|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-11-2012, 17:56 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-08-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 78
|
Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Witam
Przy zimnym silniku mierzyłem napięcie na świecach i wyszło mi że go nie ma. Sprawdziłem przekaźnik w skrzynce (R9) i wygląda że jest wporządku. Po wyjęciu przekaźnika w gnieździe jest napięcie 12v (otwierające przekaźnik) i 12V na nóżce 3 (napięcie do świec). Miernikiem sprawdziłem czy jest przejście między gniazdem w skrzynce a świecami i też wygląda że wszystko wporządku. Czy jest możliwe że jeśli świece są uszkodzone to napięcie nie będzie do nich dochodzić? Tak na chłopski rozum to nawet przy uszkodzonych świecach napięcie na nich powinno się pojawić, no chyba że jest inaczej.....Może ktoś mam pomysł co należy sprawdzić i jaki może być powód braku napięcia na tych świecach. Idzie zima i przydałoby się żeby to chodziło. Dziękuję za pomoc. |
02-11-2012, 18:42 | #2 |
ford::beginner
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 13-02-2010
Skąd: Oświęcim
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Wszystko ładnie posprawdzałeś a jednego nie wziąłeś pod uwagę temperaturę na zewnątrz
Napięcie będzie podane na te świece jak temperatura powietrza spadnie poniżej 5 stopni C i temperatura silnika będzie mniejsza niż 60 czy 70 stopni Ostatnio edytowane przez wieslaw75 ; 02-11-2012 o 18:52 |
02-11-2012, 19:02 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Skoro u kolegi było 12V otwierające przekaźnik to znaczy że te warunki były spełnione. Bo to PCM decyduje kiedy odpalić podgrzewacz a nie przekaźnik.
Nie wiem jak mierzyłeś na świecach i jaki masz podgrzewacz dwu świecowy czy trzy, ale nie wszystkie świece grzeją na raz. Zależnie od warunków zewnętrznych odpalana jest odpowiednia ilość świec. Może po prostu miałeś słabą masę przy mierzeniu albo końcówki przewodów zaśniedziały. Choć przecież przejcie zmierzyłeś. Zawsze możesz odkręcić końcówkę przewodu ze świecy i wtedy mierzyć. Bez względu na stan świecy powinieneś zmierzyć co jest na przewodzie. Ja u siebie mierzyłem opór świec i wyszło że są do bani, do wymiany wyjąłem cały podgrzewacz i już na stole jak wszystko dobrze oczyściłem okazało się że świece są jednak O.K. Pozdrawiam |
03-11-2012, 06:09 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-08-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 78
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Witam
Napięcie mierzyłem przy zimnym silniku (nie odpalanym). Na dworze było jakieś 7 st.Podgrzewacz ma 3 świece (dwie są zmostkowane). Masę brałem z silnika ale dotykałem też karoserii i efekt był ten sam. Zgodnie z instrukcję tam powinien być włożony czarny przekaźnik a u mnie jest włożony szary, ale to chyba nie ma znaczenia, różnica jest pewnie tylko w wartościach prądu jaki powinien wytrzymać.Podsumowując nawet przy spalonych świecach napięcie na nich powinno się pojawić.Coś dzisiaj jeszcze z tym powalczę. Może spróbuję zewrzeć na stałe wejścia przekaźnika kawałkiem druta i zobaczą co będzie. |
03-11-2012, 06:46 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
No to nie wiem czy dobrze mierzyłeś. Bo silnik owszem miałeś zimny ale temperatura otoczenia za wysoka. Powinno być najlepiej mniej niż 5 stopni. Może pomyliłeś przekaźniki. Jeśli masz podgrzewacz na 3 świece to powinny być dwa przekaźniki do obsługi takiego podgrzewacza. Jeden do jednej świecy a drugi do dwóch pozostałych (tych spiętych razem na podgrzewaczu) Oba szare i rozmieszczone zdaje się w górnym lewym i prawym rogu skrzynki. Na pokrywce powinny być opisane.
Pozdrawiam |
04-11-2012, 09:21 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-08-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 78
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Witam
Ponieważ zrobiło się ciepło na dworze więc nic wczoraj nie ustaliłem. Zaintrygowało mnie to stwierdzenie "Jeśli masz podgrzewacz na 3 świece to powinny być dwa przekaźniki do obsługi takiego podgrzewacza. Jeden do jednej świecy a drugi do dwóch pozostałych (tych spiętych razem na podgrzewaczu) Oba szare i rozmieszczone zdaje się w górnym lewym i prawym rogu skrzynki". Zamieszczam zdjęcie mojej skrzynki z bezpiecznikami. Widzę że są trzy przekaźniki związane podgrzewaniem świec (R2,R9,R10). Ja skupiłem się na przekaźniku R9 bo wydaje mi się że pozostałe dwa odpowiadają za podgrzewanie świec w silniku. Instrukcja obsługi mówi natomiast że R10 jest nieobsługiwany. Jak to w końcu z tym jest? Może ktoś bardziej obeznany opisze to dokładniej co za co odpowiada. |
04-11-2012, 10:36 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
Do podgrzewacza są przekaźniki R2 i R10, a R9 jest od grzania świec żarowych. Sorry za pomylenie koloru, przekaźniki czarne i może nie do końca w tym miejscu co pisałem, ale pisałem z pamięci a zaglądałem tam ostatnio przy podłączaniu webasto
Pozdrawiam |
14-01-2014, 16:44 | #8 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 12-01-2011
Skąd: Starachowice
Model: focus ghia
Silnik: 1.8 tddi 90km
Rocznik: 2000
Postów: 87
|
Odp: Podgrzewacz płynu chłodzącego-napięcie
kolego i jak uruchomiłeś ten podgrzewacz w końcu??
|