|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-05-2011, 22:31 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-02-2011
Skąd: Płock
Model: Ford Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Drgania powyżej 90km/h
Witam,
ostatnio jadąc w trasie zauwazyłem że powyżej prędkości 90km/h odczuwam drgania kierownicy jak i przedniej części kaczuchy. Znajomy powiedział że może to być wina zbieżności kół,ewentualnie może na którejś z opon być guz.Co prawda w lutym miałem przegląd i kaczka była na szarpakach i wszystko było ok.Czy może mieć na to wpływ zmiana opon na letnie około 1,5 miesiąca temu i faktycznie może chodzic tu o ustawienie zbieżności? |
04-05-2011, 22:47 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-10-2010
Skąd: Braniewo
Model: KA D2-KALLYA 0198-3000
Silnik: 1,3
Rocznik: 1999
Postów: 77
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Najpierw wyważ koła w wulkanizacji, na pewno te bicie wywołane jest żle wyważonymi kołami. Też tak miałem i pomogło.
|
04-05-2011, 23:41 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-02-2011
Skąd: Płock
Model: Ford Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Co prawda byłem przy zmianie opon i widziałem jak gościu wyważał koła,ale zrobię tak jak mówisz, z tym że pojadę może do innego wulkanizatora.
|
05-05-2011, 01:04 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2009
Skąd: Zabrze
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997 (był) 2000/2001 jest :D
Postów: 504
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
zbieżność raczej nie ma tu nic do tego. Przy źle ustawionej zbieżności mogą ząbkować opony, ścinać się jedną stroną lub będzie po prostu ściągać auto
__________________
http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=627 |
05-05-2011, 06:29 | #5 |
ford::beginner
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 27-08-2010
Skąd: Lubin
Model: S-max mk2
Silnik: 2.0 tdci 180
Rocznik: 2016
Postów: 20
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Witam,
Pierwsze co sprawdź to wyważenie kół ( i czy na wyważarce jak się kreci to też czy opona/felga nie chodzi na boki ) , czy podczas hamowania się nie nasila?? jeśli tak to tarcze hamulcowe "biją",później będziemy myśleć dalej ale to nie wina zbieżności jak już koledzy wcześniej pisali . Pozdrawiam Silan |
05-05-2011, 17:47 | #6 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Żory
Model: Aveo
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2009
Postów: 322
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Koleżanka z roku miała kiedyś taki sam problem w Fieście, przełożyłem koła tył/przód i problem zniknął...
__________________
Prawo silniejszego jest najsilniejszym bezprawiem Marie von Ebner-Eschenbach |
09-05-2011, 20:08 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-02-2011
Skąd: Płock
Model: Ford Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Witam ponownie,koła wyważone,felga wyprostowana.
Przy predkości 90-115 wczuwalne drgania lecz już mniej niż ostatnio,powyżej 120 do 155 jest całkowicie ok.Myślę że ponowne wyważenie trochę pomogło,aczkolwiek na naszych drogach i z takim zawieszeniem nie ma co się spodziewać rewelacji. Dzięki za wskazówki i pozdrawiam. |
09-05-2011, 20:25 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2009
Skąd: Zabrze
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997 (był) 2000/2001 jest :D
Postów: 504
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
jak miałeś skrzywioną felgę to musiał iść niezły szlag. Zawiecha swoje dostała piasta (w zależności przód tył) też może bić.
__________________
http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=627 |
14-05-2011, 14:10 | #9 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Cytat:
__________________
>SKOLA< |
|
16-05-2011, 16:34 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-03-2011
Skąd: Belgia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: DW10C 193PS 400Nm
Rocznik: 2011
Postów: 208
|
Odp: Drgania powyżej 90km/h
Jakie masz felgi? Jeśli nieoryginalne alusy to mogą one krzywo siadać na piastę z powodu sprężynowych podkładek trzymających tarczę (znajdują się one na szpilce i widać je po odkręceniu koła). Fordowskie alufelgi mają wybrania w które te podkładki wchodzą i nie ma problemu. Natomiast wiele niefabrycznych felg ma tam płaską powierzchnię i felga opiera się na podkładce zamiast płasko na piaście. Te podkładki można śmiało wywalić bo nie są potrzebne do niczego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|