Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-08-2016, 19:19   #1
kramar1
ford::amateur
 
Avatar kramar1
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 26-08-2016
Skąd: Katowice
Model: Fiesta
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 5
Domyślnie wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Witam, na początku chcę przywitać wszystkich forumowiczów oraz sympatyków powyższej marki/modelu przeglądających forum
Cześć Wszystkim!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wczoraj na dobre pożegnałem się z moim BMW e46 a od pewnego czasu mam smaka na coś mniejszego, zwinnego, dynamicznego a zarazem nie rujnującego portfela w warsztatach i na stacjach benzynowych a dodatkowo prezentującego się nie banalnie na drogach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no i tak po miesiącu przeglądania modeli z segmentu B padł wybór na Fiestę MK7 i tego tropu chcę się już trzymać.

Zagłębiając się w specyfikę silników wziąłem pod uwagę dwa powyższe modele, dlatego pytanie do was a szczególnie posiadaczy jak i tych którzy mieli okazje jeździć bądź coś słyszeli na ich temat i wypowiedzenie się w temacie.

Głównie jeżdżę po mieście, dlatego jeśli byłby to Diesel to szukałbym modelu bez DPFa, jednak dłuższe trasy zawsze były i będą w planach, jednak czy ta benzyna dużo pali po mieście przy normalnej jeździe? Zawsze miałem samochody z instalacją gazową, ale zastanawiam się czy w tym modelu benzynowym miałoby to sens..
Jak wyglądają koszty eksploatacji, dynamiki, awaryjności, jak jest z tym spalaniem w mieście i na trasie... czegokolwiek się dowiem na pewno ułatwi mi wybór.
Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi

kramar1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2016, 12:15   #2
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Musisz liczyć się z tym że benzyna pali około2 do 2,5 L więcej w mieście.Jazda dieslem to inny świat jednocześnie silniki te niestety nie są bezawaryjne,1,6 Tdci ma swoje minusy a ostatnio u mojego kolegi padło turbo i 2300 euro poszło się .....Ma 1,6 L TDCI 115 KM-Focus III.W Focusie II padały turbo jak muchy.Benzyna jest po przeliczeniu kosztów niby droga ale po jednej awarii Tdci już jest benzyna w przodzie.Dwumasy,wtryski,turbo to wszystko przemawia przeciw Tdci.Co kupić jest też zależne od km które robisz w roku.Ja kupiłem teraz fiestę z 2014 -benzynę dla żony bo robi około 8-10 tys w roku.

Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 27-08-2016 o 12:21
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2016, 17:40   #3
kramar1
ford::amateur
 
Avatar kramar1
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 26-08-2016
Skąd: Katowice
Model: Fiesta
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 5
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

To pierwszy taki komentarz w którym dowiedziałem się że pada w tym silniku turbo...
oczywiście wiem że kiedyś posypać się musi, ale czy mam liczyć się z naprawą turbo do przebiegu powiedzmy 200 tyś km, przy prawidłowym obchodzeniu się z turbiną?
Wypisałeś też przypadłości dotyczące forda Focusa i porównałeś chyba nieco inne silniki niż te w Fieście.

Jaką wersje benzynową kupiłeś żonie?
kramar1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2016, 21:03   #4
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Silnik 1,6Tdci jest ten sam ,ma tylko rożne moce.,,Prawidłowe obchodzenie się z turbo",a jest coś takiego?Kupiłem 1,25 82 KM,to drugi samochód w rodzinie dlatego wystarczy
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2016, 11:03   #5
marko52
ford::advanced
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: wielkopolska
Model: FIESTA
Silnik: 1250 ZETEC S
Rocznik: 1997
Postów: 298
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Ja bym kupił w benzynie,wszyscy moi sasiedzi gdy wymieniali stare autka na młodsze i ci co mieli na olej - także - benzyna,zostali tylko ci co jeżdżą zawodowo tirami.Silniki benzynowe tej nowszej generacij - według mojej obserwacij niewiele wiecej spalaja od dizli,gdy ktoś dużo robi km to autko zagazował, co drugi samochód na moim osiedlu to ''gaz''- reszta prawie benzyna, to tez na cos wskazuje,dlatego jestem za benzyna.
marko52 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2016, 08:51   #6
juniorkm7
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-10-2014
Model: Ford Fiesta Sport + Fiesta Titanium Econetic
Silnik: 1.6 Tdci DPF FAP 95KM + 1.6 Tdci 95KM Econetic
Rocznik: 11.2013 + 06.2014
Postów: 92
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Ja mam w domu 2x 1.6 TDCI po lifcie - jedna sport jedna titanium. Powiem szczerze moje spostrzeżenia

