Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-06-2008, 08:28   #1
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie [MK4] filtr cząstek stałych- wypalać czy jechać?

Witam dzisiaj rano przy przebiegu 6200 w MK4 2,0 diesel 140KM wyskoczyła mi kontrolka oleju, trzeba wypalić DPF.
Problem tkwi że jutro wyjeżdżam na Chorwację, przedemną 3 tysiące km.
Nie wiecie czy jest jakieś zagrożenie jeżeli pojadę z niewypalonym DPF-em ?

GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 11:16   #2
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Cytat:
Napisał GEMINI32
Witam dzisiaj rano przy przebiegu 6200 w MK4 2,0 diesel 140KM wyskoczyła mi kontrolka oleju, trzeba wypalić DPF.
Problem tkwi że jutro wyjeżdżam na Chorwację, przedemną 3 tysiące km.
Nie wiecie czy jest jakieś zagrożenie jeżeli pojadę z niewypalonym DPF-em ?
...to nie DPF...to stare oprogramowanie do niego :fcp5 ...możesz śmiało jechać.. :fcp1
...DPF i tak Ci się będzie sam wypalał :fcp2
...a jak Cię wkurza inf. o wymianie oleju to sobie ja skasuj :fcp2 :fcp3
...chyba że masz czas..i aso go ma...to Ci olej wymienia...i DPF wypalą gratis... :fcp2

...a info kasujemy tak:
naciśnij hamulec i gaz jednocześnie...włącz zapłon i trzymaj aż zgaśnie...ok. 10 sek. :fcp2
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 11:26   #3
keisim
ford::professional
 
Avatar keisim
 
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

DPF'ów z tego co słyszałem już nie wypalają w ASO ale fakt - była taka procedura, opisał ja bodajże heko.

Najlepiej gdyby udało Ci się jednak podjechać do ASO... wymienią olej (mam nadzieję, że bezkosztowo) i sprawdzą czy masz najnowszą wersję softu w module PCM, która podobnież eliminuje problemy z komunikatem, na ile skutecznie - nie wiem.

Z drugiej strony jeżeli nie masz wyboru (czyt. czasu na ASO) to na takiej trasie DPF powinien się ładnie przedmuchać... Komunikat pewnie nie zgaśnie ale nic złego stac się nie powinno... sprawdź tylko poziom oleju przed wyjazdem.

...zawsze pozostaje możliwość podjechania autkiem do serwisu w Chorwacji :fcp4 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

dopisane później: Hehe.. heko odpowiadaliśmy w tym samym czasie....
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012
Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997
Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela
keisim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 11:39   #4
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Dziękuje za odpowiedzi.
Wcisneli mnie dzisiaj w ASO także myślę że sprawę opanują.
Telefonicznie od razu stwierdzili że będą wypaląć PDF i potrwa to 4-5 godzin, mam nadzieje że nie obciążą mnie kosztami wymiany oleju.
A tak apropo skrzypi mi siedzenie kierowcy czy może ktoś spotkał się już z tym ?
GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 12:19   #5
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Cytat:
będą wypaląć PDF i potrwa to 4-5 godzin,
...u mnie 1h :fcp3 ...ale ściemniają :fcp2
...oczywiście usługa i olej gratis :fcp2
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2008, 10:10   #6
gluszczenko
ford::average
 
Avatar gluszczenko
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 18-07-2008
Skąd: Rzeszów / Warszawa
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 69
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Czesc,
Powracajac do watku znalazlem to:

Układ wydechowy składa się z kolektora wydechowego, katalizatora, tłumika, oraz rury wylotowej, dodatkowo w przypadku nowoczesnych konstrukcji silników Diesla, stosuje się filtr cząsteczek stałych (DPF). Pierwszym elementem układu jest kolektor wydechowy zbierający spaliny z kilku sąsiednich cylindrów do wspólnego przewodu lub do dyszy wlotowej turbiny przy silnikach z turbodoładowaniem. W przewodzie odprowadzającym gazy spalinowe z turbiny (lub bezpośrednio z kolektora) umieszczona jest tzw. sonda lambda, czyli czujnik składu spalin. Na podstawie jego wskazań mikroprocesor sterujący pracą silnika tak koryguje dozowanie paliwa, by skład spalin zbliżony był do optymalnego. Następnym urządzeniem jest część zwana potocznie katalizatorem - jego zadaniem jest - poprzez reakcje chemiczne zachodzące w spalinach - zmienić gazy trujące takie jak: węglowodory, tlenki węgla i tlenki azotu w neutralny dwutlenek węgla, parę wodną i czysty azot. Dalszymi segmentami układu są, jak w konstrukcjach tradycyjnych, zwykłe przewody rurowe i tłumiki dźwięku (przeważnie dwa połączone w szereg). Obecnie stosuje się dwa rodzaje tłumików: absorpcyjne, odpowiedzialne za tłumienie wysokich częstotliwości dźwięku oraz komorowe, odpowiedzialne za tłumienie niskich częstotliwości. Można też stosować kombinację tych dwóch rodzajów tłumików.
Bardzo ciekawym urządzeniem stosowanym w silnikach Diesla najnowszej generacji jest filtr cząsteczek stałych tzw. (DPF). Jego zadaniem jest wychwycenie ze spalin bardzo szkodliwych cząsteczek. Dzięki odpowiedniej konstrukcji filtry DPF mają zdolność samooczyszczania się, tak więc przy dużym zanieczyszczeniu filtra jednostka sterująca silnikiem dozuje dodatkową dawkę paliwa - powoduje to wzrost temperatury w filtrze i wypalenie się sadz tam zgromadzonych. System ten pozwala na bardzo długą eksploatację filtra bez konieczności wymontowania go i czyszczenia.

