|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-02-2008, 16:19 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-03-2006
Skąd: Zamość
Model: MK III
Silnik: 2.0 b
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
sprężarka klimy
dzisiaj podczas przeglądu zobaczyłem na sprężarce klimy coś jak olej koloru czerwonego czy to moze być olej z klimy czy dalsza jazda bez tego oleju jest dopuszczalna
|
11-02-2008, 18:49 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-11-2006
Skąd: Warszawa
Model: MK3
Silnik: 2,0TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 452
|
Re: sprężarka klimy
Czynnik chłodzący jest zazwyczaj z dodatkiem barwnika dla łatwiejszego lokalizowania nieszczelności. Najwyraźniej ubywa czynnika.Jak ubędzie zbyt dużo to sprężarka się nie załączy.
|
12-02-2008, 11:55 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-03-2006
Skąd: Zamość
Model: MK III
Silnik: 2.0 b
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
Re: sprężarka klimy
mam pytanko czy sprężarki klimy w MK III są takie same w dieslu i benz
|
20-02-2008, 22:10 | #4 | |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-02-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: 1,8 Pb
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Re: sprężarka klimy
Cytat:
|
|
20-02-2008, 23:03 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-02-2008
Skąd: Opole
Postów: 14
|
Re: sprężarka klimy
a u mnie w ogóle nie załącza sie klima tj. nie działa ten elektromagnes sprężarki... czy mam wymieniać całą sprężarke czy ki diabeł?? :566:
|
21-02-2008, 07:19 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
Re: sprężarka klimy
Cytat:
__________________
POZDRAWIAM. |
|
21-02-2008, 10:27 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-02-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: 1,8 Pb
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Re: sprężarka klimy
Cytat:
- pod akumulatorem jest osuszacz - na osuszaczu (u gory) wkrecony jes presostat (czujnik cisnienia) - zciagasz z niego wtyczke i kawalkiem drucika zwierasz ja - robisz to tylko przy wlaczonym zaplonie wtedy uslyszysz jak elektro magnes załancza sprzeglo sprezarki jezeli uslyszysz cykniecie. - teraz mozesz jak chcesz zrobic to samo przy dzialajacym silniku oczywiscie tylko na kila - kilkanascie sekund bo jak nie masz czynnika i oleju to sie zatrze sprezarka - jezeli juz wlaczysz sprezarke na dzialajacym silniku i spadna ci lekko obroty to sprezarka jest ok TO BYLO SPRAWDZENIE SPREZARKI TERAZ JEST PYTANIE DLACZEGO SIE NIE ZALANCZA JAK WLANCZASZ AC przyczyn jest kilka najczestrze to: - bezpecznik - brak czynnika a za tym idzie sprawdzenie szczelnosci ukladu zanim ja na nowo nabijesz - czujniki temp. (jak jest temp. zewnetrzna ponizej +4 to sie klima moze nie wlaczyc) - czujnik cisnienia tez moze fixowac A co do koloru czynnika (z poprzedn iego postu) to zalezy jaki nabijaja ja nie mam kolorowego (tylko mam barwnik UV i olej jest lekko fluoroscencyjny zielonkawy) |
|