|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-12-2007, 19:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: Wa-wa
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004R
Postów: 44
|
jak ściągnąć bęben?
Witam, pytanie tak jak w temacie . całą noc czytałem posty w archiwum i wynika z nich że są dwa sposoby wymiany tylnych okładzin, odkręcić nakrętke przy łożysku po uprzednim zniszczeniu tego kapselka lub odkecenie całej piasty, ale czy po zamocowaniu jej w imadle bęben zejdzie łatwo czy trzeba użyc np. młotka?
|
13-12-2007, 19:41 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2004
Skąd: Płock
Model: Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1999
Postów: 154
|
Mozesz napisac troche jasniej??
Chcesz mocowac piaste w imadle jak juz ja zdejmiesz?? Co chcesz wymienic, okladziny czy lozysko?? Na pytanie jak w temacie sam sobie odpowiedziales.
__________________
MARIUSZ |
13-12-2007, 19:48 | #3 |
ford::specialist
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001 po lifcie
Postów: 512
|
Nic nie kombinuj tylko odkręć nakrętkę, potem delikatnie młotkiem postukaj po bębnie aż zejdzie i wszystko masz na wierzchu.
|
13-12-2007, 21:11 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Srubokretem lub jakąs lyzka popodwazaj do okola po uprzednim obstukaniu bebna mlotkiem i nie boj sie nic nie zniszczysz jak masz juz progi na bebnie to jedynie mlotek zostaje i pamietaj o spuszczeniu recznego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo zatluczesz sie na smierc
|
13-12-2007, 21:48 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
Są 2 sposoby zdjęcia bębna, bo zależy co chcesz wymienić. Jeżeli jak piszesz okłądziny, to zdemontuj bęben razem z piastą poprzez odkręcenie 4 śrub na klucz 17 od wewnętrznej strony bębna (dokładny opis w archiwum) w ten sposób nie narażasz się na uszkodzenie i ponadplanową wymianę łożyska. Jeżeli razem z okładzinami masz zamiar wymienć łożysko, to zdejmij srebrny kapsel śrubokrętem a później kluczem 30 odkręć nakrętke (zawsze w tył samochodu). Tym sposobem zejdzie ci bęben bez piasty, ale musisz wymienić łożysko.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
13-12-2007, 21:57 | #6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Cytat:
I nie ma czegos takiego ze po zdjeciu samego bebna trzeba zmieniac lozysko wklasnie po to jest ta sruba zeby zdjac beben i wymienic co trzeba lozysko z symeringiem sie zmienia jak stare padlo. |
|
13-12-2007, 23:32 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: Wa-wa
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004R
Postów: 44
|
chciałem zobaczyć w jakim są stanie okładziny i samoregulatory, bo recznego prawie nie ma, i wiem też że od kiedy samochód został sprowadzony do kraju nikt do tylnych hamulców nie zaglądał :fcp5 , więc chce tylko tak kontrolnie zerknąć i przy okazji nie narażać sie na koszta .
rozumiem że w przypadku zdęcia całej piasty ponownego jej założenia trzeba hamulce odpowietrzać? |
13-12-2007, 23:38 | #8 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Cytat:
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|
14-12-2007, 03:43 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: Wa-wa
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004R
Postów: 44
|
nie musze ? ale chyba trzeba odkręcić przewód od tłoczka a to zawsze troche płynu wyleci,
|
14-12-2007, 04:33 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Nessus, weż no jeszcze raz poczytaj archiwum,i czytaj ze zrozumieniem.
Cytat:
|
|