|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-09-2014, 18:52 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Czesc wiem ze jest weekend ale pilnie potrzebuje waszego wsparcia w sprawie mini diagnozy i czesci zamiennych najlepiej part numbers
podaje wszystkie dane ktore wydaja mi sie byc przydatne: Samochod ma silnik 1.6 tdci 90kmh rocznik 2008 kombi. Jestem na wakacjach w chorwacji po drodze -jakies 400 km przed koncem trasy zatankowalem jeszcze na stacji ina. Dojechalem bez problemu. Po 3 dniach od przyjazdu mialem przestawic samochod niestety juz nie odpalil. Dokladniej kreci silnik ale nic to nie daje. Wszekie warianty krecenia zostaly przerobione. Mialem juz ten problem wczesniej razen z nierowna praca silnika na wolnych obrotach z tym ze wtedy silnik ostatecznie startowal po 15 - 20 minutach. Po wymianie filtra problem z falowaniem i startem zniknal. Oto watek w ktorym o tym pisalem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Co prawda falowanie wrocilo po paru tygodniach ale w o wiele mniejszym nasileniu stad sie cieszylem ze jest ok... niestety teraz stalo sie co sie stalo. Autoryzowany serwis chce wymieniac szyne comonrail za 700 eur albo komputer za 1500 euro i dokladnie nie wiedza czy to pomoze, koledzy w chorwacji powiedzieli mi zeby czym predzej uciekac stamtad bo skroja jak za zboze i nie wiadomo czy zrobia. Dokladnie nie mozna sie od nich dowiedziec nawet czy wymienili filtr... nic kompletnie nic tylko diagnozuja i diagnozuja zadnych informacji... Che przecholowac samochod do innego serwisu ktory polecili znajomi na forum cro.pl. - Wiem ze powinienem zaczac bezwzglednie od filtra, - przyczyna moze byc tez czujnik wysokiego cisnienia (ford nie sprzedaje go osobno tylko razem z szyna), - jeszcze jednym problemem moze byc zawor wysokiego cisnienia - i ostatecznie pompa wysokiego cisnienia. To sa czesci ktore przychodza mi do glowy i na ktore podejzewam stac mnie na wymiane w chorwacji (pompa regenerowana), w innym przypadu uprosze kolege i przywiezie mnie do polski laweta za 2500... Chcialem mozliwie z wyprzedzeniem ulatwic mechanikowi szukanie czesci bo wiem ze np ford srzedaje czujnik WC tylko z szyna, tym czasem osobno czesci wystepuja tez w citroenach i renault z tym silnikiem Z filtrem mysle ze nie bedzie problemu Kolega znalazl dla mnie zawor WC 0928400788 lub 0928400782 niestety nie wiem ktory lepiej pasuje Znalazl tez czujnik ale tez nie jestem pewien czy to ten (ma wiele numerow) 9658227880 9653981180 9655465480 1920GW 9224 8029224 0831368436 000616502647 000727005111 1447993 3M5Q-9D280-AC 5WS40039 1107759191 6PH1001 1131439850 55PP06-03 221107759191 040472241 19154 Nie szukalem jeszcze pompy... Jeszcze jedna wazna rzecz po tym jak serwis stwierdzil ze. Musi sprowadzic z niemiec szyne commonrail (part 1447993) zapytalem czy to naprawi problem - stwierdzili ze nie wiedza, gdy zapytalem czy sptawdzili cisnienie za pompa WC zeby sie nie okazalo ze to ona jest zepsuta powiedzieli ze komputre nie wysyla sygnalu do czujnika WC i stwiedzili ze to wina komputera - nie biezcie tego za wyznacznik bo nie wiem na ile mozna wierzyc w ich slowa - ale jesli nie ma komunikacji z czujnikiem czy nie wskazuje to jeszcze bardziej na problem z nim ? Prosze tez o odpowiec na pytania w tekscie - w poniedzialek przeholuje samochod do prywatnego serwisu. Moderatora przepaszam za ewentualne bledy czy w tresci czy w zachowaniu - poprostu jestem w kropce a mam tylko kilka dni na naprawe. Pozdrawiam i licze na wasza pomoc Ostatnio edytowane przez jareeq ; 26-09-2014 o 17:10 Powód: czyszczenie |
20-09-2014, 00:43 | #2 |
ford::beginner
Imię: asaf
Zarejestrowany: 04-07-2014
Model: Ford
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Nie zdziwił bym się żeby rozwiązaniem było po prostu zapowietrzenie się układu paliwowego , zobacz czy jest paliwo jak kręcisz w wężykach przelewowych. Prawdopodobnie brak cieniścienia ,oznacza po prostu brak paliwa.
|
20-09-2014, 06:08 | #3 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
Odp: Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Zobacz czy odpali na Plaku (to w Polsce) lub innym preparacie do czyszczenia kokpitu (to często pomaga zwłaszcza przy zapowietrzeniu układu).
Ostatnio edytowane przez bartosh80 ; 20-09-2014 o 06:11 |
20-09-2014, 06:51 | #4 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Panowie, nie odpalil na plaku, jest juz w drugim serwisie.
W poniedzialek przetocze go do 3 - na razie polecono mi jeden , czekam jeszcze na odpowiedz z ford.hr [Update] Napisalem jeszcze prosbe na chorwackim forum forda - moze pomoga Ostatnio edytowane przez jareeq ; 20-09-2014 o 08:51 |
23-09-2014, 21:38 | #5 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Sprawa sie wyjasnia.
Pytanie mam natury finansowej, ile moze kosztowac uzywany pcm do mojego forda (siemens) ff2 mk2 fl 2008 90 km 1.6 tdci |
26-09-2014, 17:12 | #6 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Silnik kreci ale nie odpala 1000 km od domu
Do zamkniecia - powod czujnik cisnienia i centralka alarmu.
Ostatnio edytowane przez jareeq ; 26-09-2014 o 17:22 |