK.
|
06-09-2007, 08:38 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
|
Cytat:
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p |
|
06-09-2007, 13:09 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
|
Cytat:
Ale skąd ta cena nowej. Szczerze mówiąc to myślałem, że ok.5000zł. I pytanie do znawców - czy turbo w tdci 100km to to samo co w tddi? (pewnie nie i ta do tdci kosztuje jednak 5000zł znając życie :fcp11 ) Pozdrawiam |
|
06-09-2007, 16:18 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
|
Z tego co mi wiadomo turbina w tdci na jest inna inna konstrukcję łopatek inne ciśnienia wysterowania. Być może się mylę ale tak gdzieś czytałem.
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p |
06-09-2007, 17:55 | #6 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Cytat:
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
06-09-2007, 19:11 | #7 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-08-2007
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 13
|
Cytat:
W zasadzie starałem się tego przestrzegać zwłaszcza jeśłi chodzi o wystudzanie. A jeśli chodzi o olej to leje Castrol 5w40 - czyżbym miał zmienić na inny?? Cytat:
Niemniej jednak cały czas mam wątpliwości między nową a używaną. W przypadku używanej mam możłiwość przed zakupem sprawdzenia jej stanu u zaprzyjaźnionego mechanika. Różńica w cenie jest nie mała. Autkiem muszę niestety dalej jeździć. No i dylemat. pozdrawiam
__________________
...a miało być tak pięknie... ...czy są na świecie auta które sie nie psują???... |
||
06-09-2007, 20:20 | #8 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
skoro regenerowana jest niewiele tańsza od nowej, kupiłbym nową. używka - odpada. jak sprawdzisz w jakim jest stanie? tym bardziej że jak napisałeś
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
07-09-2007, 17:15 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: stanisławice
Postów: 37
|
ludzie dlaczego nie lejecie orginalnego oleju jaki ford zaleca 5w30 motorcraft 5l kosztuje 60 zł.
[ Dodano: 2007-09-07, 18:17 ] jest to orginalny fordowski olej |
07-09-2007, 18:27 | #10 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|