Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2016, 08:40   #1
fmichalf
FCP member
 
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
Domyślnie Korozja na sankach zawieszenia

Witam

Chciałbym z ciekawości zapoznać się z Waszymi spostrzeżeniami na temat korozji sanek zawieszenia w Focusach. Wczoraj przyjrzałem się trochę dokładniej i zaobserwowałem trochę niepokojące objaw rdzy szczególnie na tylnich sankach.
Postaram się póżniej wrzucić lepsze zdjęcia, bo te które mam są kiepskiej jakości. Zdaję sobie sprawę, że sanki narażone są na czynniki korozyjne, ale patrząc że jest to dwulatek wygląda to kiepsko w odniesieniu do niektórych starszych aut. Dodam, że auto garażowane i po zimie podwozie zawsze myte.

fmichalf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 08:42   #2
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

ja tylko dodam od siebie, że garażowane wcale nie oznacza lepsze. a jak masz garaż ogrzewany, to właśnie cudowne warunki zapewniasz rdzy - lepsze niż wjazd pojazdem do osolonego morza. taki off top
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 09:08   #3
fmichalf
FCP member
 
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

Auto garażowane w garażu podziemnym bloku mieszkalnego. Temperatura regulowana przez system wentylacyjny. W zimie jakoś bardzo ciepło nie jest. Dodam, że auto używane głównie weekendowo na wypady na narty itp. Na co dzień nie używam go na dojazdy do pracy - więc i kontakt z solanką mniejszy.

A że temperatura przyśpiesza proces korozyjny to akurat wiem.
fmichalf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 09:24   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

czyli ciepło. masz odpowiedź. a to, że obecnie robi się shit to już inna para kaloszy...

ja mam garaż ale zimą staram się go nie uzywać, bo wjazd z błotem pośniegowym wraz z solą do ciepłego garażu to robienie uczty rdzy. 100x lepiej auto zostawić na -10 mrozie i korozja nie postępuje
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 09:32   #5
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

W którymś wątku nawet pisałem o tym - moim zdaniem, zabezpieczenie antykorozyjne sanek w FF2FL i Mondeo MK4 jest słabe. W FF3 może być podobnie. Ja mam salonowe wozy z 2008-go i niektóre spawy i ranty profili sanek wyglądają już dość brzydko. Jeszcze naturalnie nic nie odpada, ale podejrzewam, że to wkrótce będzie najsłabsze miejsce konstrukcji samochodu.
Auta regularnie myję (nawet zimą, w miarę możliwości), garaż permanentnie zagracony więc śpią pod chmurką, a rdza na zawieszeniu i tak jest.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 13:37   #6
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

jak masz 2 letnie auto to przecież masz gwarancje na perforacje - jedź i wymienią.
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 13:39   #7
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

już widzę, jak sanki tylne wymieniają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 13:44   #8
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

ojcu po 1 przeglądzie po roku (przebieg ledwo 9 tys km) robili za free kompletny rozrząd z pompą wody w MK3 1,6 Duratec, bo stwierdzili że cieknie z pompy wody (mimo że wyraźnych znaków pod autem ojciec ani ja nie widzieliśmy).

jak nie pójdzie, nie będzie stanowczy, nie zamacha gwarancją, to tak - nie wymienią... nie wiem czy sanki podchodzą pod gwarancje, więc trzeba to po prostu sprawdzić i tyle.. mój ojciec też ma 2 latka w kombii i sanki sa jak nowe poza tym że brudne..
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 17:38   #9
fmichalf
FCP member
 
Zarejestrowany: 05-08-2013
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Duratec-16V Ti-VCT 125 KM
Rocznik: 2014
Postów: 10
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

Poniżej trzy zdjęcia - nie jest to jakaś super jakość.Widać rdzawy nalot na krawędziach i symetrycznie na środku sanek trzy obszary z rdzą. Te trzy obszary mają takie nieregularne kształty, ale powtarzalność wygląda jak jakieś "punkty łączeniowe" związane z procesem technologicznym i to być może one są dodatkowo podatne na rdzewienie. Nie jest to jakaś tragedia, może ja się trzęsę jak "galareta" nad samochodem.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg FT1.jpg (9.5 KB, 331 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg FT2.jpg (9.6 KB, 307 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg FT4.jpg (14.2 KB, 260 wyświetleń)
fmichalf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2016, 18:27   #10
MrQ
ford::average
 
Avatar MrQ
 
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
Domyślnie Odp: Korozja na sankach zawieszenia

Cytat:
Napisał fmichalf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poniżej trzy zdjęcia - nie jest to jakaś super jakość.Widać rdzawy nalot na krawędziach i symetrycznie na środku sanek trzy obszary z rdzą. Te trzy obszary mają takie nieregularne kształty, ale powtarzalność wygląda jak jakieś "punkty łączeniowe" związane z procesem technologicznym i to być może one są dodatkowo podatne na rdzewienie. Nie jest to jakaś tragedia, może ja się trzęsę jak "galareta" nad samochodem.
Powoli sie zaczyna. Lepiej coś z tym zrobić aby w przyszłości nie mieć problemu. U mnie w Mk1 wymieniałem całe sanki (sprzedawca sprzedał 10szt ! w weekend) bo rdza zjdadła wszystko łącznie z mocowaniem wahacza i cud że sie nie urwało podczas jazdy. A samo auto najbardziej dostało po d...ie jak stało 3 lata w ciepłym garażu. Przez 10 lat parkowania pod blokiem nie stało sie tyle co w cieplutkim garażu. :|
MrQ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.