|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-01-2015, 22:15 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2008
Skąd: London, UK
Model: Focus MK2 Zetec Climate
Silnik: 1.6 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 184
|
1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika
witam
od jakiegos tygodnia jestem posiadaczem MK3 z tymze silnikiem. poprzednio mialem mk2 (tez 1.6 - z tym, ze wersja 115 KM) i musze przyznac, ze dosc dziwnie mi sie jezdzi nowa wersja tego silnika. 1) jakie powinien miec obroty na luzie? zaraz po zahamowaniu, obroty wahaja sie od 800 do 1000, by za chwile uspokoic sie na 900. czy tak powinno byc? 2) jak jezdzic tym silnikiem? odnosze wrazenie, ze w porownaniu do poprzedniej wersji musze o wiele bardziej krecic silnik, zeby mial jakakolwiek moc. na przyklad, przy wyjezdzaniu z zakretu na moim osiedlu, spokojnie moglem to dawniej robic na 2 biegu. w nowym aucie na 2 przy tej samej predkosci, na tym samym zakrecie, musze redukowac do pierwszego biegu. tak na oko, w poprzednim aucie bylo wtedy ok. 2000 RPM, w obecnym mam 1500 przy tej samej predkosci. podobnie na autostradzie. piaty bieg de facto oplaca sie wrzucic dopiero przy ok. 100 km/h, podczas gdy w poprzednim modelu, piatke wrzucalem jakies 20 km/h wczesniej, przy ok. 70-80 kmh. krotko mowiac, w poprzednim aucie 115 KM przy predkosci 80 kmh jechalem na 5 biegu, w nowym zas przy 80 kmh jade na 4. to normalne? nie znam sie na fizyce i nie wiem czy to dobrze, czy zle? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3) wlasnie wrocilem z miasta, i chwile po wylaczeniu silnika siedzialem jeszcze w aucie, az tutaj po ok. trzech, moze pieciu minutach uslyszalem takie jakby buczenie / brzeczenie wydobywajace sie z maski. co to moze byc i czy to normalne? nie jest to raczej wiatrak. pozdrawiam Ostatnio edytowane przez johnnyjp ; 23-01-2015 o 09:27 |
22-01-2015, 22:20 | #2 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - kilka pytan
1) ja mam co prawda 1.6EB, ale obroty na biegu jałowym są około 780.
2) Mk3 jest cięższy od Mk2 (w zależności od wyposażenia) i ma inaczej poskładaną skrzynię, nie da się tego tak porównywać. 3) tak, to normalne. |
22-01-2015, 22:31 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2008
Skąd: London, UK
Model: Focus MK2 Zetec Climate
Silnik: 1.6 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 184
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - kilka pytan
Cytat:
ad 2. czyli to oznacza, ze auto jest de facto slabsze, pomimo mocniejszego silnika (na papierze)? ad 3. co to jest? |
|
22-01-2015, 22:59 | #4 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2014
Skąd: Białystok
Model: Focus MK2 FX Gold
Silnik: 1.6VTi-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 515
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - kilka pytan
ad2-nie,moc ma wieksza,jedynie osiagane predkosci i przyspieszenie bedzie mniej satysfakcjonujaceGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ad3)tez jestem ciekaw,bo ktos mi kiedys mowil,ale nie pamietam. Cofanie sie plynu chlodniczego z obiegu? |
22-01-2015, 23:09 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2008
Skąd: London, UK
Model: Focus MK2 Zetec Climate
Silnik: 1.6 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 184
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - kilka pytan
Cytat:
mk2: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] mk3: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to wlasnie mk3 powinien byc zwinniejszy. kompletnie nie umiem tego ogarnac - jesli przy tej samej predkosci musze redukowac bieg, to oznacza, ze auto jest slabsze (patrzac pod katem stosunku masy do mocy)? z matmy i fizyki zawsze mialem dwoje i nie potrafie tego zrozumiec. |
|
22-01-2015, 23:54 | #6 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - kilka pytan
Nie jest słabsze, tylko ma inne przełożenia. W przypadku Mk3 - dłuższe.
