|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-10-2022, 10:58 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
|
PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT
Witam od dłuzszego czasu powracają mi 2 błędy nawet po skasowaniu za jakis czas wraca
PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT Ford Focus C-Max 1.6 Benzyna 100KM nie gazowany. Czasem wskazówka przy temp na desce pokazuję tak jakby silnik nie był zagrzany a wentylator wyje w niebogłosy. Zgaszę auto, zapalę i pokazuję juz około 90 wskaźnik. Inne objawy które występowały wcześniej to spadek mocy znaczny, jakby nie miał siły na każdym biegu, głośniejszy silnik, często na postoju w korku po dłuższej jeździe lub dynamicznej trzęsie autem, Wczoraj dodatkowo po uruchominiu szalały obroty a silnik tak jakby pracował nie na wszytskie cylindry, chociaż tego w DTC nie ma. Najbardziej mnie martwi ten brak mocy i to potrzęsywanie na jałowym biegu. Nie zawsze jest, ale jest.Parę razy było czuć jakby spalony olej lub wahę w środku, chociaż mogę być już przewrażliwiony. Może luz zaworowy, lejący wtrysk? Poniżej zrzut z DTC z Forscana Ostatnio edytowane przez SRS ; 02-12-2023 o 20:33 |
02-10-2022, 15:33 | #2 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
|
Odp: Czy trzeba adaptować czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Cytat:
|
|
02-12-2023, 18:38 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-12-2023
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
P0118 C-max 1.6 benz
Witam, mam trochę dziwny przypadek w c-max 1.6 zwróciłem uwagę że auto zaczęło wiecej palić benzyny i kiepsko się podnosi wskazówka od temp silnika po przejechaniu 15 km dochodzi od 60 do 75*+/- wystarczy że na chwilę wyłączę grzanie to od razu wskakuje na 90* i tak trzyma, dodam że poza tym nic się nie dzieje żadnych falowań obrotów, problemów z odpaleniem itp nawet check engine się nie zaświecił. Z ciekawości podpielem kompa wyskoczył mi błąd p0118, zorientowałem się że ten błąd jest od ect. Pytanie czy będzie to winny ten czujnik czy szukać gdzieś indziej? nie jestem pewien bo objawów uszkodzonego ect jest o wiele więcej niż ten mój z zużyciem paliwa.
|
07-12-2023, 14:46 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
|
Odp: PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT
Spadek z ~90 na nizsze temp jest nirma jesli dopiero dobije ta temp(krotki przebieg etc) ale pozniej to lipa. U mnie pomogła wymina czujnika. Na wyzsze spalanie ma wplyw zarowno czujnik bo silnik a raczej sterownik dobiera zle parametry, ale takze warunki atmosferyczne, wiadomo, ze zima bedzie wiecej palil, bo raz ze nizsza temp a dwa sniegi i wieksze korki w miescie.
|
09-12-2023, 13:43 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-12-2023
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT
No właśnie problem miałem taki, że nie dobijał do 90* a czujnik raczej działa poprawnie bo nie świrował w sensie nie pokazywał raz większej temp raz mniejszej ani też żaden z objawów uszkodzonego czujnika nie pasował mi pod jego nie działanie. Wymieniłem termostat zalałem nowym płynem po przejechaniu 15km dobija już do 90* i spalanie też się unormowało więc raczej problem miałem w termostacie. Zobaczymy czy coś będzie dalej się działo wtedy poleci czuj ik na wymianę
|