|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-04-2007, 06:11 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: c-max mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 79
|
Automat włączający światła mijania.
Czy może ktoś założył sobie do foczki automat załączający światła mijania? Jeśli jest ktoś taki to bardzo proszę o radę jaki automacik kupić i jak go oczywiście podłączyć. Czytałem na forum mondka, że mają z tym nie lada problemy. Może w focusie jest lepiej? :fcp14
__________________
Grześ |
22-04-2007, 18:21 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,546
|
Ja mam takie coś fabrycznie - po przekręceniu kluczyka zapalają się mijania + pozycyjne. Nie używam przełącznika świateł. Postudiuj instrukcję obsługi w temacie przekaźników dla wersji skandynawskiej. Nie podpowiem więcej bo taki już kupiłem.
pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
22-04-2007, 18:32 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-10-2006
Skąd: Podlasie
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 1,256
|
|
22-04-2007, 21:09 | #4 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Cytat:
Pozdrawiam |
|
23-04-2007, 05:27 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: c-max mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 79
|
Gdzie kupić już wiem, ale jak to ustrojstwo sprawnie zamontowac? Podpowiedzi z forum mondków nie wiele mi pomogły - ale widzę, że właściciele mieli nielada problemik z podłączeniem.
Może jest jednak ktoś, kto już temacik przerabiał i zechciałby się podzielić wrażeniami. (sposobem podłączenia) Pozdrówka.
__________________
Grześ |
23-04-2007, 10:46 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: Tarnów
Model: Focus C-MAx
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
Witam. Jeżeli nie macie fabrycznie zamontowanej opcji to te dorabiane nastręczają trochę problemów. Polega on na tym, że automatycznie załączane światła mijania instalowane w/g schematów producentów urządzeń palą się cały czas, czyli również wtedy, kiedy włączymy światła przełącznikiem. Problem powstaje w momencie, właczenia świateł drogowych, ponieważ wówczas palą się wukna świateł mijania i drogowych. Dla Focusów z lampami o oddzielnych żarówka dla świateł drogowych i mijania to nie problem jednakże przy starszych modelach on już jest. Palące się dwa wukna przez dłuższy okres czasu emitują bardzo duże ilości energii cieplnej, która destrukcyjne wpływa na samą żarówkę, odbłyśniki i otoczenie. Dodatkowo przewód (-) masa samej żarówki H-4 swym przekrojem nie jest przystosowany do obciążania go prądem ciągłym 10 (A) a więc i on po pewnym okresie czasu może stać się niebezpieczny pożarowo dla pojazdu. Dlatego też przed zakupem i montażem takiego urządzenia warto popytać producenta czy jego produkt posiada opcję odłączania obwodu dziennego w przypadku manualnego załączenia świateł.
|
23-04-2007, 19:27 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-03-2006
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 317
|
Proszę bardzo schemacik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście po włączeniu normalnych świateł dodatkowe światła dzienne wyłączają się> Układ działa znakomicieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Focus Kombi FX Gold 2004 :twisted: _______________________________ http://bd.lilypie.com/Rpwap2.png |
24-04-2007, 18:49 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: c-max mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 79
|
Dziś poszedłem na skróty i założyłem sobie brzęczek za 5 zeta zakupiony w tesco, który przypomina mi o włączeniu światełek. Miałem już takowy w matizie i sprawdzał się znakomicie. Nie zakładałem automatu, bo skoro muszę pstyczkiem przełączać dzień/noc aby mieć podświetlenie deski i aby świeciły się pojedyncze włókna to równie dobrze zawsze mogę fabrycznym włącznikiem odpalić światełka i po kłopocie.
Pozdrawiam wzystkich a w szczególności zaangażowanych w pomoc ze światełkami. :fcp1
__________________
Grześ |
24-04-2007, 21:50 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-03-2006
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 317
|
Układ który podrzuciłem nie wymaga żadnego dodatkowego przełącznika, światła dzienne zapalają się po przekręceniu kluczyka, po włączeniu normalnych świateł światła dzienne gasną. Dodatkowy przełącznik (tylko sugerowany) przydaje się kiedy chcemy podjechać np. pod czyjeś okna nie zwracając niczyjej uwagiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Grzeniu10, światełka dzienne są po to żeby zaoszczędzić troszkę paliwa i zwykłych żarówkachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A proponowany przezemnie automat po to ąby zaoszczędzićna mandatach za "niemanie świateł" :fcp2 Pozdrawiam ps. koszt układu: 2,50 za przekaźnik, 0,50 za diode (np. 1N007), 0,20 za bezpiecznik
__________________
Focus Kombi FX Gold 2004 :twisted: _______________________________ http://bd.lilypie.com/Rpwap2.png |
25-04-2007, 20:28 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: Tarnów
Model: Focus C-MAx
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
Schemat który podrzucił Unitral jest prosty ale nie inteligentny, tz. załączanie następuje natychmiast a to nie jest wskazane. Światła do jazdy dziennej mają zapalać się dopiero w chwili pełnego ładowania aletrnatora, czyli po przekroczeniu progu 13,5 V. W innym zaś przypadku przy słabym akumulatorze w okresach chłodniejszych nie zapalimy autka. Braknie nam, co nieco prądów. Trzeba do powyższego schematu dodać jeszcze elektronikę i będzie OK. A zastosowanie brzeczka to półśrodek, ponieważ każdy wyłącznik ma ograniczoną ilość załączeń i wreszcie przyjdzie czas, że odmówi nam pracy, a wówczas koszt zakupu takowego przekroczy koszt układu.
Prosty układ na Allegro kosztuje 20 pln do tego trochę przewodów i przekaźnik z powyższego schematu wpięty pod włącznik świateł tak, aby odłączał elektronikę w chwili manualnego załączenia świateł i problem z głowy. POWODZENIA |