Co do dźwięków - zamykają się naprzykład klapy wentylacji, odłącza się prąd z gniazdek itp. |
23-01-2015, 13:22 | #7 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika
Jak pisze Altis, przełożenia są dłuższe, na chłopski rozum - bieg starcza na dłużej ;P
Uzyskasz podobne lub ciut lepsze osiągi ale musisz kręcić go wyżej, aby zapewnić odpowiednio wysokie obroty na kolejnym biegu, żeby obudzić śpiące kucyki. Taki urok benzynki bez turbiny + inne przełożenia skrzyni niż miałeś w starym.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
23-01-2015, 13:51 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-04-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
od jakiegos tygodnia jestem posiadaczem MK3 z tymze silnikiem. poprzednio mialem mk2 (tez 1.6 - z tym, ze wersja 115 KM) i musze przyznac, ze dosc dziwnie mi sie jezdzi nowa wersja tego silnika. 1) jakie powinien miec obroty na luzie? zaraz po zahamowaniu, obroty wahaja sie od 800 do 1000, by za chwile uspokoic sie na 900. czy tak powinno byc? - u mnie na jałowym ma ok 800-850 2) jak jezdzic tym silnikiem? odnosze wrazenie, ze w porownaniu do poprzedniej wersji musze o wiele bardziej krecic silnik, zeby mial jakakolwiek moc. na przyklad, przy wyjezdzaniu z zakretu na moim osiedlu, spokojnie moglem to dawniej robic na 2 biegu. w nowym aucie na 2 przy tej samej predkosci, na tym samym zakrecie, musze redukowac do pierwszego biegu. tak na oko, w poprzednim aucie bylo wtedy ok. 2000 RPM, w obecnym mam 1500 przy tej samej predkosci. podobnie na autostradzie. piaty bieg de facto oplaca sie wrzucic dopiero przy ok. 100 km/h, podczas gdy w poprzednim modelu, piatke wrzucalem jakies 20 km/h wczesniej, przy ok. 70-80 kmh. krotko mowiac, w poprzednim aucie 115 KM przy predkosci 80 kmh jechalem na 5 biegu, w nowym zas przy 80 kmh jade na 4. to normalne? nie znam sie na fizyce i nie wiem czy to dobrze, czy zle? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - Hmmm. Ten silnik demonem elastyczności nie jest i potrafi mieć swoje słabsze dni, więc nie możesz oczekiwać za wiele. Służy raczej do przyjemnego przemieszczania się bez fajerwerków. Jak chcesz "rurę" przy wyprzedzaniu to trójeczka, Panie... Co do 5-tego biegu - ja często na miejskich arteriach dwupasmowych albo przedmieściach gdy jadę spokojnie piątkę wrzucam trochę powyżej 60km/h i jakoś się spokojnie rozpędza. Ecomode sugeruje czasem zmianę biegu przy 50km/h, ale to lekka przesada zmieniać bieg w benzynie przy 1200 obr/min. Także dużo zależy od stylu jazdy..., skoro ja daję radę wrzucać 5 przy 60km/h a Ty dopiero przy 100 km/h. Może po prostu musisz się przyzwyczaić do nowego auta, albo szybko zmieniać na uturbione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3) wlasnie wrocilem z miasta, i chwile po wylaczeniu silnika siedzialem jeszcze w aucie, az tutaj po ok. trzech, moze pieciu minutach uslyszalem takie jakby buczenie / brzeczenie wydobywajace sie z maski. co to moze byc i czy to normalne? nie jest to raczej wiatrak. - u mnie po np. jakiejś minucie słychać takie pyknięcie - faktycznie, jakby się coś odłączało... |
23-01-2015, 13:57 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,227
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika
W wersji 1.6 ti-vct 115 KM to buczenie dochodzi od mechanizmu przepustnicy. Łatwo to sprawdzić - wystarczy podnieść maskę a druga osoba wyłącza lub włącza zapłon.
|
23-01-2015, 14:30 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2008
Skąd: London, UK
Model: Focus MK2 Zetec Climate
Silnik: 1.6 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 184
|
Odp: 1.6 ti-vct 125 KM - niskie obroty / malo mocy / buczenie po wylaczeniu silnika
[QUOTE=Hasselblad;2338760]
- Hmmm. Ten silnik demonem elastyczności nie jest i potrafi mieć swoje słabsze dni, więc nie możesz oczekiwać za wiele. Służy raczej do przyjemnego przemieszczania się bez fajerwerków. Jak chcesz "rurę" przy wyprzedzaniu to trójeczka, Panie... Co do 5-tego biegu - ja często na miejskich arteriach dwupasmowych albo przedmieściach gdy jadę spokojnie piątkę wrzucam trochę powyżej 60km/h i jakoś się spokojnie rozpędza. Ecomode sugeruje czasem zmianę biegu przy 50km/h, ale to lekka przesada zmieniać bieg w benzynie przy 1200 obr/min. Także dużo zależy od stylu jazdy..., skoro ja daję radę wrzucać 5 przy 60km/h a Ty dopiero przy 100 km/h. Może po prostu musisz się przyzwyczaić do nowego auta, albo szybko zmieniać na uturbione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moglem brac 1.6 EB, ale mieszkam w UK i nie mam znizek, a przy motorze 150 KM pewnie by mnie zjadlo ubezpieczenie - stad tez zdecydowalem sie na 1.6 125. narzekac nie moge, pewnie to tylko kwestia przyzwyczajenia, ale spodziewalem sie ze mimo wszystko auto bedzie nieco zwawsze od poprzednika... dzieki za odpowiedzi Panowie, pozdrawiam! |