|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-07-2016, 08:40 | #1 |
FCP member
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
|
Korozja na sankach zawieszenia
Witam
Chciałbym z ciekawości zapoznać się z Waszymi spostrzeżeniami na temat korozji sanek zawieszenia w Focusach. Wczoraj przyjrzałem się trochę dokładniej i zaobserwowałem trochę niepokojące objaw rdzy szczególnie na tylnich sankach. Postaram się póżniej wrzucić lepsze zdjęcia, bo te które mam są kiepskiej jakości. Zdaję sobie sprawę, że sanki narażone są na czynniki korozyjne, ale patrząc że jest to dwulatek wygląda to kiepsko w odniesieniu do niektórych starszych aut. Dodam, że auto garażowane i po zimie podwozie zawsze myte. |
27-07-2016, 08:42 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
ja tylko dodam od siebie, że garażowane wcale nie oznacza lepsze. a jak masz garaż ogrzewany, to właśnie cudowne warunki zapewniasz rdzy - lepsze niż wjazd pojazdem do osolonego morza. taki off top
|
27-07-2016, 09:08 | #3 |
FCP member
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
Auto garażowane w garażu podziemnym bloku mieszkalnego. Temperatura regulowana przez system wentylacyjny. W zimie jakoś bardzo ciepło nie jest. Dodam, że auto używane głównie weekendowo na wypady na narty itp. Na co dzień nie używam go na dojazdy do pracy - więc i kontakt z solanką mniejszy.
A że temperatura przyśpiesza proces korozyjny to akurat wiem. |
27-07-2016, 09:24 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
czyli ciepło. masz odpowiedź. a to, że obecnie robi się shit to już inna para kaloszy...
ja mam garaż ale zimą staram się go nie uzywać, bo wjazd z błotem pośniegowym wraz z solą do ciepłego garażu to robienie uczty rdzy. 100x lepiej auto zostawić na -10 mrozie i korozja nie postępuje |
27-07-2016, 09:32 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
W którymś wątku nawet pisałem o tym - moim zdaniem, zabezpieczenie antykorozyjne sanek w FF2FL i Mondeo MK4 jest słabe. W FF3 może być podobnie. Ja mam salonowe wozy z 2008-go i niektóre spawy i ranty profili sanek wyglądają już dość brzydko. Jeszcze naturalnie nic nie odpada, ale podejrzewam, że to wkrótce będzie najsłabsze miejsce konstrukcji samochodu.
Auta regularnie myję (nawet zimą, w miarę możliwości), garaż permanentnie zagracony więc śpią pod chmurką, a rdza na zawieszeniu i tak jest. |
27-07-2016, 13:37 | #6 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
jak masz 2 letnie auto to przecież masz gwarancje na perforacje - jedź i wymienią.
|
27-07-2016, 13:39 | #7 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
już widzę, jak sanki tylne wymieniają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-07-2016, 13:44 | #8 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
ojcu po 1 przeglądzie po roku (przebieg ledwo 9 tys km) robili za free kompletny rozrząd z pompą wody w MK3 1,6 Duratec, bo stwierdzili że cieknie z pompy wody (mimo że wyraźnych znaków pod autem ojciec ani ja nie widzieliśmy).
jak nie pójdzie, nie będzie stanowczy, nie zamacha gwarancją, to tak - nie wymienią... nie wiem czy sanki podchodzą pod gwarancje, więc trzeba to po prostu sprawdzić i tyle.. mój ojciec też ma 2 latka w kombii i sanki sa jak nowe poza tym że brudne.. |
27-07-2016, 17:38 | #9 |
FCP member
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
Poniżej trzy zdjęcia - nie jest to jakaś super jakość.Widać rdzawy nalot na krawędziach i symetrycznie na środku sanek trzy obszary z rdzą. Te trzy obszary mają takie nieregularne kształty, ale powtarzalność wygląda jak jakieś "punkty łączeniowe" związane z procesem technologicznym i to być może one są dodatkowo podatne na rdzewienie. Nie jest to jakaś tragedia, może ja się trzęsę jak "galareta" nad samochodem.
|
27-07-2016, 18:27 | #10 | |
ford::average
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
|
Odp: Korozja na sankach zawieszenia
Cytat:
|
|
|
|
|