|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-09-2023, 15:55 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 22-01-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 (140KM)
Rocznik: 2011
Postów: 30
|
S-Max I FL - wymiana na II
Cześć!
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie wymiana S-Maxa na nowszy (II). Teraz jeżdżę poliftowym 2l dieslem (140KM). Ogólnie to przez te lata mogę go tylko chwalić. Jak dla mnie ciężko o lepszego vana na rynku. Ale wiadomo, lata lecą, przebieg rośnie i człowiek się zastanawia nad czymś nowszym. Pierwotnie chciałbym zrobić rozeznanie. I mam w związku z tym kilka pytań: 1) Które silniki/wersje w rocznikach 2016, a powiedzmy 2020 będą najlepszym wyborem? Czy te benzyny są w porządku? 2) Jak z automatycznymi skrzyniami w wersji II? Pamiętam, że jak szukałem swojego polifta, to mocno odradzano (w internecie) automatycznych skrzyń biegów w tych modelach. Coś się zmieniło? Mam drugie auto, automat i nie ukrywam, że w XXI w. jest to coś, co chciałbym mieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z drugiej strony jak ma być z tym kłopot to może lepiej odpuścić. 3) Czy jest coś szczególnego, na co warto zwrócić uwagę przy tym modelu? Nie wiem, jakieś akcje serwisowe, typowe usterki, itp.? |
24-09-2023, 08:06 | #2 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
1) Ja bym brał 2.0 DW10F, a unikał nowszych Ecoblue
2) Powershift jest poprawiony w MK2, w Ecoblue jest hydrokinetyk |
24-09-2023, 14:47 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 22-01-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 (140KM)
Rocznik: 2011
Postów: 30
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
Czyli automat w MK2 już rozumiem można brać?
A co z wersjami benzynowymi? |
26-09-2023, 16:09 | #4 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
do kasacji..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
27-09-2023, 12:25 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 22-01-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 (140KM)
Rocznik: 2011
Postów: 30
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
Cytat:
|
|
30-09-2023, 13:34 | #6 |
ford::beginner
Imię: Bogusław
Zarejestrowany: 09-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 34
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
Bierz diesla, jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz z niedużym przebiegiem to będziesz zadowolony. Ja jeżdżę dużo po mieście i DPF bez problemów się wypala. Benzyna 1,5 trochę słaba, zwłaszcza jak planujesz wycieczki z rodziną, a 2,0 rzadko spotykane
|
01-10-2023, 21:00 | #7 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 22-01-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 (140KM)
Rocznik: 2011
Postów: 30
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
No niby na papierze nawet ten 1.5 160KM nie wygląda źle. Ten 2.0 już całkiem fajnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie jak te silniki EcoBoost się spisują, szczególnie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów? Czy to udane jednostki, czy nie? Czy mają jakieś bolączki? Jeżdżę teraz jedynką, dieslem. Nie mam do niego za bardzo zastrzeżeń, ale jednak myślałem, żeby pochylić tym razem nad benzyną (jeżeli warto). |
08-10-2023, 19:00 | #8 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
Znajomy miał tego 1,5EcoBoost i sobie chwalił - do jego potrzeb wystarczał.
Ten sam silnik miałem w poliftowej Kudze Mk2 i po chipie na 200KM/313Nm jeździło mi się tym bardzo fajnie. Mówiłeś o automacie, a w przypadku S-Max'a Mk2 silnik 1,5EB występował bodajże tylko z manualem. Mogę się tu mylić, ale jakoś nigdy nie widziałem tej wersji silnikowej z automatem. Dla odmiany 2,0EB wystepował tylko i wyłącznie z automatem i był to hydrokinetyk. Przez trochę ponad rok jeździłem Mk2 w BiTurbo i to naprawdę było bardzo fajne auto - widać postęp w stosunku do Mk1, chociaż ja porównywałem z przedliftem... Skrzynia PowerShift drugiej generacji została poprawiona i nawet jak padnie, to koszta jej naprawy są niższe niż pierwszej generacji PS w poliftowych Mk1.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
09-10-2023, 08:51 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 22-01-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 (140KM)
Rocznik: 2011
Postów: 30
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
Cytat:
|
|
09-10-2023, 10:56 | #10 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: S-Max I FL - wymiana na II
S-Max Mk2 (również Mondeo Mk5, Galaxy Mk4) z silnikiem 2,0 EcoBoost tylko i wyłącznie skrzynia automatyczna hydrokinetyczna. Poprawiony PowerShift szedł tylko do diesli.
Ta skrzynia hydrokinetyczna jest bardzo ok jeśli chodzi o trwałość. Zdecydowanie nie należy tego rozwiązania odrzucać. Może i nie jest szybka, ale w trybie Sport daje radę przy dynamicznej jeździe. Kolega o którym wspominałem, że miał Mk2 tego 1,5 EcoBoost przesiadł się na 2,0 EcoBoost i twierdzi że w trybie Normal samochód jest odczuwany jako taki bardziej do spokojnej jazdy i dopiero tryb Sport pozwala domyślić się że tam jest 240 koni... btw - Podejrzewam że 1,5 w manualu zaczipowany na okolice 200-210KM i 300-320Nm będzie miał bardzo podobne osiągi jak standardowy 2,0 w automacie.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI Ostatnio edytowane przez MAG ; 09-10-2023 o 11:24 |