Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-08-2012, 00:15   #1
waldus86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
Domyślnie Turbina odkręcenie

Witam,

Jestem nowy na forum i to mój 1. post. Jestem też totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę ale muszę samodzielnie zdemontować turbinę, by oddać ją do regeneracji (muszę, bo jestem w Niemczech i tutaj żądają za to jakich horelndalnych sum). Poprosiłbym o manual ze zdjęciami najlepiej, jak się dobrać do turbo (przyznam szczerze, że nawet trudno jest mi ją wskazać palcem w moim aucieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) i co po kolei odkręcać, by ją zdjąć. Tak krok po kroku + info na co uważać, by sobie nie nawarzyć więszego bigosu.
Post Tari'ego widziałem, ale on bardziej opisuje czyszczenie turbo niż info jak ją wyjąć, dlatego nie bardzo mogę go zastosować. Z góry dzięki za wszelkie info.
Auto jest z 2003 roku, bo chyba to jest istotne info.

waldus86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2012, 11:47   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jestem też totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę ale muszę samodzielnie zdemontować turbinę
Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przyznam szczerze, że nawet trudno jest mi ją wskazać palcem w moim aucie
Kolego - wydaje mi się, że szukasz kłopotów - i to dużych.
Może to nie jest gruba robota, ale jednak dla... zaawansowanych.

Pojedź jednak do warsztatu.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2012, 21:37   #3
waldus86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Tak jak napisałem w 1. poście nie stać mnie, aby zrobił mi to mechanik, więc w dalszym ciągu proszę o wskazówki jak to zrobić. Jestem zmuszony, więc chcę spróbować.
Czy przed zdemontowaniem turbiny trzeba w jakiś sposób wyłączyć/zresetować elektronikę sterującą pracą innych podzespołów w aucie?
waldus86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2012, 22:33   #4
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy przed zdemontowaniem turbiny trzeba w jakiś sposób wyłączyć/zresetować elektronikę sterującą pracą innych podzespołów w aucie?
Nie, wystarczy jak wyciągniesz koło zapasowa z podnośnikiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie wiem czy jest sens ryzykować samemu to robić. Niektórzy mechanicy nie umieją zrobić tego porządnie a co dopiero laik. Wpadniesz w jeszcze większe koszty jak coś nabroisz. Nie zajedziesz daleko na tym? Co się dzieje że chcesz wymienić?
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2012, 23:33   #5
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Z zapieczonymi śrubami sobie poradzisz? Masz chociaż jakiś dobry zestaw narzędzi warsztatowych?
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2012, 08:22   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jestem zmuszony, więc chcę spróbować.
Może powiedz, co się dzieje z turbiną i kto stwierdził, że trzeba ją regenerować?
Turbina pracuje na układzie wydechowym w bardzo wysokich temperaturach - zawsze wszystkie śruby są tam mocno skorodowane i zapieczone. Trzeba mieć i dobre narzędzia i umiejętności aby nic nie skopać. Po drodze trzeba zdemontować sporo innego osprzętu.
To nie jest robota dla początkującego - wierz mi. Narobisz sobie kłopotów...
Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy przed zdemontowaniem turbiny trzeba w jakiś sposób wyłączyć/zresetować elektronikę sterującą pracą innych podzespołów w aucie?
Nie, sama turbina w twoim aucie jest zespołem czysto mechanicznym, nie ma tam elektroniki sterującej (w późniejszych modelach już tak nie jest). Ale to nic nie zmienia...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-08-2012 o 08:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2012, 10:19   #7
waldus86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady. Problem zaczął się od sprężynki, o której wiele się naczytałem zarówno na tym forum, jak i na innych portalach. Podjechałem do serwisu, żeby posprawdzali mi błędy, ale nic nie wykryli. Nie miałem innego auta a musiałem ruszyć do Niemiec do pracy. O ile wcześniej, gdy pojawiała mi się sprężynka, to samochód gasł, zapalałem i było wszystko OK. Teraz sytuacja wygląda tak, że samochód w ogóle nie uzyskuje mocy - przy wciśniętym do oporu pedale gazu jadę 80km/h. Temperatura silnika bardzo szybko rośnie do maximum. Podjechałem do mechanika i na podstawie tych objawów stwierdził, że to jest turbina - koszt naprawy 1800Euro - takiej kasy nie posiadam, a muszę jakoś wrócić do domu. Chcę więc zdemontować ją sam i oddać do regeneracji - wyjdzie pewnie koło 300Euro. Wykorzystując opis Tari'ego może mi się uda. Narzędzi mam dość porządne.
Pzdr!
waldus86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2012, 12:34   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy wciśniętym do oporu pedale gazu jadę 80km/h. Temperatura silnika bardzo szybko rośnie do maximum. Podjechałem do mechanika i na podstawie tych objawów stwierdził, że to jest turbina
Kolego, po pierwsze - to wcale nie musi być turbina, po drugie - turbinę wstępnie łatwo sprawdza się, zdejmując wąż ssący; każdy dobry mechanik wydający opinię o turbinie coś takiego robi, ręką sprawdzając wirnik czy ma luzy i jakie (osiowy i promieniowy).

Nie napisałeś, czy masz turbinę z zaworem upustowym, czy z ruchomymi łopatkami. W obu przypadkach często zaciera się mechanizm wykonawczy i są problemy. I łatwo się sprawdza jego działanie. Ale to nie pociąga za sobą konieczności demontażu turbiny...
Cytat:
Napisał waldus86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podjechałem do serwisu, żeby posprawdzali mi błędy, ale nic nie wykryli.
To niemożliwe - jeżeli wywaliło ci sprężynkę - to muszą być zapisane błędy. Pojedź do firmy, która ma oryginalny fordowski tester.

Czy silnik mocno dymi i jak?
Czy sprawdziłeś dokładnie wszystkie odcinki rury dolotowej pomiędzy turbiną i silnikiem (łącznie z IC)? Jeżeli występuje gdziekolwiek zaolejenie na jej elementach, jest to miejsce podejrzane o nieszczelność.
Czy coś ci mówi nazwa zawór EGR? Czy działa prawidłowo - jeżeli się nie domyka, także możesz mieć kłopoty jak te przez ciebie opisane...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-08-2012 o 12:48
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2012, 09:22   #9
waldus86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-08-2012
Model: C-Max
Silnik: 1.6 benzyna, 105KM
Rocznik: 2012
Postów: 11
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Posprawdzam dzisiaj to, co napisałeś wojtekjanus. Dzięki za rady.
waldus86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2012, 17:33   #10
Waldek84
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2011
Skąd: London
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 36
Domyślnie Odp: Turbina odkręcenie

Witam,

tutaj masz opis demontażu turbosprężarki krok po kroku wraz z obrazkami
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Powodzenia
Waldek84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.