|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-12-2007, 10:12 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Problem z masą, alternatorem?
Witam,
Mam następujący problem, oświetlenie deski rozdzielczej, tripa, radia oraz schowka pasażera plusuje mi. Najwyraźniej widać to w schowku. To pierwsza sprawa, druga jest taka, że jak włącze ogrzewanie przedniej szyby to przygasa mi oświetlenie tych właśnie rzeczy i tak już zostaje- nie jest to chwilowy przygas i powrót, dodatkowo wtedy pulsowanie jest jakby wolniejsze, ale za to dużo bardziej wyraźne, tak jakby mocniej się ściemniało przy pulsowaniu (czyli sama lampka pali się już słabiej i dodatkowo pulsuje jeszcze dogłębniej). Wtedy też nawiew w kabinie staje się słabszy, po wyłączeniu ogrzewania przyśpiesza, wskaźniki się rozjaśniają no ale nadal pulsują, tylko właśnie troche szybciej i trochę słabiej. Co to może być? Czy to masa gdzieś mi nie łączy a jest wspólna dla szyby i tych wymienionych elementów i jak dojdzie duży prąd po włączeniu szyby to taki efekt jest, czy regulator napięcia? Może diody? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
09-12-2007, 10:46 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Ja bym obstawiał regulator napięcia.Ale warto posprawdzać wszystkie masy :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
10-12-2007, 15:25 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Hmm ale od jakich mas zacząć ?
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
10-12-2007, 15:55 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Nie mam zielonego pojęcia
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
18-12-2007, 12:29 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-08-2006
Postów: 16
|
Miałem -niestety - podobny problem z moim MKIII. :fcp25
Pulsowały mnie nie tylko kontrolki ale wszystkie światła zewn. i wewn. Przyczyna pulsowania tkwi w nieprawidłowej pracy regulatora napięcia znajdującego sie w alternatorze.Proponuję obejrzeć to na oscyloskopie przenośnym. Problem w tym,że regulator ten jest sterowany z komputera silnika. Wymiana całego alternatora to kilkaset zł -na allegro. Jak ma się szczęście :fcp2 to mozna znależć na szrocie albo na allegro sam moduł regulatora do danego typu alternatora.Mnie sie udało za 200 zł. :fcp26 . powodzenia :fcp29 |
18-12-2007, 20:16 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-11-2007
Model: MK2
Silnik: zetec 1.8
Rocznik: 99
Postów: 26
|
Można też wpiąć zwykły miernik/Amperaż i napięcie/ Jak będą duże wahania to wiadomo o co chodzi i alternator do wymiany, może da radę sam regulator wymienić.Szczotki tez sprawdz jak wyjmiesz już go.
|