Tak tylko gdyby ktos potrzebowal ;]
__________________
:: w****u.com ::
:: portki ::
:: mój mondziak ::
gluszczenko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2008, 15:34   #7
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Po wyjechaniu z serwisu i przejechaniu 100 km zaświeciła się znowy kontrolka wymiany oleju.
I znów wizyta w serwisie ( dzień stracony ) przy okazji wymieniali mi oparcie siedzenia ponieważ fotel strasznie skrzypiał. O zgrozo dalej skrzypi myślę że to siedzsko.

Dzisiaj PADŁA KLIMATYZACJA i to wszystko przy przebiegu 10 tys. km.

NIGDY WIĘCEJ FORDA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2008, 16:20   #8
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Nie martw sie, mi przedwczoraj przy przebiegu 33 tys km wyskoczyl na wyswietlaczu nowy komunikat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tym razem usterka przedniego oswietlenia. W sumie nawet sie ucieszylem, bo spodziewalem sie, ze to bedzie 9 raz wymiana oleju... Faktycznie lewy xenon patrzy w gore, prawy w dol, a po wlaczeniu swiatel zaden sie nie rusza tzn. nie proboja sie poziomowac. Przy okazji umawiania sie do serwisu na naprawe swiatel dowiedzialem sie, ze podobno jest juz dostepny nowy soft do mondeo, ktory eliminuje problem kontrolki wymiany oleju. Bo to, ze ta kontrolka wyskakuje to jest kwestia algorytmu w oprogramowaniu sterownika silnika. Mierzy sobie milion rzeczy - jak sie szybko nagrzewa, jak szybko sie kreci itd itd i nagle mu wychodzi, ze wypadaloby wymienic olej. Ale to ma sie nijak do parametrow tego oleju.

P.S. gdyby nie to, ze masz taki maly przebieg to podejrzewalbym, ze odkupiles fure od kolegi Gerconsa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2008, 17:38   #9
GEMINI32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-03-2008
Postów: 23
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

[quote="danielr"]Nie martw sie, mi przedwczoraj przy przebiegu 33 tys km wyskoczyl na wyswietlaczu nowy komunikat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tym razem usterka przedniego oswietlenia. W sumie nawet sie ucieszylem, bo spodziewalem sie, ze to bedzie 9 raz wymiana oleju... Faktycznie lewy xenon patrzy w gore, prawy w dol, a po wlaczeniu swiatel zaden sie nie rusza tzn. nie proboja sie poziomowac. Przy okazji umawiania sie do serwisu na naprawe swiatel dowiedzialem sie, ze podobno jest juz dostepny nowy soft do mondeo, ktory eliminuje problem kontrolki wymiany oleju. Bo to, ze ta kontrolka wyskakuje to jest kwestia algorytmu w oprogramowaniu sterownika silnika. Mierzy sobie milion rzeczy - jak sie szybko nagrzewa, jak szybko sie kreci itd itd i nagle mu wychodzi, ze wypadaloby wymienic olej. Ale to ma sie nijak do parametrow tego oleju.

P.S. gdyby nie to, ze masz taki maly przebieg to podejrzewalbym, ze odkupiles fure od kolegi Gerconsa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.[/quote

Bojaźliwie zapytam Cię jakie jeszcze niespodzianki przytrafiały Ci się do osiągnięcia przebiegu który podałeś ?
Jakość forda mnie przeraża = 3 wizyty w serwisie przy przebiegu 10 tys. - nierozwiązane usterki, boję się co będzie dalej.
Myślisz że Ci 9 razy wymieniali olej - wątpię, tylko podpisałeś to na zleceniu.
Mnie też tak nabrali, sprawdziłem olej czarny a na to pan z serwisu że wystarczy odpalić silnik i już jest czarny.

