Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-06-2010, 19:16   #1
Dawid849
ford::advanced
 
Avatar Dawid849
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Głogów
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140km Power Shift
Rocznik: 2012
Postów: 398
Domyślnie Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

Witam. Panowie mam taki problem iż moje mondeo TDCI 115 km nie ma mocy przy niskich obrotach , po wyżej 2000 obrotów jakoś idzie . Spalanie na trasie teraz mam ok 7-7,5 litra , wiec bardzo wysokie. Autem czasami szarpie przy od 2000-3000 obrotów ale nie zawsze. Jak bym chciał ruszyć z samego sprzęgła to zgaśnie, muszę go wkręcić do ok 1500 żeby ruszył.

Zrobiona była diagnostyka komputerowa , żadnych błędów
Sprawdzone wtryski na maszynie probierczej , przelewy w normie.
Turbina wyciągnięta, sprawdzona i jest sprawna.
Rury od układu turbo też sprawdzone i są ok , opaski dociągnięte
Układ wydechowy sprawdzony i katalizator wyczyszczony
Wymienione wszystkie filtry na nowe
Sprzęgło nowe i się nie ślizga

Auto nie kopci.
Egr wyczyszczone
Przepływomierza nie ma (ponoć maja tylko 130 konne)
Nie zapala się żadna kontrolka przy gwałtownym ruszaniu.
Auto poleci te 170km/h i więcej.

Mechanicy rozkładają ręce , ja też

Czy ktoś może mi coś doradzić bo już nie wiem co to może być?

Bardzo lubię to auto ale już mnie powoli wyprowadza z równowagi

__________________
Były: Vectra A 90r 115km, Mondeo mk II 99r 90km. Mondeo mk III 03r 115km , Fiat Stilo 06r 120km, Mondeo mkIV 2.0TDCI 140km
Jest: S-Max 2.0 TDCI 140km Power Shift 2012

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 13-12-2016 o 11:43
Dawid849 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 20:58   #2
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

Turbina ze stałą geometrią niestety tak ma... Chyba, że faktycznie "nie ma mocy" oznacza nie ma mocy i te 7l/100km w trasie nie jest z prędkością 150km/h tylko normalnie 90-120.
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 21:03   #3
Thomas_81
ford::average
 
Avatar Thomas_81
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: wziąć na piwo
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi 115KM 6-speed
Rocznik: 2004
Postów: 50
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

mam dokładnie to samo, w szczególności odczuwalne jest to przy wysokich temperaturach, zdarzało mi się nawet że auto zgasło na 2-ce czy 3-ce przy niskich obrotach :/

cóż usłyszałem w serwisie tylko: "ten typ tak ma" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Thomas_81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 21:28   #4
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

przepływomierza nie ma więc nie ma co czyścić ale filtr dobry warto wstawić bo może za mało powietrza wchodzi do silnika. warto było by się przyjrzeć katalizatorowi czy nie blokuje gazów wylotowych w sytuacji jeśli jest zapchany (duży przebieg) to po prostu go na próbę przedmuchać sprężonym powietrzem lub w ostateczności wykruszyć i zostawić samą obudowę. niestety wtedy może być głośniejszy bo obudowa może zachowywać się jak rezonator.
wypadało by też dokładnie sprawdzić łożysko turbiny pod względem oporów w obracaniu się łopatek bo może jest dużo nagaru od oleju na łożysku. ja to robiłem w foce bo łopatki już ciężko się kręciły. nie trzeba demontować całej turbiny tylko przewody olejowe i w jeden (górny) lać wd40 i obracać łopatkami w obu kierunkach aż do uzyskania swobodnego obrotu. wd40 będzie wypływał drugim (dolnym) otworem więc warto coś podstawić żeby nie zachlapać silnika. zamiast kręcenia łopatkami jakimś "patykiem" lub palcem jeśli jest sprężone powietrze pod ręką to można dmuchać na łopatki pistoletem do przedmuchiwania od strony gdzie wchodzi powietrze z filtra powietrza.
Cytat:
Napisał Dawid849 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przepływomierza nie ma (ponoć maja tylko 130 konne)
mają tylko ze zmienną geometrią a były też takie podobno 115 KM

