|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-11-2007, 07:07 | #1 |
ford::average
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo Mk4 TitS
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 64
|
TDCi - zanik mocy
W tym tygodniu czekała mnie wycieczka na trasie Olsztyn-Lublin. Zalałem focusika ON Ultimate do pełna i ruszyłem w trasę. Po przejechaniu około 100km dało się odczuć totalny zanik mocy. Auto jakoś napędzało się w zakresie 1000-2000 obrotów, ale wyżej już totalnie zamulało i miałem problemy z wyprzedzaniem. Zachowanie auta było podobne jak w aucie benzynowym kiedy nie działa jeden gar np. wskutek poluzowania kabla wysokiego napięcia na świecy. Jako, że usterka ta wystapiła w połowie trasy do wawy pomyślałem sobie, że dojade jakos do stolicy i zajadę do forda. Juz stojąc w korkach w wawie zauważyłem, że znacząco wzrosła głośność pracy silnika (na postoju), a on sam wprowadzał auto w dość duże drgania. Dojechałem do forda, zgasiłem silniczek i poszedłem do recepcji. Wróciłem do auta bo niestety tego dnia bym sie nie dopchał na serwis, odpalam focusa a on chodzi jak w zegarku, silnik pracował ciszej nie wpadając w drgania. Do samego lublina wspomniana usterka nie miała już miejsca. Wracając z powrotem spotkala mnie ta sama historia po przejechaniu około 70km od tankowania. Auto stracilo moc, więc zjechałem na pierwszy lepszy parking. Wyłaczyłem je, a po 5 minutach odpaliłem ponownie. I znowu problem znikł.
Spotkał się ktoś z Was z podobnymi historiami, lub też dysponuje wiedzą co może być przyczyna tego typu zachowań?
__________________
Olsztyn Go!!! http://www.zbyszekstaniszewski.pl http://www.holek.pl http://images.spritmonitor.de/264352_5.png |
04-11-2007, 19:41 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-10-2007
Model: FF II sport
Silnik: TDCI 1,8
Rocznik: 2005r.
Postów: 31
|
U mnie na wyświetlaczu pojawiał się napis awaria układu silnika i czasami silnik tracił moc tak jak u ciebie po zgaszeniu i zapaleniu wszystko wracało do normy. informacja o awari silnika zapalała się ok co 150 km a słabł co 3 raz. Diagnoza serwisu zawór EGR do wymiany
|
05-11-2007, 07:44 | #3 |
ford::average
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo Mk4 TitS
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 64
|
Tyle, że u mnie nie pojawiły się żadne błędy. Wszedłem w tryb serwisowy i jedyny błąd jaki wywala to D262 dotyczący regulatora napięcia. Pamiętam jak jakiś miesiąc temu zapaliła się na moment kontrolka ładowania aku. Wyłaczyłem wtedy silnik i po ponownym odpaleniu już tego problemu nie było.
Spróbuję wypalić to co mam w baku, zaleję V-Powera i dodatek STP. Zobaczę czy coś się zmieni czy nie.
__________________
Olsztyn Go!!! http://www.zbyszekstaniszewski.pl http://www.holek.pl http://images.spritmonitor.de/264352_5.png |
05-11-2007, 07:49 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-10-2007
Model: FF II sport
Silnik: TDCI 1,8
Rocznik: 2005r.
Postów: 31
|
ASO za podłączenie do kompa i znalezienie przyczyny pobiera 230zł
|