![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Bochnia
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V LPG
Rocznik: 2003
Postów: 215
|
![]()
Witam.
Zastanawiam się czy nie da się zwiększyć mocy klimatyzacji zwiększając obroty wentylatora chłodnicy na 1biegu(przez rezystor). Zmniejszenie jego oporu powinno powodować lepsze skraplanie się czynnika chłodzącego.. Wypowie się ktoś ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Toruń
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 86
|
![]()
Ręki nie daję sobie uciąć, ale obroty wentylatora chłodnicy nie mają z klimą zbyt dużo wspólnego(nie chłodzi on powietrza wlatującego do kabiny).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Bochnia
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V LPG
Rocznik: 2003
Postów: 215
|
![]()
Powietrza wpadającego do kabiny nie chłodzi bezpośrednio, za to napewno chłodzi czynnik chłodzący w układzie klimy.. Większe obroty wentylatorów spowodują jej lepsze działanie? szybsze uzystkiwanie niskiej temperatury z nawiewów?
Ma ktoś może pojęcie na taki temat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
![]()
to nic nie da, jak jedziesz autem podmuch jest wystarczajaco silny, a klima jest tak ustawiona fabrycznie aby dzialac jak najwydajniej. Jak kokpit masz nagrzany to i kanay powietrza tez i chwile potrwa zanim klima je schlodzi.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
![]()
zwiekszenie obrotow ma sens, przy jezdzie w miescie gdy nie ma opływu powietrza. Wiekszy sens mial by natrysk zimnej wody.
Co do wydajnosci, mondeo przy sprawnej klimie na 2 biegu nadmuchu powinno dawac ok 1,5-3 st tem z nadmuchuw. to naprawde bardzo dobrze.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Bochnia
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V LPG
Rocznik: 2003
Postów: 215
|
![]()
U mnie na pierwszym biegu w kratkach went jest 0-2*C a na drugim pomiędzy 2-4 może 5*C Czyli ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
![]()
tak, na 2 biegu przy otwartej kratce tylko jednej , powinno być ok 2st
Do 4-5st jest akceptowalne, powyżej 5st w tym modelu akurat oznacza ze brakuje czynnika prawdopodobnie. Każdy model ma inny układ ale zakłada się ze okolice 6st oznacza klimę sprawną. W starszych autach 8-10st.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
![]() |
![]() |