Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2008, 09:34   #11
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Poczytajcie sobie inne fora, nie tylko fordy sie psuja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2008, 09:45   #12
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Cytat:
Napisał Rafał A.(antek)
Poczytajcie sobie inne fora, nie tylko fordy sie psuja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A podobno jedne bardziej drugie mniej, Lexus na ten przykład też miał niezłą wpadkę - zrobił akcje przywołąwczą do serwisu właścicieli Lexusus bo podobno mocowanie dywaników było wadliwe.
GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2008, 10:12   #13
PAFFCIO
ford::professional
 
Avatar PAFFCIO
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,526
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Witam.
Dopiszę się tutaj bo z kilkoma stwierdzeniami trudno mi się zgodzić.
Zacznę od stwierdzenia, że: mam w tej chwili najechane 41kkm i:
1. bi-ksenony są czyste i świetnie działają,
2. info o wymianie oleju ignoruję (miałem ją 2 razy) bo rzeczywistość jest taka jak opisana wyżej, algorytm sobie liczy co chce a prawda jest taka, że jeżeli nie gubisz oleju i sprawdzasz jego poziom to mogą sobie na razie ten patent w buty włożyć więc nie ma się co stresować :fcp26
3. DPF' wypalanie...Panowie to już nie są silniki, które boją się 4 000 obr więc przejechanie na 5 biegu, 20-30 km nie jest jakimś zarzynaniem silnika. Osobiście robię to raz na kwartał (choć generalnie przynajmniej 1-2 razy w miesiącu robię jakąś dłuższą trasę gdzie silnik nieco się sam przedmucha) w konsekwencji wskazane powyżej komunikaty pojawiały mi się na 1-3 tyś km od wymaganej wymiany (20 i 40 kkm)
W związku z powyższym, dziwię się nieco koledze, że się co kilkaset km (tak średnio :fcp1 ) do ASO na wymianę udawał...
4. Procedura wypalania w ASO... z doświadczeń forumowiczów (vide heko) jasno wynika, że to nie jest tylko kwestia pukania po latopie więc jeżeli Tobie coś takiego zrobili...to po prostu, w mojej ocenie, poszli na wydrę.
5. olej w dieslu szybko nabiera czarnego zabarwienia więc akurat tego nie brałbym jako dowód, że nie był wymieniony. Z tego co wiem istnieje możliwość zrobienia odpowiedniego badania i nie kosztuje to majątku.

