Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-04-2017, 09:35   #1
czareekw
ford::beginner
 
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
Domyślnie 1.8 TDCi odpala nieregularne

Mam problem z moim Focusem, zimą wymieniałem filtr paliwa, było wszystko w porządku, do czasu jak pewnego dnia nie odpalił. Po delikatnym holowaniu odpalił "na pycha" i później było dobrze innego razu znowu mnie zaskoczył rano i dałem do mechanika mówił że odpowietrzył i powinno być dobrze.

Wczoraj kolejny raz mnie zaskoczył nie odpalił historia na pycha zadziałała i odpalił chodził dobrze a dzisiaj rano juz zonk zakręcił odpalił pochodził 10 sek. i zgasł.

Spotkał się ktoś z czymś podobnym?

Forscan błędów nie pokazuje, co jest najdziwniejsze.

czareekw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2017, 11:02   #2
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Może znowu się zapowietrzył?
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2017, 11:12   #3
czareekw
ford::beginner
 
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Możliwe że tak, ale gdzie szukać przyczyny zapowietrzenia jeśli długi czas było dobrze. A paliwo tankuje regularnie nie dopuszczam nawet do rezerwyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czareekw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2017, 13:00   #4
maol
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Złączki filtra paliwa - to najczęstsza przyczyna zapowietrzania.
maol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2017, 20:15   #5
czareekw
ford::beginner
 
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

złączki masz na myśli przy przewodach tak? te plastiki faktycznie wyglądają u mnie na "wyrobione". Jutro przetestuje zobaczymy.
czareekw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2017, 19:28   #6
margov
ford::beginner
 
Avatar margov
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Katowice
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 34
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

A u mnie po odpaleniu auto chodzi pare sekund i przygasa, a czasem zgaśnie. Te plastikowe złączki mam wyrobione, wymieniać co i jak bo to właśnie je podejrzewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
margov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2017, 07:10   #7
maol
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Dokładnie o te złączki chodzi. Potrafi je zniszczyć jedno założenie filtra o choć odrobinę różniących się króćcach.
maol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2017, 12:40   #8
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Cytat:
Napisał maol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie o te złączki chodzi. Potrafi je zniszczyć jedno założenie filtra o choć odrobinę różniących się króćcach.
Nie wprowadzaj w błąd. Mowa jest o MK2, gdzie jest zupełnie inny filtr paliwa niż w MK1.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2017, 16:29   #9
Czarek88
ford::average
 
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Płock
Model: Focus mk1 lift
Silnik: 1.8 tdci 115km
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne

Jeśli mowa o problemie w mk1 u mnie bez zmian po wymianie szybkozłączek na "stałe" przewody.........
Czarek88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2018, 22:34   #10
lolek-olej
 
Postów: n/a
Domyślnie 1,8 TDCi czasami odpala, a czasami nie odpala

Witam,
od około miesiąca borykam się z problemem dotyczącym odpalania Forda Focusa II 1,8 Tdci po lifcie. Sprawa wygląda tak, że samochód czasem odpala za pierwszym razem bez żadnego problemu, czasem w ogóle nie chwyta obrotów, a czasem niby odpali, obroty na ok. 1000 obr/min i skokowo się zadusza. Jedynym ratunkiem w drugim przypadku jest plak, choć i z nim odpalanie zajmuje coraz więcej czasu (dziś ponad 20 minut). Po odpaleniu samochód chodzi idealnie, żadnych zadławień, nic co mogłoby zwiastować problem z wtryskami.
Problem z odpalaniem wydaje się być niezależny od temperatury, a nawet przy niższych temperaturach wydaje się być mniejszy, np.. przy ostatnich silnych mrozach (-15 stopni C) odpalał rano za pierwszym obrotem silnika, ale już po 1,5 godzinnym postoju było gorzej. Zdarzyło się nawet, że wychodząc z auta na 30 sekund, to nie byłem wstanie odpalić auta bez plaka.

Co zostało zrobione?
Na jesień zostały wymienione świece.
Akumulator wymieniony miesiąc temu (poprzedni był pięcioletni i padł po kilku dłuższych kręceniach silnikiem).
Przeprowadzono diagnostykę układu zapłonowego i paliwowego ( czy jest odpowiednie grzanie świec, czy pompa od paliwa działa, czujnik temperatury).
Wymieniono filtr paliwa (był zabrudzony, poprzedni wymieniany rok wcześniej).
Wyczyszczono ssak w baku paliwa (był niemalże zatkany).

Mechanikom skończyły się pomysły, Wyczyszczenie ssaka miało rozwiązać problem, lecz niestety nie pomogło.

Moje podejrzenia z prośbą o opinię:
1)Ponoć przyczyną może być czujnik wałka rozrządu lub wału korbowego. Czy to możliwe, by raz działał prawidłowo, a raz nie i stąd losowe problemy z odpalaniem?
2)Mam też słyszalny już problem z dwumasowym kołem zamachowym. Czy może ono mieć jakikolwiek wpływ na odpalanie?
3)Czytałem również o rozruszniku, że może już być na wykończeniu jednakże wtedy auto nie powinno się zaduszać, jak już odpali w niektórych przypadkach, prawda?
4)I ostatnie podejrzenie to wtryskiwacze, jednakże wydaje mi się, że powinny być wtedy problemy za każdym razem przy odpalaniu oraz również podczas jazdy, a tak nie jest. Chyba że się mylę.

Proszę o pomoc i sugestię, co może być problemem.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.