|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2015, 10:51 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-02-2008
Model: Focus mk 3 1.6 TDCI 115
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2012
Postów: 1
|
Zawór EGR zacina się 1.6TDCI
Witam,
Posiadam Focusa MK3 z silnikiem 1.6 TDCI 115 koni, ford z salonu, ja go kupiłem z przebiegiem 100 tyś km(zrobiony serwis w ASO). Zaraz po kupnie heheh wywaliło mi komunikat awaria silnika natychmiast serwis, po wyłaczeniu samochodu i po ponownym odpaleniu komunikat znika i samochód dalej jedzie. Nadmienię że przed zapaleniem się kontrolki nic nie szarpie a silnik traci na mocy w wysokich obrotach. Daje się tym jechać. Po restarcie bład znika i nie ma go podczas diagnostyki komputerowej. Ostatnim razem podjechałem z wywalonym błędem do ASO i wyszły dwa , jeden zła praca zaworu EGR i jeden dotyczący wiązki. Wiązka sprawdzona i podobno jest ok ale zawor do wymiany. Koszt to ponad 2 koła. Mam pytanie, czy jest możliwe że przy niecałych 3 latach i tym przebiegu padł EGR? Czy można tak jeżdzić i czy ma to wpływ na inne podzespoły? Czy zaślepiać, a może da radę wyczyścić? Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedź, FkT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
28-01-2015, 11:43 | #2 |
ford::average
Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
Odp: Zawór EGR zacina się
Wyczyść, zaślep rób jak chcesz. Ale na wymianę 2 koła to chardkor. Ja w moim 2.0 tdci od razu po kupnie zaślepiłem. Z tym że mój żadnych błędów nie wywalał, jeśli twój jest zastany i nie daje poprawnych odczytów to lepiej go wyczyść i wtedy albo zostaw albo zaślep. Nie wiem jak w tej wersji ale wielu mówi że zaślepiali uszkodzone i wyciągali wtyczkę a po pewnym czasie błąd znikał. Jak będzie zaślepiony to jego pozycja cie nie interesuje i może być zastany. Jedyny jaki błąd będzie łapał to od pozycji. Zresztą taki błąd jak od egr to żaden błąd , nie wchodzi wtedy w tryb awaryjny i można jeździć. Sam najpierw jeździłem po wyciągnięciu wtyczki z egr. Chciałem sprawdzić czy ten błąd zniknie tak jak wielu pisało. Ale jakoś za tydzień w pracy dorobiłem sobie blaszkę i go zaślepiłem i podpiąłem wtyczkę.
|
29-01-2015, 17:50 | #3 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Zawór EGR zacina się
Nie wiem czy zaślepienie nie będzie miało wpływu na DPF, który zapewne jeszcze masz.
Druga rzecz - zaślepia się sprawny zawór, i czysty, a na pewno skalibrowany (komputer musi znać skrajne położenia zaworu i zawór powinien pracować w pełnym zakresie). Nie wiem skąd wziąłeś tą cenę, bo zawór da się dostać w cenie około 800PLN (nowy), a wymiana nie jest zbytnio skomplikowana (przykręcony dwoma śrubkami i złapany opaską na zatrzask.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
29-01-2015, 22:17 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Zawór EGR zacina się
Wymiana zaworu EGR w 1.6 TDCI to góra 30min włącznie ze zdejmowaniem i zakładaniem podszybia, a da się zrobić nawet w 15 min, tak że na cenniku nie powinno być więcej niż 1h roboczogodziny, koszt zaworu, nawet ze wszystkimi nowymi opaskami uszczelkami itp. to poniżej 1000PLN, adaptacja zaworu to kilka minut - tak że sam oceń.
1. Możesz sam wyczyścić, kalibrować i zobaczyć czy to pomogło. Koszt to własna praca, ewentualnie jakiś ELM327 za kilkadziesiąt zł. Jak pomoże można rozważyć zaślepienie. U mnie po czyszczeniu wytrzymał prawie 100kkm, niestety do powtórnego czyszczenia się nie nadawał, rozsypało się łożysko. 2. Czy można tak jeździć. Jak zaciął się w pozycji zamkniętej to da się jeździć, swój złożyłem w tej pozycji i wypiąłem wtyczkę. Błąd jest, ale auto jeździ normalnie, z tą uwagą że ja mam wersje 90KM bez DPF. |
17-04-2017, 17:03 | #5 |
ford::average
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecin
Model: Grand C max
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 73
|
Zaślepienie EGR-a
Witam
Czy ktoś zaślepiał EGR w Foce MK3 -2012 1,6 TDCI 95KM. Pozdrawiam |
17-04-2017, 22:03 | #6 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: Zaślepienie EGR-a
Heko twierdzi że nie przejdzie ten nr. :/ sam to myślałem zrobić. Jednak ten gośc sie zna.
|
18-04-2017, 08:52 | #7 |
ford::average
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecin
Model: Grand C max
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 73
|
Odp: Zaślepienie EGR-a
Cześć
Byłem w Szczecinie w V-Tronic i tam proponowali mi zaślepienie egr-a ,to o co kaman?,może dobrze że się niezdecydowałem. Pozdrawiam |
18-04-2017, 09:19 | #8 |
ford::advanced
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: SOCHACZEW
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI z DPF
Rocznik: 2011
Postów: 307
|
Odp: Zaślepienie EGR-a
Pewnie o to chodzi że samo zaślepienie bez zmian w sofcie nie przejdzie.
Ostatnio edytowane przez spenser696969 ; 18-04-2017 o 09:21 |
28-04-2017, 21:20 | #9 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-07-2010
Skąd: Sz-n
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Zaślepienie EGR-a
No nie, chodzi o to, że egr jest powiązany z dpf'em. Jeżeli go nie wytniesz to nie możesz zaślepiać i wyłączyć.
|
12-01-2018, 08:38 | #10 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
|
Odp: Zawór EGR zacina się
Witam.ciekawi mnie jak wygląda sprawa zaślepienia egr w mk3 tdci 115.
Na próbe odłączyłem wtyczke od zaworu,zapalił sie check na desce ale auto w pełni pracuje. Wydaje mi sie że lepiej z niskich obrotów ciągnie. Czy ktoś zaślepił zawór tzw "blaszką"? |
|
|
|