Gość z serwisu powiedział mi żebym bardziej kręcił na obrotach to wypalę DPF - żartowniś to tak jak bym sobie kupił buty i mi kazali w wodzie postać to sobie rozciągne albo skurcze.
GEMINI32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2008, 20:58   #10
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Re: [MK4] HELP ! Wypalać czy jechać ?

Bylo tak - samochod odebralem w listopadzie 2007. Najpierw zauwazylem niewielka plamke pod samochodem w garazu. Okazalo sie, ze fabrycznie zle zostala wlozona prawa polos do skrzyni biegow. Zawinal sie simmering i cieklo po kropelce. Potem przy przebiegu ok. 300-400 km zaczely sie jaja z wymiana oleju.
Wiedzac to co wiem dzisiaj o tym problemie, wiaze komunikaty z wymiana oleju glownie z niska temperatura otoczenia - wiadomo jak zima to zimno wiec sie silnik dluzej nagrzewa. Do przebiegu 20 tys. km mialem 7 REALNYCH wymian. Przy wiekszosci wymian udawalo mi sie wbic na hale i przy mnie spuszczali olej. Na moja prosbe spuszczali olej, bo w tej chwili te silniki sa tak projektowane, zeby olej odessac od gory ( mniej pieprzenia, zdejmowania oslony od spodu itd. ). Nawet filtr oleju mozna od gory odkrecic. Oczywiscie poczatkowo wymiany byly bezkosztowe, potem zaczely sie platne za robocizne zgodnie z nienormalna polityka forda. Poniewaz bylem strasznie przejety swoim nowym wspanialym samochodem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec placilem jak idiota.
Za kazdym razem gdy nie widzialem na wlasne oczy wymiany, tuz po wymianie sprawdzalem jak wyglada olej na bagnecie. I wygladal zawsze tak samo. To bzdura, ze olej jest czarny zaraz po odpaleniu. Nie daj sie oszukac. Na bagnecie powinno byc widac, ze jest lekko zanieczyszczony, bo faktycznie silnik musi zostac uruchomiony tuz po wymianie po to, zeby uzupelnic poziom oleju, ale zawsze olej po wymianie ma byc polprzezroczysty i koniec.
W koncu pomyslalem sobie, ze skoro ten komunikat o wymianie wyskakuje to pewnie jakis czujnik (moze czujnik lepkosci oleju albo inny?) bada sobie olej i stwierdza, ze jest cos nie tak. Jednak jest to bzdura totalna. Nie ma w tych silnikach zadnego czujnika lepkosci oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na dowod mozesz sobie wykasowac komunikat o wymianie oleju (kluczyk w pozycji 0, wciskasz hamulec i gaz na maxa i trzymajac wcisniete przekrecasz kluczyk w pozycje I, bez odpalania silnika. Po ok. 10-15 sekundach wyswietli sie cos typu "Service oil reset procedure complete" czy jakos tak). Gdyby faktycznie cos bylo nie tak z olejem, to komunikat powinien wyskoczyc za chwile prawda ? A tymczasem nic sie nie dzieje. Po prostu od nowa komp zlicza sobie wg jakiegos blednego algorytmu odczyty z czujnikow i w koncu podejmuje decyzje, zeby wyswietlic znow ten komunikat. Takze podsumowujac jezeli masz olej z przebiegiem kilaset - kilka tysiecy km to kasuj komunikat i jezdzij normalnie. U siebie robie tak przez ostatnie 13 tys km i jest ok - 2 razy reset byl. Nie radzilbym tez zabawy w zadne wypalanie DPFu bo zakatujesz silnik. Procedura oczyszczania DPFu w serwisie to kilka nacisniec Enter na serwisowym laptopie. A to, ze (przepraszam jesli kogos obrazam ) jakis chlopaczek pracowal niedawno w Fiacie a od wczoraj w Fordzie i nie wie gdzie sie co naciska na tym laptopie to juz inny problem. Najsmieszniejsze jest to, ze mimo wszystko uwielbiam ta fure i nie zamierzam jej zmieniac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Aaa i jeszcze mi sie popsul podlokietnik - juz sie nie zamyka. Wymiana gwarancyjna bedzie. A super fajne bi-xenony brudza sie od srodka i po 30 tys km sa w czarne w wewn. kacikach. Tez bedzie zadyma z wymiana ale nie odpuszcze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam nadzieje, ze troche Ci pomoglem a jak nie to sorry za przynudzanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.