|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-04-2017, 09:35 | #1 |
ford::beginner
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
|
1.8 TDCi odpala nieregularne
Mam problem z moim Focusem, zimą wymieniałem filtr paliwa, było wszystko w porządku, do czasu jak pewnego dnia nie odpalił. Po delikatnym holowaniu odpalił "na pycha" i później było dobrze innego razu znowu mnie zaskoczył rano i dałem do mechanika mówił że odpowietrzył i powinno być dobrze.
Wczoraj kolejny raz mnie zaskoczył nie odpalił historia na pycha zadziałała i odpalił chodził dobrze a dzisiaj rano juz zonk zakręcił odpalił pochodził 10 sek. i zgasł. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Forscan błędów nie pokazuje, co jest najdziwniejsze. |
12-04-2017, 11:02 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Może znowu się zapowietrzył?
|
12-04-2017, 11:12 | #3 |
ford::beginner
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Możliwe że tak, ale gdzie szukać przyczyny zapowietrzenia jeśli długi czas było dobrze. A paliwo tankuje regularnie nie dopuszczam nawet do rezerwyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
12-04-2017, 13:00 | #4 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Złączki filtra paliwa - to najczęstsza przyczyna zapowietrzania.
|
12-04-2017, 20:15 | #5 |
ford::beginner
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK3 HB
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 13
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
złączki masz na myśli przy przewodach tak? te plastiki faktycznie wyglądają u mnie na "wyrobione". Jutro przetestuje zobaczymy.
|
13-04-2017, 19:28 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-12-2008
Skąd: Katowice
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 34
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
A u mnie po odpaleniu auto chodzi pare sekund i przygasa, a czasem zgaśnie. Te plastikowe złączki mam wyrobione, wymieniać co i jak bo to właśnie je podejrzewam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
14-04-2017, 07:10 | #7 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Dokładnie o te złączki chodzi. Potrafi je zniszczyć jedno założenie filtra o choć odrobinę różniących się króćcach.
|
14-04-2017, 12:40 | #8 | |
ford::advanced
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Cytat:
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black] Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black] był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black] |
|
15-04-2017, 16:29 | #9 |
ford::average
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Płock
Model: Focus mk1 lift
Silnik: 1.8 tdci 115km
Rocznik: 2003
Postów: 57
|
Odp: 1.8 TDCi odpala nieregularne
Jeśli mowa o problemie w mk1 u mnie bez zmian po wymianie szybkozłączek na "stałe" przewody.........
|
14-03-2018, 22:34 | #10 |
Postów: n/a
|
1,8 TDCi czasami odpala, a czasami nie odpala
Witam,
od około miesiąca borykam się z problemem dotyczącym odpalania Forda Focusa II 1,8 Tdci po lifcie. Sprawa wygląda tak, że samochód czasem odpala za pierwszym razem bez żadnego problemu, czasem w ogóle nie chwyta obrotów, a czasem niby odpali, obroty na ok. 1000 obr/min i skokowo się zadusza. Jedynym ratunkiem w drugim przypadku jest plak, choć i z nim odpalanie zajmuje coraz więcej czasu (dziś ponad 20 minut). Po odpaleniu samochód chodzi idealnie, żadnych zadławień, nic co mogłoby zwiastować problem z wtryskami. Problem z odpalaniem wydaje się być niezależny od temperatury, a nawet przy niższych temperaturach wydaje się być mniejszy, np.. przy ostatnich silnych mrozach (-15 stopni C) odpalał rano za pierwszym obrotem silnika, ale już po 1,5 godzinnym postoju było gorzej. Zdarzyło się nawet, że wychodząc z auta na 30 sekund, to nie byłem wstanie odpalić auta bez plaka. Co zostało zrobione? Na jesień zostały wymienione świece. Akumulator wymieniony miesiąc temu (poprzedni był pięcioletni i padł po kilku dłuższych kręceniach silnikiem). Przeprowadzono diagnostykę układu zapłonowego i paliwowego ( czy jest odpowiednie grzanie świec, czy pompa od paliwa działa, czujnik temperatury). Wymieniono filtr paliwa (był zabrudzony, poprzedni wymieniany rok wcześniej). Wyczyszczono ssak w baku paliwa (był niemalże zatkany). Mechanikom skończyły się pomysły, Wyczyszczenie ssaka miało rozwiązać problem, lecz niestety nie pomogło. Moje podejrzenia z prośbą o opinię: 1)Ponoć przyczyną może być czujnik wałka rozrządu lub wału korbowego. Czy to możliwe, by raz działał prawidłowo, a raz nie i stąd losowe problemy z odpalaniem? 2)Mam też słyszalny już problem z dwumasowym kołem zamachowym. Czy może ono mieć jakikolwiek wpływ na odpalanie? 3)Czytałem również o rozruszniku, że może już być na wykończeniu jednakże wtedy auto nie powinno się zaduszać, jak już odpali w niektórych przypadkach, prawda? 4)I ostatnie podejrzenie to wtryskiwacze, jednakże wydaje mi się, że powinny być wtedy problemy za każdym razem przy odpalaniu oraz również podczas jazdy, a tak nie jest. Chyba że się mylę. Proszę o pomoc i sugestię, co może być problemem. |