|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-11-2010, 07:44 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-07-2008
Skąd: Lublin / Chełm
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 5
|
[2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
witam temat poruszałem na forum mondeo ale nie uzyskałem rozwiązania, więc piszę tutaj...
mój problem polega na tym że po nocy (lub całym dniu nie jeżdżenia) po odpaleniu samochodu silnik pracuje jak powinien, ładnie wchodzi na obroty, jednak po przejechaniu kilkuset metrów (nie wiem, może gdy ssanie się wyłącza) samochód zaczyna się dusić w okolicy 2k-2,5k obrotów. Wciskam pedał gazu samochód nie przyspiesza tylko szarpie, czuć taki "opór" pod pedałem. Po rozgrzaniu się i przełączeniu na gaz wszystko zaczyna działać. Po ponownym przełączeniu na benzynę nie ma już tych objawów. Nie wiem gdzie szukać problemu. Sonda (nie zauważyłem większego spalania, ale podczas ostatniego przeglądu gazu (jakieś 10k temu) gazownik mówił, że zaczyna nie domagać). Świece mają max 30k przebiegu kable ponad 50k. Wczoraj rano była masakra. przejechałem trochę normalnie, staję na światłach do ruszania a samochód ledwo się toczy. Gaz do dechy a tu opór i w ogóle obroty nie idą. Po chwilce przełączył się na gaz i od razu odżył. Może komp od gazu za wcześnie odcina benzynę zanim jeszcze gaz poleci. A może zależy to od wilgotności bo całą noc lało i dziś tragedia. wcześniej jak sucho było to spoko. Dodatkowo zauważyłem, że końcowy tłumik mi się przepalił i bokiem spaliny lecą + brzęczenie z wysokości połowy układu wydechowego (może kat albo środkowy też leci) |
14-11-2010, 11:50 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
świece po 30kkm na gazie mogą już być kompletnie zużyte, zacznij od tego. Sprawdź też cewkę i lambdę na kompie bo objawy podobne aczkolwiek dziwi to że przechodzi po nagrzaniu motoru czy przełączeniu na gaz.
Natomiast dziura w tłumiku środkowym może powodować jakieś tam wahania obrotów, ale nie do tego stopnia, jak piszesz.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
14-11-2010, 12:22 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-07-2008
Skąd: Lublin / Chełm
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 5
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
dzisiaj ładna pogoda, ciepło sucho i nie było żadnych problemów. Skierować swoje poszukiwania na układ zapłonowy (cewke kable?),
a z tym przechodzeniem objawów po nagrzaniu to też nie do końca tak, raz nawet po nagrzaniu na gazie i na benzynie się jechać nie dawało. Ale tylko raz tak miałem. Na ogół rozgrzanie pomaga |
14-11-2010, 14:24 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
no to zacznij od świec i kabli i tak, bo świece po 30tyś na gazie już będą na wymarciu. Jak to nie pomoże to jakaś cewka na podmianę, ale najlepiej z motorcrafta, ford kiepsko znosi zamienniki i może się zdarzyć że na zamienniku będzie jeszcze gorzej.
Zdecydowanie obstawiałbym układ zapłonowy, jak to nie pomoże to będziemy kombinować dalej.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
15-11-2010, 09:36 | #5 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
Zacznij od resetu sterownika. Jesli masz sekwencję, to może jest rozjechana mapa Pb.
|
22-11-2010, 18:59 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-07-2008
Skąd: Lublin / Chełm
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 5
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
reset zrobiłem, pojeździłem kilka dni na benzynce (z dodatkiem stp do czyszczenia) ale dławienie się dalej występuje. Dopóki jest całkiem zimny wszystko jest w porządku, jak wskazówka zaczyna wchodzić na białe polewtedy go dławi mocno, dopiero jak minie białe jest lepiej, ale dalej czuć przytkanie.
|
22-11-2010, 22:51 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
|
Jak koledzy wyzej, rowniez obstawiam uklad zaplonowy poczawszy od cewki a na świecach konczac... zaczal bym jednak od tyłu z wymianami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. najpierw swieczki i kable, to moze calkowice zalatwic temat. U mnie jak swiece domagaly sie wymianki to zaczely na gazie przy niskich obrotach szarpac, ostatnio jednak zauwazylem kolejny objaw jakim jest "muł" na zimnym i tu obstawiam kable (bogatsza mieszanka i ma problem). Tego typu objawy wskazuja zdecydowanie na uklad zaplonu.
aha...i jak kable no nie Sentech, przejechalem sie na nich (doslownie i nie dosłownie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 23-11-2010 o 22:38 |
23-11-2010, 22:38 | #8 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: [2.0 PB] po odpaleniu dławienie / duszenie
Sprawdź układ zapłonowy. Bo tak możemy gdybać jeszcze 2 lata...
Na marginesie temat poruszany 100 razy nie ma sensu kontynuacji. Jest jasna instrukcja co trzeba sprawdzić w takiej sytuacji.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |