|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-08-2021, 13:46 | #1 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-01-2015
Skąd: Tychy
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Cześć,
ostatnio tak nagle zaczęło wydmuchiwać lub zasysać lewe powietrze. Nie jestem w stanie tego stwierdzić, bo póki co nie mam nikogo do pomocy. Przy przyspieszaniu słyszalne jest to w taki sposób, jakby mi się wiatraki włączały, jak zwalniam to szum maleje, ale w końcu ustaje. Na jałowym przy gazowaniu też się pojawia, ale zdecydowanie mniej słyszalny, przynajmniej z kabiny. No i pojawił się komunikat "filtr silnika przeciążony" więc zapewne chodzi o DPF. Wczoraj zdemontowałem pod kątem pęknięć rurę z dolotu oraz filtr powietrza. Niestety nic nie znalazłem. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Co to może jeszcze być? Czy może padło turbo? Auto ma przebieg 430 tysięcy, mam go od przebiegu 168 tys i nigdy przy turbinie nic nie robiłem. Czy turbo to jest to? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] I czy dolot do turbiny (jeśli to ona) powinien być taki brudny? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Obawiam się, że czekają mnie spore koszty, ale przy takim przebiegu już się z tym liczyłem. No i znalazłem na pokrywie silnika takie coś: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wie ktoś, od czego to może być? Dzięki z góry za wszelką pomoc! Jeszcze kilka fotek silnika: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Andrzej_Tychy ; 30-08-2021 o 13:57 |
30-08-2021, 14:08 | #2 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
To kolanko to guma odpowietrznika lampy. Wymontuj lampe i zobaczysz do czego to.
Co do szumu to opcje są 2: 1. Wydmuchało Ci uszczelkę na wydechu (to by tłumaczyło zapchanie DPF i spaliny znalazły inne wyjście) 2. Masz dziurę w przewodzie doprowadzającym powietrze na odcinku TURBO-KOLEKTOR SSĄCY. Ja obstawiam, że puściła najkrótsza rurka zaraz za turbo. Wchodź pod samochód i od spodu spójrz na turbo. Będzie tam wychodziła taka krótka gumowa rurka, która łączy turbo i plastikowy przewód dolotu. Obmacaj ją i szukaj dziury. |
30-08-2021, 15:12 | #3 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-01-2015
Skąd: Tychy
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Dziękuję za odpowiedź, sprawdzę tego węża. Jak nie, to mechanik, bo na tym się skończą moje kompetencje :-)
A napisz mi proszę, na zdjęciu "dolot" w jego centralnej części jest taki cylinderek z wtyczka po prawej stronie pod spodem. Co to jest za cześć? Miałem to zaolejone i bardzo brudne, włącznie z tą wtyczką, do zdjęcia trochę to wyczyściłem. Jak się nazywa ta część? Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka |
30-08-2021, 15:31 | #4 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Cała ta część którą widać na zdjęciu to klapa gasząca. Ta gruszka obok z której wychodzi gumowy przewód to gruszka podciśnienia.
W momencie kiedy gasisz silnik to zawór puszcza podciśnienie na tą gruszkę i klapka się zamyka gasząc silnik. Olej w dolocie w niewielkich ilościach to normalna sprawa, tam obok dodatkowo wchodzi taka srebrna rurka od EGR i podaje trochę sadzy, stąd taka maź. Nie przejmuj się, wyczyść i śmigaj. |
30-08-2021, 16:03 | #5 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-01-2015
Skąd: Tychy
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
A czy do turbiny jest w miarę dobry dostęp? Czy jak ktoś mi użyczy kanału na godzinę to czy wystarczy?
Czy raczej organizować coś na pół dnia? Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka |
31-08-2021, 09:25 | #6 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Żeby przejrzeć te przewody razem z ich demontażem potrzebujesz około 30 minut na kanale.
Ogólnie turbina jest w bardzo słabym miejscu, ale przewód od turbo wychodzi na dół i dostęp jest dobry. |
31-08-2021, 14:59 | #7 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-01-2015
Skąd: Tychy
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Super, dziękuję za wskazówki. Mam jutro rano kanał na godzinę.
Napisz mi tylko jeszcze, czy wystarczy odkręcić plastikową osłonę silnika czy turbina jest głębiej w kierunku kabiny. Wybacz tyle pytań, ale wszystko będę robił na czas :-) Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka |
31-08-2021, 15:10 | #8 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Odkręcasz tylko dolną osłonę i widzisz wszystko.
Dla ułatwienia. Od spodu silnika będzie szła plastikowa rura przykręcona do (chyba) miski. Do tej rury z jednej i drugiej strony przyłączone są 2 rury gumowe, jedna przy turbo, druga przy zderzaku. Obejrzyj i wymacaj obie, ja uderzałbym w ciemno w tą krótką rurę przy turbo. |
01-09-2021, 20:28 | #9 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-01-2015
Skąd: Tychy
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
Hej,
udało mi znaleźć kanał i sprawdzić te dwa węże. Pierwszy był ok, bardzo łatwy dostęp i dosłownie 10 minut trwało wymontowanie, sprawdzenie i ponowny montaż. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z drugim się trochę męczyłem, bo górna opaska była założona w ten sposób, że nie było dostępu do śrubki. Klucz nasadowy mi się nie mieścił, płaskiego nie miałem i musiałem sobie zrobić wycieczkę do OBI (klucz płaski 7mm). Ale potem już poszło i okazało się to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Więc wydaje mi się, że winowajca się znalazł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy ten wąż ma jakąś fachową nazwę czy mogę poszukać jakiegoś zamiennika w jakim sklepie ogrodniczym? To jest wąż 42mm średnicy wewnętrznej i 65 mm długości. |
02-09-2021, 07:00 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
|
Odp: Przy przyspieszaniu zaczęło zasysać/wydmuchiwać powietrze.
|