|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-02-2014, 16:39 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2014
Model: Ford
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
1.6 TDCi Zalany alternator
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość wyeliminowania zalewania alternatora. Silnik 1,6 tdci ma tą jedna wade że rura z zaworem egr która odchodzi z turbiny przechodzi nad alternatorem a po jakimś czasie łączenie tej rury na opasce zaczyna przeciekać i zalewa alternator. Kupiłem ostatnio focusa z 2005r a przed nim oglądałem kilka focusów i każdy miał ten sam problem zalany alternator. Czy jest jakiś sposób na wyeliminowanie tego problemu i jeszcze jedno czy olej potrafi zniszczyć alternator. Zalanie diod lub stojana. Pozdrawiam |
23-02-2014, 19:03 | #2 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
|
Odp: Zalany alternator
wymienić uszkodzony przewód, niestety jest to wada fabryczna czyli puszczające olej przewody dolotu, skąd olej w dolocie to jużinny temat.
|
23-02-2014, 20:11 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Odp: Zalany alternator
Diody często padają w tym alternatorze ale nie wiem czy jest to spowodowane właśnie przez zalanie olejem
|
23-02-2014, 21:17 | #4 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
|
Odp: Zalany alternator
wątpie, to jest ogólnie krótka trwałość - kolejny słaby punkt focusów - alternatorów DENSO + dodatkowe wyposażenie w postaci np. grzałki elektrycznej PTC, która potrzebuje dużo papu a alternator "jedzie" pełną parą...
|
25-02-2014, 13:38 | #5 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Jak kupiłem swojego forda też miałem ten wyciek, więc rozebrałem cały dolot na odcinku od intercoolera do kolektora, wyczyściłem poskładałem na nowo i zero wycieków.
__________________
Fordziarz |
25-02-2014, 16:26 | #6 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2014
Model: Ford
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Panowie gdybyście mieli namiary na inna rure do dolotu intercoolera to byłbym bardzo szczęśliwy. Może jest jakaś taka zastępcza rura. Chciałbym cała ta rure dolotowa wymienić na inna. Taka bez garbowań. Gdybyście mieli namiary na taka rure to prześlijcie mi linka.
Bump: Po tygodniu użytkowania focusa 2005 nie moge wyjść z podziwu dla osoby która projektowała umieszczenie w tym silniku filtra oleju. Jestem w szoku że można tak zepsuć sprawe. Ciężko jest go odkręcić a za każdym razem gdy wymienia sie filtr silnik ulega zalaniu. No cóż chyba bede musiał nauczyć sie przymykac oko na tego rodzaju niedoróbki. |
28-02-2014, 19:54 | #7 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Miejsce umieszczenia filtra oleju jest dostosowane do układu dolotowego na odcinku filtr powietrza - turbina dla silnika HDI. Ford ze względu na inną budowę owego układu utrudnił dostęp do filtra. Aby mieć dobry i wygodny dostęp należy zdemontować część dolotową na wspomnianym odcinku. Trzeba przy tym uważać żeby nie pourywać zaczepów przy mocowaniu do odmy.
__________________
Fordziarz |
13-03-2014, 21:01 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-12-2011
Model: focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Mam ten sam problem, również kapie mi na alternator. Jeżeli macie nr katalogowy tej rury, albo namiary sklepów internetowych gdzie można nabyć to cudo w rozsądnych pieniądzach będę bardzo wdzięczny
Ostatnio edytowane przez Focus racing ; 13-03-2014 o 21:13 |
23-03-2014, 12:42 | #9 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Cytat:
Nie wiem w którym roczniku, w każdym razie ta rura o której mówimy wcześniej była plastikowa, z takimi karbowaniami w dwóch miejscach, a potem pojawiła się wersja gumowa. Tą właśnie polecają, ale z tego co pamiętam koszt tej rury to około 400PLN, także grubo. Jeżeli rura nie jest pęknięta i ta gumowa uszczelka, która jest na końcu nie jest uszkodzona, to powinno pomóc jak to kolega wcześniej napisał rozebranie tego, dokładne wyczyszczenie i poskładanie. Opaskę też trzeba dociągać z umiarem, aby nie uszkodziła uszczelki. Jak kogoś stać na rurę, to można wymienić rurę.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
25-03-2014, 18:26 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-08-2010
Skąd: Jędrzejów
Model: FOCUS Mk2
Silnik: 1,6 TDCI 109
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: 1.6 TDCi Zalany alternator
Witam.
U mnie też problem z tą rurą (jest pęknięta). Nowa wersja to kolanko plastikowe +gumowyn przewód = 420zł Prosze o pomoc czy jest jakis zamiennik bo nawet używek nie ma nigdzie. Czy ten model rury występował tylko 1,6 TDCI 109KM? |