Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-11-2007, 16:51   #1
krzysta72
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
Domyślnie Napięcie ładowania 15 volt!

Witam wszystkich forumowiczów,ostatnio po pomiarze ładowania wyszło mi 15 volt-troche za dużo jak na focusa.Ford podaje 14.4v.Wymieniłem aku na nowy(stary był już dziadkiem),wymieniłem też regulator napięcia alternatora(nowy oryginał).Napięcie jest stabilne,bez spadków,autko chodzi normalnie.Co mam o tym myśleć?MIERNIK OK>

__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż...
krzysta72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 16:53   #2
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

i co dalej masz 15 V ? to regulator w dalszym ciagu nie tak
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 16:59   #3
krzysta72
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
Domyślnie

Regulator jest nowy!
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż...
krzysta72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 17:55   #4
QniczeQ
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 143 KM
Rocznik: 2013
Postów: 158
Domyślnie

Cytat:
Napisał krzysta72
Regulator jest nowy!
Ale może jest wadliwy, nowe nie znaczy, że bez wad :fcp3
__________________
Ford Focus II, GoldX, 1.8TDCI, 2007r - RIP[*] 28.12.12 => Mondeo GoldX 2.0TDCI 2013
Ford Fiesta mk5, Family, 1.3 ENDURA, 2000r.
QniczeQ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 18:10   #5
krzysta72
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
Domyślnie

Byłby to pech-200zł w błoto?Nie kupie kolejnego by to sprawdzić...

[ Dodano: 10-11-2007, 19:52 ]
A czy jakiś reset nie jest konieczny?Może moduł sterujący PCM(chyba tak on się nazywa)musi obliczyć nowe parametry?Tak tylko gdybam...nie jestem elektrykiem.
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż...
krzysta72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 19:14   #6
smiechu
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Wrocław
Model: S-max mk2/Fiesta mk7 FL
Silnik: TDCi 2.0 210KM/Duratec 1.25 82KM
Rocznik: 2017/2013
Postów: 433
Domyślnie

Miernik na pewno sprawny? Te 15V masz stabilne w pełnym zakresie obrotów silnika?
__________________
Pozdrawiam. Marcin

Był: S-max mk1 FL 2011 TDCi 2.0 140KM, Focus mk1 FL 2003 Zetec-SE 1.6 100KM
smiechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 19:28   #7
krzysta72
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
Domyślnie

Miernik ok,zresztą sprawdzałem dwoma.Tak jak również przy dużym obciążeniu(el.szyb,klima,światła,dmuchawa).Jest stabilne+-0.5v.
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż...
krzysta72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 19:39   #8
shapyr
ford::specialist
 
Avatar shapyr
 
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: WA
Model: Mondeo mk4 kombi Trend BE
Silnik: TDCi 2.0 PSA 140@163KM
Rocznik: sierpień 2012
Postów: 508
Domyślnie

Podaję za TIS:
"Napięcie układu ładowania sterowane jest przez moduł sterowania pracą układu napędowego (PCM). Alternator jednocześnie ładuje akumulator oraz dostarcza wymaganą energię elektryczną do poszczególnych odbiorników. Akumulator ładowany jest w sposób bardziej skuteczny wyższym napięciem wtedy, gdy jest zimny, a niższym gdy jest ciepły. Moduł PCM jest w stanie dostosować napięcie ładowania do temperatury akumulatora wykorzystując sygnał z czujnika powietrza dolotowego (IAT). Oznacza to że wartość napięcia obliczana jest przez moduł PCM i przesyłana do regulatora przez złącze transmisji danych.

Moduł PCM jednocześnie steruje napięciem i sprawdza napięcie alternatora. W chwili, gdy zapotrzebowanie prądu jest wysokie lub akumulator jest rozładowany, układ jest w stanie zwiększyć prędkość obrotową biegu jałowego silnika."

I jeszcze coś: napięcie należy mierzyć przy obciążeniu układu rzędu 3-7 A (światła postojowe, radio lub dmuchawa) i przy temp. alternatora ok 80 st. C. Prawidłowe napięcia wynoszą od 13,5 do 14,8 V

Jest jeszcze jedna sprawa: znana jest przypadłość ff polegająca na częstym przepalaniu się żarówek i podobno lekarstwem na to (czytałem gdzieś o tym) była zmiana oprogramowania komputera sterującego, ponieważ było zbyt wysokie napięcie układu ładowania.
__________________
Mondeo mk4 2.0 TDCi 140->163KM 2012
FF mk. I 1,6 zetec kombi 2003 - odjechał, ale został w rodzinie
Peugeot 107 FL 2009 1.0 LPG - mały ale wariat
shapyr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 20:39   #9
krzysta72
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
Domyślnie

Być może to to,powinienem podjechać na serwis w celu przeprogramowania kompa...Ostatnio uzyskałem 14.4v jednak dopiero po włączeniu halogenów...Dzięki za zaangażowanie w temat wszystkim forumowiczom.Ciekawe spostrzeżenia(zwłaszcza post od shapyra wydał mi się interesujący).
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż...
krzysta72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2007, 12:59   #10
shapyr
ford::specialist
 
Avatar shapyr
 
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: WA
Model: Mondeo mk4 kombi Trend BE
Silnik: TDCi 2.0 PSA 140@163KM
Rocznik: sierpień 2012
Postów: 508
Domyślnie

Cytat:
Napisał shapyr
podobno lekarstwem na to (czytałem gdzieś o tym) była zmiana oprogramowania komputera sterującego,
Doczytałem wczoraj, że zmiana softu związana z napięciem ładowania była ale dla klekotów. Można jednak spróbować i wrzucić ostatni aktualny soft dla silnika 1,6. Może należałoby zrobić przegląd samego alternatora u elektryka pod kątem uszkodzeń wewnętrznych. Poza tym o ile nowy aku jest wapniowy to 15V mu nie zaszkodzi, tylko żarówki mogą cierpieć, ale może z czasem napięcie się obniży :fcp20
__________________
Mondeo mk4 2.0 TDCi 140->163KM 2012
FF mk. I 1,6 zetec kombi 2003 - odjechał, ale został w rodzinie
Peugeot 107 FL 2009 1.0 LPG - mały ale wariat
shapyr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.