I na koniec uwaga generalna. Panowie, nie ma sensu lecieć z każdym komunikatem do ASO, szkoda czasu. Auto jest nowe, są błędy w oprogramowaniu, a w większości wiedza na temat mk. IV jest żałosny. Jezeli czegoś nie ma w instrukcji to nie dają rady...i tylko nas/was wkurzają.
Ja również miałem już na wyświetlaczu komunikat: usterka oświetlenia, usterka tempomatu, usterka ESP i... przechodziła sama...jak nie od razu po wyłączeniu silnika to po nocnym postoju... (na ostatnim spociku dowiedziałem się, że po kilku godzinach, zanika napięcie w obwodzie i kompik się po prostu resetuje...jak widoza Panie, jak windoza, zanim zaczniesz grzebać i konfigurować po prostu przeładuj, jak widać i w autach zasada się sprawdza). Oczywiście przy założeniu, że zadziała bo jeżeli nie to rzeczywiście tylko ASO...choć słysząc ile już jest wersji aktualizacyjnych softu myślę, że to najprostsza droga, czyli wymuszać na ASO jego wymianę...
Pozdrawiam
__________________
PAFFCIO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2008, 21:48   #14
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Paffcio to co proponujesz w moim przypadku ? Moje bi-xenony sa brudne od sroka i przestaly dzialac jak trzeba. Samochod stoi 4 dzien w garazu, bo dopiero jutro jest wolny termin w aso na naprawe. Jakos sie samo nie chcialo naprawic metoda windowsowa. Co do merytoryki i poziomu pozostalej czesci wypowiedzi nie bede kontynuowal dyskusji. Powim tylko tyle, ze akurat wymienialem w swoim focusie tdci olej wielokrotnie i w obecnym mondeo tez mi sie to zdarzylo zrobic wiec dywagacje na temat koloru oleju po wymianie pozostawie dla milosnikow kategorii "mity o mkIV" - moze kiedys taka powstanie. Jesli chodzi o aktualizacje softu, to konkretnie o czym piszesz ? Aktualizacja softu do obslugi "szafy" ? czy aktualizacja softu do sterowania silnikiem - bo to znowu dwa rozne swiaty. A w ogole to sa 3 rodzaje ukladow (komputerow) do obslugi tablicy instrumentow w mkIV w zaleznosci od wersji samochodu i akurat dla mnie jest zawsze w ASO "brak nowszej kalibracji"... Na koniec ciekawostka, ze podczas jednej z tras jechalem ok. 160-170 na autostradzie przez dluzszy czas i w trakcie takiej jazdy wyskoczyl mi komunikat wymiana oleju... Moze trzeba bylo cisnac na 5 tys obrotow bo 4 to z lekka za malo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Idzmy dalej - zanika prad powiadasz... po prostu po godzinie czy dwoch od wylaczenia silnika zostaje odciete zasilanie do wiekszosci elementow typu radio, oswietlenie itp dla oszczedzania aku. Przerabialem to spiac w samochodzie na kampingu nieraz - fakt, ta fura zyje w nocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ale to ma sie nijak do resetu kompa i jego bledow. Proponuje wiec nie powielac zaslyszanych mitow na tym forum, bo ktos kto sie naprawde nie zna bedzie to dalej powtarzal.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 00:02   #15
PAFFCIO
ford::professional
 
Avatar PAFFCIO
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,526
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

1. Poszukaj, popytaj i wjedź do ASO z polecenia...nawet na forum znajdziesz ludzi, którzy Ci pomogą
2. Ksenony do wymiany i nie pisałem, że reset naprawi ksenony...bez przesady
3. W ASO nigdy nie będzie softu do Twojego VIN'a- sprawdzone na moim, dlatego tylko "układ" da Ci możliwość jego wymiany...np. na taki co zabił wirusa u heko
4. O DPF'a trzeba dbać i tego nic nie zmeni, to,że Ci się zapalił komunikat jak jechałeś 170 niczego nie zmienia bo nie mówisz nic jak jeździłeś wcześniej i przy jakim przebiegu Ci się włączył.
5. o oleju...no comments, skoro tak uważasz, to ok. Ja wiem swoje bo pierwszą wymianę po 2000 km zrobiłem sobie sam więc raczej sam siebie nie oszukuję i po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku km, można było powiedzieć o oleju wszystko tylko nie to, że jest przeźroczysty i żółty.
6. komputery w mondku mają kości EPROM tylko z ustawieniami fabrycznymi więc przy resecie "gubią" się ewentualne dane tymczasowe a logi błędów nie mają nic do tego (gdyby było odwrotnie jak wytłumaczyłbyś możliwość zresetowania manualnego błędu z wymianą oleju?)

Niestety twój przypadek ewidentnie potwierdza moją tezę nt. ASOmatołów, którym się nie chce i mają ludzi gdzieś. Doświadczam tego nieustannie w kontakcie z ASO i niestety bez "układu" nie widzę szansy by zrobić to jak trzeba. Aktualizacje softu są w ASO, trzeba tylko trafić w dobre ręce diagnosty, któremu się będzie chciało zrobić coś "poza" instrukcją.
Mity, nie mity, prowadzimy dyskusję. Możesz robić to po swojemu i tak jak niektórzy koledzy jeździć co kilkaset km na wymianę oleju, tracąc czas i wkurzając się na sytuację lub olać to i poprawiać siebie to, co poprawia Ford w kolejnych aktualizacjach. To wolny kraj a wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam i bez względu na to jak, mam nadzieję, że po naprawach nie będziesz miał problemów z mondziakiem.
__________________
PAFFCIO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 08:09   #16
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Re: [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

