|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-10-2022, 15:02 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Witam panowie po 5 latach przerwy jak miałem forda Mondeo mk4 2.0 benzyna 145 KM które bardzo dobrze wspominam czas powrotu kupna ale Galaxy lecz mam dylemat co kupić
Znam silnik 2.0 145 km był bezproblemowy lecz brakowało mu mocy i 6 biegu. Pomyślałem o Galaxy 2.5 turbo z skrzynią tylko manual lecz mam dylemat czy do dobry silnik wiadomo liczę się ze spalaniem i niewiem jak ten silnik czy można zamontować gaz. Bo w silniku 2.0 benzyna różnie pisali że można inni nie polecali. Czy ta jednostka 2.5 turbo naprawde też będzie tak trwała jak 2.0 Proszę o pomoc w rozterkach zakupowych czy jednak kupić 2.0 Pozdrawiam Mirek |
24-10-2022, 15:23 | #2 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,727
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Z racji braku obiektywizmu polecam 2.5 :-)
Gaz spokojnie przyjmuje, jest trwały (u siebie dojechałem do 325 tys km i auto dalej jest świeże), a komfort przy wyprzedzaniu jest nieoceniony. Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
24-10-2022, 15:27 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
1. Ok rozumie czy w 2.5 jest rozrząd pasek czy łanicuszek
2.Duży koszt instalacji gazowej 3. widziałem też silniki 2.3 czy też są ok czy bradziej 2.5 4 czy to prawda że w tych silnikach mogą pękać tuleje cylindra Ostatnio edytowane przez miras500 ; 24-10-2022 o 16:03 |
24-10-2022, 16:26 | #4 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,727
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Rozrząd na pasku, u mnie gaz wyszedł 4000 PLN w 2015 roku. 2.3 też dobry motor, ale słaby. Tuleje cylindrów pękają w silnikach przegrzanych
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
24-10-2022, 16:46 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
A czy można sprawdzić ten defekt pękających cylindrów czy to jest tylko loteria jaki egzemplasz kupię bo trochę mam stresa aby nie wpaść na minę.
Czy ten motor też ma problemy jak 2.0 z braniem oleju |
24-10-2022, 17:50 | #6 |
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2015
Skąd: małopolska, śląsk
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, TSI 150KM
Rocznik: 2014,2022
Postów: 276
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
|
26-10-2022, 12:14 | #7 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Jak galaktyke to wg mnie w dieslu. To kawał auta więc będzie sporo paliwa polykac. Znaleźć zadbane 2.5 to jak szukanie igły w stogu siana i ceny często wywindowane. Nie przekreślaj diesla.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
27-10-2022, 15:03 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Witam wycena instalacji gazu dla 2.0 duratec
WARIANT I Sterownik STAG Q-Box (5 lat gwarancji na sterownik) Reduktor STAG AC-R02 do 150 PS Wtryskiwacze STAG AC-W03 montowane pojedynczo - trwałość na poziomie 200 000 km Filtr gazu Certools włókno szklane WARIANT II Sterownik KME JET eco i nowoczesny programowalny przełącznik RGB: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Reduktor KME TUR do 200 PS Wtryskiwacze KME FENIX/Barracuda montowane pojedynczo - trwałość na poziomie 200 000 km Filtr gazu KME/Certools włókno szklane zbiornik 56 l w miejsce koła zapasowego pod autem (wymaga małej przeróbki blacharskiej podłogi bagażnika wraz z konserwacją - dopłata 500 pln) wlew pod klapką obok wlewu benzyny pokrowiec na koło zapasowe dodatkowa konserwacja zbiornika zewnętrznego kanadyjskim barankiem przewody fazy ciekłej – Faro przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW opaski samozaciskowe-sprężyste NORMACLAMP® FBS DIN 3021/MUBEA Roomsaver Gwarantujemy demontaż kolektora ssącego do wiercenia i gwintowania, weryfikację układu zapłonowego i dokumentację fotograficzną z całego procesu konwersji. Każdy pojazd po montażu instalacji LPG w Silesia Cars jest mapowany w rzeczywistych warunkach ruchu – sterownik gazowy jest programowany osobiście przez właściciela firmy. Na koniec każde auto – o ile tylko pogoda pozwala – trafia na myjnię bezdotykową i jest wydawane klientowi czyste. Wycena: Gotówka, karta: Wariant I 3800 pln Wariant II 3900 pln Wersja 2.5 turbo: dopłata 1400 pln |
27-10-2022, 15:20 | #9 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Możesz tam oddawać w ciemno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-10-2022, 22:54 | #10 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Dylemat czy 2.5 turbo czy 2.0 145KM
Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak dylemat czy 2.5t czy 2.0, bo tu nie ma się nad czym zastanawiać. I nie mówię tego bo mam 2.5t i mogę być nieobiektywny. 2.0 słabo jedzie w Focusie, raczej nie jedzie w Mondeo, a w kiosku ruchu zwanym Galaxy będzie jeszcze gorzej. Jeśli zdarza Ci się korzystać z autostrad, to sam lepiej ode mnie wiesz że w 2.0 przy 5-biegowej skrzyni będziesz miał 4tys obrotów przy 140km/h. Oczywiście wiadomo jaki będzie komfort akustyczny i spalanie przy takich obrotach (w 2.5t 4k obrotów to ok. 190km/h)
Innym problemem, a nie dylematem co wybrać, jest dostępność Galaxy z tym silnikiem. Znaleźć będzie pewnie piekielnie trudno Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
|
|
|