|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2007, 16:51 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
|
Napięcie ładowania 15 volt!
Witam wszystkich forumowiczów,ostatnio po pomiarze ładowania wyszło mi 15 volt-troche za dużo jak na focusa.Ford podaje 14.4v.Wymieniłem aku na nowy(stary był już dziadkiem),wymieniłem też regulator napięcia alternatora(nowy oryginał).Napięcie jest stabilne,bez spadków,autko chodzi normalnie.Co mam o tym myśleć?MIERNIK OK>
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż... |
10-11-2007, 16:53 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
i co dalej masz 15 V ? to regulator w dalszym ciagu nie tak
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
10-11-2007, 16:59 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
|
Regulator jest nowy!
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż... |
10-11-2007, 17:55 | #4 | |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 143 KM
Rocznik: 2013
Postów: 158
|
Cytat:
__________________
Ford Focus II, GoldX, 1.8TDCI, 2007r - RIP[*] 28.12.12 => Mondeo GoldX 2.0TDCI 2013 Ford Fiesta mk5, Family, 1.3 ENDURA, 2000r. |
|
10-11-2007, 18:10 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
|
Byłby to pech-200zł w błoto?Nie kupie kolejnego by to sprawdzić...
[ Dodano: 10-11-2007, 19:52 ] A czy jakiś reset nie jest konieczny?Może moduł sterujący PCM(chyba tak on się nazywa)musi obliczyć nowe parametry?Tak tylko gdybam...nie jestem elektrykiem.
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż... |
10-11-2007, 19:14 | #6 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Wrocław
Model: S-max mk2/Fiesta mk7 FL
Silnik: TDCi 2.0 210KM/Duratec 1.25 82KM
Rocznik: 2017/2013
Postów: 433
|
Miernik na pewno sprawny? Te 15V masz stabilne w pełnym zakresie obrotów silnika?
__________________
Pozdrawiam. Marcin Był: S-max mk1 FL 2011 TDCi 2.0 140KM, Focus mk1 FL 2003 Zetec-SE 1.6 100KM |
10-11-2007, 19:28 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
|
Miernik ok,zresztą sprawdzałem dwoma.Tak jak również przy dużym obciążeniu(el.szyb,klima,światła,dmuchawa).Jest stabilne+-0.5v.
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż... |
10-11-2007, 19:39 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: WA
Model: Mondeo mk4 kombi Trend BE
Silnik: TDCi 2.0 PSA 140@163KM
Rocznik: sierpień 2012
Postów: 508
|
Podaję za TIS:
"Napięcie układu ładowania sterowane jest przez moduł sterowania pracą układu napędowego (PCM). Alternator jednocześnie ładuje akumulator oraz dostarcza wymaganą energię elektryczną do poszczególnych odbiorników. Akumulator ładowany jest w sposób bardziej skuteczny wyższym napięciem wtedy, gdy jest zimny, a niższym gdy jest ciepły. Moduł PCM jest w stanie dostosować napięcie ładowania do temperatury akumulatora wykorzystując sygnał z czujnika powietrza dolotowego (IAT). Oznacza to że wartość napięcia obliczana jest przez moduł PCM i przesyłana do regulatora przez złącze transmisji danych. Moduł PCM jednocześnie steruje napięciem i sprawdza napięcie alternatora. W chwili, gdy zapotrzebowanie prądu jest wysokie lub akumulator jest rozładowany, układ jest w stanie zwiększyć prędkość obrotową biegu jałowego silnika." I jeszcze coś: napięcie należy mierzyć przy obciążeniu układu rzędu 3-7 A (światła postojowe, radio lub dmuchawa) i przy temp. alternatora ok 80 st. C. Prawidłowe napięcia wynoszą od 13,5 do 14,8 V Jest jeszcze jedna sprawa: znana jest przypadłość ff polegająca na częstym przepalaniu się żarówek i podobno lekarstwem na to (czytałem gdzieś o tym) była zmiana oprogramowania komputera sterującego, ponieważ było zbyt wysokie napięcie układu ładowania.
__________________
Mondeo mk4 2.0 TDCi 140->163KM 2012 FF mk. I 1,6 zetec kombi 2003 - odjechał, ale został w rodzinie Peugeot 107 FL 2009 1.0 LPG - mały ale wariat |
10-11-2007, 20:39 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: ŁÓDŹ
Postów: 53
|
Być może to to,powinienem podjechać na serwis w celu przeprogramowania kompa...Ostatnio uzyskałem 14.4v jednak dopiero po włączeniu halogenów...Dzięki za zaangażowanie w temat wszystkim forumowiczom.Ciekawe spostrzeżenia(zwłaszcza post od shapyra wydał mi się interesujący).
__________________
Nie jeździj szybciej niż umie latać Twój anioł stróż... |
11-11-2007, 12:59 | #10 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: WA
Model: Mondeo mk4 kombi Trend BE
Silnik: TDCi 2.0 PSA 140@163KM
Rocznik: sierpień 2012
Postów: 508
|
Cytat:
__________________
Mondeo mk4 2.0 TDCi 140->163KM 2012 FF mk. I 1,6 zetec kombi 2003 - odjechał, ale został w rodzinie Peugeot 107 FL 2009 1.0 LPG - mały ale wariat |
|