dobra emocje na bok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

1. Bede cwiczyl
2. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3. Niezle :-)
4. O DPF'ie to juz duzo bylo gadane - nie chce do tego wracac i sie denerwowac. Ogolnie fajnie jest, mam najlepiej nasmarowana fure w miescie.
5. Co do oleju nie bylo mowy o przejechaniu kilku km. Chodzi o sytuacje gdzie ASO wymienia olej, odpala silnik zeby sie zakrecil chwile i wciagnal olej do ukladu i do filtra i samochod wyjezdza na parking przed serwis. Jesli tam sprawdzisz bagnet po wymianie to na pewno nie bedzie czarny tak jak po przejechaniu jakiegos dystansu. I przy tym zdaniu pozostane.
6. Nie chce mi sie wierzyc troche. Gdyby co noc lub co dluzszy postoj komputer sie resetowal do ustawien fabrycznych to potem co kolejne uruchomienie musialby sie uczyc od nowa, zapisywac pamiec adaptacyjna itd. Przez pierwsze km bylyby dziwna jazda a nie jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Reset bledu oleju wyjasnie prosto - usuwasz wpis w pamieci o bledzie oleju a nie robisz calego resetu kompa. Jako dowod (sprawdzilem) jak Ci wyskoczy wymiana oleju to zejmij sobie kleme z aku nawet na cala noc. Rano bedziesz mial wymiane oleju i tak i tak na wyswietlaczu. Za to wtedy rzeczywiscie poznasz co znaczy fura po resecie kompa. Naprawde inaczej jezdzi. Inna opcja to wyjac bezpiecznik (nie pamietam w tej chwili ktory).

Co do pozostalych moich problemow to samochod oddalem jednak dzis do ASO i nie dlatego, ze tam jest super fachowo tylko dlatego, ze samochod jest na gwarancji. Niby wolny kraj :-)
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 08:21   #17
PAFFCIO
ford::professional
 
Avatar PAFFCIO
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,526
Domyślnie Re: [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

Ok danielr
Szkoda, że na żadnym spocie Cię nie było byśmy mogli sobie pogadać bo widzę, że raz sporo wiesz, dwa sporo przećwiczyłeś...może na jesienny FCP lub kielecki się skusisz i na spokojnie pogadamy :fcp29
Tak czy siak życzę powodzenia i proszę podziel się jak poszło w ASO.
Pozdrawiam
__________________
PAFFCIO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 08:44   #18
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Re: [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

GEMINI32, ale leksus nowy nie kosztuje 100 000 tylko 400 000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ajak cos juz sie popsuje to naprawa nie 700zł tylko 7000... porownujmy w klasach jak juz.

No a prawda jest smutna, im wiecej komputera w aucie tym wiecej problmu typu "microsoft windows" i tyle.
A ASO niestety nie dorosla jeszcze nawet do obslugi pojazdow 2 generacje wstecz, to co sie dziwic? Przeciez wlasciwie do obslugi takiego sprzetu i takich samochodow diagnosta mysle powinien byc po kilku szkoleniach, i miec pozipom conajmniej matury a pewnie i studia byby by fajne... a przecie w wiekszosci to sa chlopaki z zawodowki. I pomijajac juz ich przygotowanie, to ich bystrosc jest rowniejz ograniczona Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 08:57   #19
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Re: [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

postaram sie wpasc na jakis zlot i popatrzec na duzo mondkow w jednym miejscu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam nadzieje, ze bede mial czym przyjechac po dzisiejszej radosnej akcji w aso :fcp12
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2008, 13:33   #20
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie Re: [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

Cytat:
Napisał Rafał A.(antek)
GEMINI32, ale leksus nowy nie kosztuje 100 000 tylko 400 000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ajak cos juz sie popsuje to naprawa nie 700zł tylko 7000... porownujmy w klasach jak juz.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

109 800 - Lexus IS 220 D 177 KM
123 600 - Mondeo 2,2 tdci 175 KM
GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.