1. Autko bardzo żwawe i elastyczne, wersja sport mimo tej samej mocy ma masę własną 1030kg i naprawdę idzie pełnym ogniem.
2. Oba auta które mam (2013) nie mają dwumasy więc nie rozumiem tego narzekania.
3. Focus 115KM ma turbo o zmiennej geometrii, Fiesta 95KM ma stałą geometrię więc to nie powinno się popsuć.
4. W obu fiestach mam DPF FAP i w sumie nie generuje on żadnych problemów. Jedyne co musisz robić to od czasu do czasu przegonić auto jak najdzie ochota a nie jeździć dziadkowym tempem na niskich obrotach.
5. Denerwujące jest wskazanie "zmień bieg - będzie bardziej eco" po zmianie biegu auto najczęściej pali więcej bo ma obroty w okolicach 1500. Optymalne spalanie osiągam przy 2000obr i potrafi się kształtować w okolicach 3.5l, nawet z prędkościami typowo miejskimi na przykład 50 na 2 biegu, 70 na 3 itd. Jak wyłączysz klimę to nawet 2.8l/100 i nie jest to zabójczy dla podzespołów ecodriving
6. Fiesta z pakietem sport wygląda zabójczo i jest twardsza od titanium
7. Obie fiesty wchodzą w zakręty jak gokart i często zdarzyło mi się mimo mniejszej mocy objechać typu BMW właśnie na krętych drogach
8. 1.6TDCI ma spory zapas mocy do chipa jak ci się znudzi - mnie jeszcze gwarancja miła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
juniorkm7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2016, 12:09   #7
kramar1
ford::amateur
 
Avatar kramar1
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 26-08-2016
Skąd: Katowice
Model: Fiesta
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 5
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź, na którą czekałem od posiadacza modelu którego szukam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Tylko pytanie jak to jest z tymi wersjami? Chodzi mi głownie o posiadanie dwumasy, zmiennej geometrii i DPF'a.
Słyszałem że modele do rocznika 2008 ( wersja 90km) to one własnie nie mają DPF lub dwumasy, a te z silnikiem 95 km mają już wszystko łącznie ze zmienną geometrią.
Czy jest jakaś zasada czy po prostu każdy model najlepiej sprawdzić po VIN?

juniorkm7 powiedz mi jeszcze o tej opcji "zmień bieg", czy można to jakoś wyłączyć i czy często jeździsz po mieście?

Ostatnio edytowane przez kramar1 ; 29-08-2016 o 12:12
kramar1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2016, 13:39   #8
slawomirro
ford::professional
 
Avatar slawomirro
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,672
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

1.6 benzynowy jest całkiem ok, jak na Fiestę. Zwinny i żwawy. Ostatnio byłem nim na hamownię i w całkowitej serii zamiast 100KM wyszło 107KM. Co też i widzę podczas jazdy. Od 2500 obr/min jest chętny na współpracę. Niejeden fan większego i lepszego auta się już zdziwił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W mieście trzeba się liczyć, że poniżej 8l/100km się nie da.
slawomirro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2016, 15:35   #9
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Tutaj mowa o MK7, więc ten 1,6 jest Ti-VCT i ma 120KM.
No i MK7 jest zauważalnie cichsza i lżejsza od MK6. Przedliftowe Tdci miało 90KM.
Ja bym celował do jazdy na codzień, bo wyjazdy wakacyjne to raz, dwa w roku.
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2016, 18:38   #10
juniorkm7
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-10-2014
Model: Ford Fiesta Sport + Fiesta Titanium Econetic
Silnik: 1.6 Tdci DPF FAP 95KM + 1.6 Tdci 95KM Econetic
Rocznik: 11.2013 + 06.2014
Postów: 92
Domyślnie Odp: wybór 1.6 TDCI czy 1.6 Duratec

Cytat:
Napisał kramar1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź, na którą czekałem od posiadacza modelu którego szukam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Tylko pytanie jak to jest z tymi wersjami? Chodzi mi głownie o posiadanie dwumasy, zmiennej geometrii i DPF'a.
Słyszałem że modele do rocznika 2008 ( wersja 90km) to one własnie nie mają DPF lub dwumasy, a te z silnikiem 95 km mają już wszystko łącznie ze zmienną geometrią.
Czy jest jakaś zasada czy po prostu każdy model najlepiej sprawdzić po VIN?

juniorkm7 powiedz mi jeszcze o tej opcji "zmień bieg", czy można to jakoś wyłączyć i czy często jeździsz po mieście?
Co do dwumasy musisz poprosić sprzedającego o VIN i obadać - gdzieś na forum ktoś oferował sprawdzenie czy jest dwumasa czy nie. Co do DPF to 95KM bywały bez DPF ale to chyba są pierwsze poliftówki z 2012 ale RM2013 (nawet nie wiem czy moja titanium ma czy nie mimo że jest z początku 2013).

Jeśli chodzi o zmienną geometrię to nie ma (nie wiem jak z rocznikiem 2016) jej w 95KM - dopiero w 115KM są bo interesowałem się turbiną z focusa na plug&play - jest to podobno właściwie jedyna różnica między tymi silnikami.

Co do DPF to jeszcze nie widziałem żeby auto paliło jak VW 2x więcej - procedure wypalania chyba tylko raz widziałem i spalanie się zwiększyło o 0.5l ale też nie dam głowy uciąć bo mogła to zrobić klima.

Opcja zmień bieg jest to taka strzałka na wyświetlaczu między zegarami - można ją wyłączyć podpinając złącze diagnostyczne tylko po co? Idzie się do tego przywyczaić ale co zrobisz... Na pocieszenie powiem że miałem wcześniej corsę to tam było to bardziej wkurzające bo się zapalała zielona kontrolka taka jak np od oleju z beszczelnym "SHIFT i strzałką".
juniorkm7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.