|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-08-2012, 00:15 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
Turbina odkręcenie
Witam,
Jestem nowy na forum i to mój 1. post. Jestem też totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę ale muszę samodzielnie zdemontować turbinę, by oddać ją do regeneracji (muszę, bo jestem w Niemczech i tutaj żądają za to jakich horelndalnych sum). Poprosiłbym o manual ze zdjęciami najlepiej, jak się dobrać do turbo (przyznam szczerze, że nawet trudno jest mi ją wskazać palcem w moim aucieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) i co po kolei odkręcać, by ją zdjąć. Tak krok po kroku + info na co uważać, by sobie nie nawarzyć więszego bigosu. Post Tari'ego widziałem, ale on bardziej opisuje czyszczenie turbo niż info jak ją wyjąć, dlatego nie bardzo mogę go zastosować. Z góry dzięki za wszelkie info. Auto jest z 2003 roku, bo chyba to jest istotne info. |
07-08-2012, 11:47 | #2 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Turbina odkręcenie
Cytat:
Cytat:
Może to nie jest gruba robota, ale jednak dla... zaawansowanych. Pojedź jednak do warsztatu.
__________________
Zgredzik |
||
07-08-2012, 21:37 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
Odp: Turbina odkręcenie
Tak jak napisałem w 1. poście nie stać mnie, aby zrobił mi to mechanik, więc w dalszym ciągu proszę o wskazówki jak to zrobić. Jestem zmuszony, więc chcę spróbować.
Czy przed zdemontowaniem turbiny trzeba w jakiś sposób wyłączyć/zresetować elektronikę sterującą pracą innych podzespołów w aucie? |
07-08-2012, 22:33 | #4 | |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Turbina odkręcenie
Cytat:
Nie wiem czy jest sens ryzykować samemu to robić. Niektórzy mechanicy nie umieją zrobić tego porządnie a co dopiero laik. Wpadniesz w jeszcze większe koszty jak coś nabroisz. Nie zajedziesz daleko na tym? Co się dzieje że chcesz wymienić? |
|
07-08-2012, 23:33 | #5 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Turbina odkręcenie
Z zapieczonymi śrubami sobie poradzisz? Masz chociaż jakiś dobry zestaw narzędzi warsztatowych?
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
08-08-2012, 08:22 | #6 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Turbina odkręcenie
Cytat:
Turbina pracuje na układzie wydechowym w bardzo wysokich temperaturach - zawsze wszystkie śruby są tam mocno skorodowane i zapieczone. Trzeba mieć i dobre narzędzia i umiejętności aby nic nie skopać. Po drodze trzeba zdemontować sporo innego osprzętu. To nie jest robota dla początkującego - wierz mi. Narobisz sobie kłopotów... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-08-2012 o 08:35 |
||
08-08-2012, 10:19 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
Odp: Turbina odkręcenie
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady. Problem zaczął się od sprężynki, o której wiele się naczytałem zarówno na tym forum, jak i na innych portalach. Podjechałem do serwisu, żeby posprawdzali mi błędy, ale nic nie wykryli. Nie miałem innego auta a musiałem ruszyć do Niemiec do pracy. O ile wcześniej, gdy pojawiała mi się sprężynka, to samochód gasł, zapalałem i było wszystko OK. Teraz sytuacja wygląda tak, że samochód w ogóle nie uzyskuje mocy - przy wciśniętym do oporu pedale gazu jadę 80km/h. Temperatura silnika bardzo szybko rośnie do maximum. Podjechałem do mechanika i na podstawie tych objawów stwierdził, że to jest turbina - koszt naprawy 1800Euro - takiej kasy nie posiadam, a muszę jakoś wrócić do domu. Chcę więc zdemontować ją sam i oddać do regeneracji - wyjdzie pewnie koło 300Euro. Wykorzystując opis Tari'ego może mi się uda. Narzędzi mam dość porządne.
Pzdr! |
08-08-2012, 12:34 | #8 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Turbina odkręcenie
Cytat:
Nie napisałeś, czy masz turbinę z zaworem upustowym, czy z ruchomymi łopatkami. W obu przypadkach często zaciera się mechanizm wykonawczy i są problemy. I łatwo się sprawdza jego działanie. Ale to nie pociąga za sobą konieczności demontażu turbiny... Cytat:
Czy silnik mocno dymi i jak? Czy sprawdziłeś dokładnie wszystkie odcinki rury dolotowej pomiędzy turbiną i silnikiem (łącznie z IC)? Jeżeli występuje gdziekolwiek zaolejenie na jej elementach, jest to miejsce podejrzane o nieszczelność. Czy coś ci mówi nazwa zawór EGR? Czy działa prawidłowo - jeżeli się nie domyka, także możesz mieć kłopoty jak te przez ciebie opisane...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-08-2012 o 12:48 |
||
09-08-2012, 09:22 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
Odp: Turbina odkręcenie
Posprawdzam dzisiaj to, co napisałeś wojtekjanus. Dzięki za rady.
|
02-09-2012, 17:33 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2011
Skąd: London
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Odp: Turbina odkręcenie
|