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 28-06-2010 o 21:40
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 22:22   #5
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

Cytat:
Napisał Dawid849 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Egr wyczyszczone
Czy oprócz tego, że wyczyszczone to również sprawdzone, że się zamyka? Może pomimo czyszczenia nie domyka się całkowicie? Zaślep egr jakąś blaszką ( pomiędzy egr a karbowaną rurką ) i sprawdź czy jest poprawa.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2010, 06:52   #6
Dawid849
ford::advanced
 
Avatar Dawid849
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Głogów
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140km Power Shift
Rocznik: 2012
Postów: 398
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

A wiec tak , turbina jest sprawdzona u mechanika który regeneruje turbiny , została wyciągnięta i nie ma luzów , łopatki całe nie połamane, turbina nie ma nagaru ,jest czysta.
Egr otwiera sie bo sam osobiście sprawdzałem , i czyściłem.
Egr mam okablowany wiec nie do końca można go zaślepiać. Ale skoro jest sprawny to po jaką cholerę ?
Katalizator tak ja mówiłem jest drożny i był czyszczony specjalną chemią do katalizatorów.
Auto pali 7 litrów przy prędkosci ok 100km ,jak jechałem wcześniej jak było wszystko ok na niemieckich autostradach prędkoscią ok 150 to nie palił 7 litrów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko poniżej 6 litrów
Może i ten typ tak ma jak wy to mówicie , ale mój wcześniej tego nie miał , wiec nie wiem o co kaman.
__________________
Były: Vectra A 90r 115km, Mondeo mk II 99r 90km. Mondeo mk III 03r 115km , Fiat Stilo 06r 120km, Mondeo mkIV 2.0TDCI 140km
Jest: S-Max 2.0 TDCI 140km Power Shift 2012
Dawid849 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2010, 08:05   #7
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

Dawid, a może to jest problem oprogramowania... może warto wgrać raz jeszcze jakieś nowe programy sterujące do ECU...??? albo nawet zawirusować go?
Druga opcja jest taka, że zastanawia mnie to gaśnięcie silnika? Masz jeszcze stary (czarny kolor) czujnik położenia wałka rozrządu? niby nie powinien mieć wpływu ale ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.... i tak go wymien na nowy (kolor szary) bo czarne były wadliwe
Poza tym ktoś wspomniał o filtrze powietrza, co też może być dobrym tropem, a ja dodam jeszcze od siebie kwestie sprawdzenia świec żarowych.
Życzę powodzenia!
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2010, 08:49   #8
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

Nie wiem czy sprawdziłeś jedną ale istotną sprawę, czy któryś z tylnych zacisków hamulca ręcznego nie trzyma delikatnie tarczy, przez to może mulic i więcej spalac, a w naszych mondkach niestety zaciski ręcznego to częsty problem.
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2010, 09:49   #9
mch12
ford::advanced
 
Avatar mch12
 
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

u mnie było podobnie ale nie gasł, brak mu było polotu na obrotach 1000-2000;
dokładne czyszczenie kolektora i egr - auto dostało "drugie płuco" ; od 1000 ciągnie aż miło z 2-ki i 3-ki
Cytat:
Napisał Dawid849 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Egr wyczyszczone
może i kolektor by się zdało wyczyścić i wtedy można wyeliminować przynajmniej jeden ew.powód niesprawności...
mch12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2010, 10:17   #10
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Brak mocy przy niskich obrotach TDCi .Wtryski ok , turbo ok .

przykładem jakie pierdoły mają wpływ na pracę silnika niech będzie fakt że szukając przyczyny sprężynki wymieniłem czujnik MAP na przewodzie koło intercoolera i też auto dostało drugie życie w prezencie, zupełnie inaczej się zbiera na niskich obrotach chociaż sprężynka została. ale podobno mycie tego czujnika niewiele daje ale nie zaszkodzi spróbować bo może cały jest w brudzie i oleju z turbiny
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.