|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-11-2010, 18:04 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Mielec
Model: mk7
Silnik: 1.8Td
Rocznik: 1996
Postów: 107
|
elektrozawór pompy ( korektor)
Witam , mam pytanie a mianowicie , po przekręceniu kluczyka w stacyjce - słychać przekaźnik od świec oraz przekaźnik w kabinie ... , na zewnątrz słychać przekaźnik od świec oraz tryknięcie , jedno , ciche ( w porównaniu do przekaźnika świec) w okolicy miejsca na zdjęciu , proszę mi powiedzieć bo tak naprawdę nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji , czy ten korektor ma działać ciągle ? czy on ma trykać non stop ? , przekaźnik w kabinie wyłącza się nie po xx sekundach tylko w momencie przekręcenia kluczyka na pozycję OFF , czy to normalne ? , szukam już parę dni informacji na temat tego "ustrojstwa" i wywnioskowałem że :
1. Podczas odpalania na zimnym silniku potrzebuję tylko i wyłącznie tego korektora ( elektrycznego) 2. Mechaniczne ustrojstwo na pompie ( linka ciągnie - na podciśnienie - koło prawego koła) potrzebne jest do wzrostu obrotów ( regulowania) podczas włączonej klimatyzacji, tak ? Potrzebuję waszej pomocy gdyż to "ustrojstwo" kosztuje 350zł ....
__________________
Zimno mi |
16-11-2010, 18:17 | #2 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 30-07-2005
Skąd: Zgierz
Model: Mondeo Mk2 kombi
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1998
Postów: 126
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
To pykanie najprawdopodobniej zawór stop ten z niebieską końcówką
__________________
Na posiadaniu Renault Master II 2.8 dTi ,,Koperek" |
16-11-2010, 21:27 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Mielec
Model: mk7
Silnik: 1.8Td
Rocznik: 1996
Postów: 107
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
myślałem że ten zawór STOP to jest umieszczony tu z przodu(ten duzy pod linkami widać ) ... a tamten niebieski to nie wiem co to ...
__________________
Zimno mi |
17-11-2010, 01:16 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 12:40 |
17-11-2010, 17:02 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Mielec
Model: mk7
Silnik: 1.8Td
Rocznik: 1996
Postów: 107
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
hej , dzięki za zainteresowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., właśnie że mi nie tryka , jedyne trykanie jest w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce na pozycje ON to przy pompie słychać jedno , pojedyncze , bardzo ciche ( cyk) , wywnioskowałem po zdjęciach elektrozaworu w internecie że to robi pojedyncze CYK właśnei koło Korektora zapłonu , a pytam bo nie wiem już czy powinno Cykać cały czas przez 3 -4 sekundy ? ( tak piszą w internecie że powinno i że powinno być słychać nawet w aucie)
problemów jako tako z odpalaniem nie mam , będą dopiero przy -10 ( w tamtym roku tak było ) , wcześniejsze 3 zimy auto odpalało jak szalone nawet w największe mrozy , ale też wydaje mi się że zawsze słyszałem wtedy jakieś cykanie .... ale to było dawno i nie prawda , nie pamietam już tak naprawde .... jak jest około +20 na zewnątrz to podczas odpalania autko zadymi odrobine na czarno , obecnie przy +6 do +15 dymi na czarno dłużej - aż się nei zagrzeje ... Czytałem tez ze to może być to "ustrojstwo" zepsute właśnie i nei zmniejsza ilości paliwa gdy zimny silnik i zalewa go dymiąc charakterystycznie na czarno .... nadal czekam na pomoc , dzięki wielkie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zimno mi |
17-11-2010, 19:50 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
Dobrze zaznaczyłeś, w mk1 pompa jest nieco inna niż w mk2 i korektor wtrysku jest od strony świec żarowych i o ile pamiętam tryka dopiero po odpaleniu silnika, do momentu odpalenia dostaje stałe zasilanie z ECU dlatego tryka tylko raz. Za odpalanie na zimnym silniku odpowiada jeszcze to ustrojstwo wkręcone w pompę od strony chłodnicy nad boosterem. Dochodzą do niego dwa przewody, zasilany jest tylko przy zimnym silniku. O ile pamiętam jest zasilany z przekażnika w skrzynce obok akumulatora. Odpal silnik i rozepnij wtyczkę od tego elektrozaworu jak przestanie dymić to masz odpowiedz - elektrozawór albo jego przekażnik - na rozgrzanym silniku na rozpiętej wtyczce nie powinno być napięcia, jeżeli jest - uszkodzony przekażnik.
|
17-11-2010, 20:59 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 12:40 |
18-11-2010, 17:10 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Mielec
Model: mk7
Silnik: 1.8Td
Rocznik: 1996
Postów: 107
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
ups?
załączam zdjęcie ( z allegro) , opisałem 1,2,3 pytanie , co jest pod numerem 1 od strony wtrysków ? ( on wg mnie cyka po przekręceniu klczyka w pozycje ON - tylko jeden RAZ, delikatnie i pojedynczo) co jest pod numerem 2 ? u mnie ktoś kiedyś tą obudowę wyobcinał i widać czujnik - dochodzi jeden przewód do niego - na nim jest 12V co jest pod numerem 3 ? to jest ten elektrozawór kąta wtrysku ?? - dochodzą do niego 2 przewody - myślałem że to jest ten zawór STOP ( [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ) i teraz na 100% żeby była jasność panowie : przekręcam kluczyk w pozycje ON - sekwencja : 1.Przekaźnik od świec załącza się 2.Przekaźnik w kabinie - słychać pojedyncze tryk przy pompie ( bardzo delikatne i krótkie)? 3. ? ? ? 4. ? ? ?
__________________
Zimno mi |
18-11-2010, 18:28 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 12:41 |
18-11-2010, 18:41 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Odp: elektrozawór pompy ( korektor)
1-czujnik położenia dźwigni sterującej,
2-elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ paliwa, 3-zawór elektromagnetyczny obciążenia częściowego - inaczej korektor kąta wtrysku Odnośnie zdjęcia z 1 postu to taka pompa wtryskowa była montowana w mondeo mk1 to niebieskie to to samo co na drugim zdjęciu nr 2. Na górnym zdjęciu czerwone na dolnym czarne to nr 1. Na górnym zdjęciu nr 3 nie widać ponieważ jest on wkręcony od strony świec żarowych i w przeciwieństwie do dolnej pompy w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce dostaje zasilanie cały czas z ECU do momentu odpalenia silnika. Trykanie tego elektrozaworu słychać dopiero jak silnik pracuje i nie ma znaczenia zimny czy ciepły, przynajmniej mondeo z taką pompą(górna) tak miał - może eskort ma inaczej. |