|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-04-2007, 19:06 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 14
|
ST220
Witam,
Mam mondka ST220 2003 rocznik, 5-cio biegowa skrzynia i pytanko. Dzisiaj przejchałem się mondkiem mojego kolegi 2,5 V6 2002 i zaobserwowałem następującą rzecz: kolega w mniejszym silniku przy 120 km/h miał na obrotomierzu niecałe 3000 obr/min a ja przy 120 pomimo większego silnika (3 litry) mam 3200 obr/min. Czy nie powinno być odwrotnie? pozdro |
19-04-2007, 19:12 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-06-2006
Postów: 147
|
Teoretycznie powinienes miec mniejsze obroty
Ale jak bedziesz mial mniejsze obroty bedziesz dysponowal mniejsza moca i bedziesz wolniej sie rozpedzal Dlatego w St masz wieksze obroty zeby szybciej latal Jak sie myle niech mnie ktos poprawi Pewnie caly sekret tego tkwi w skrzyni biegow??
__________________
Tylko Korona Kielce YBH01 |
19-04-2007, 19:16 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
lotry, jednym i drugim jechales 120km/h na 5tym biegu?
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
19-04-2007, 19:20 | #4 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Jeżeli przy tej samej prędkości i tym samym biegu masz wyższe obroty (i taka sama jest ogólna ilość biegów) znaczy że na danym biegu masz krótsze przełożenie, co praktyce oznacza lepsze przyspieszenie ale niższą prędkość maksymalną.
Tylko nie myśl że w takim razie jak będziecie się ścigać po autostradzie (niemieckiej oczywiście :fcp4 ) to po rozpędzaniu Cie dogoni i objedzie. Tak nie będzie dlatego że praktycznie dla wszystkich samochodów ostatni bieg jest tzw. nadbiegiem czyli takim długim przełożeniem że auto nie ma na tyle mocy żeby dojść do maksymalnych obrotów, czyli że suma sumarum nie masz sie co martwić bo przyspieszysz lepiej a o v-max zadecyduje moc. |
19-04-2007, 19:24 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 14
|
obydwoma autkami jechałem na piąteczce.
Przyznam szczerze, że troszkę się zmarszczyłem... nie chodzi o ściganie po prostu myślałem, że jest to jakaś usterka... Mam kumpla, który jeździ A8, 4.2 litra i przy ok. 130 łapie 2000 obr/min... |
19-04-2007, 19:58 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
kiedys pamietam byla rozmowa na temat skrzyni biegow, predkosciach na poszczegolnych biegach itp i bylo powiedziane ze predkosc na poszczegolnym biegu rosnie liniowo...tzn jesli masz 120km/h przy 3200obr/min to na tym samym biegu 240km/h bedzie przy 6400obr/min....jesli cos pomylilem prosze mnie poprawic :fcp20 ale jesli mam racje to wg mnie troche male Vmax wg licznika...z tego co wiem to ST nie maja problemu aby na liczniku pokazac 260km/h
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
19-04-2007, 22:05 | #7 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Musi rosnąć liniowo bo przełożenie to tylko dwa koła zębate o stałej ilości zębów, więc i stałym przełożeniu w funkcji obrotów.
|
20-04-2007, 21:25 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-02-2007
Skąd: Kożuchów
Model: focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 90
|
Ja przy 120km/h mam 2500obr/min
|