|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2008, 15:44 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-09-2007
Model: Kuga Mk2
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 19
|
[MK1] 1.8 16v problem z obrotami
Witam
Szukałem na forum rozwiązania moje problemu, ale nie mogłem znaleźć dokładnej odpowiedzi więc postanowiłem założyć nowy temat. Mój Ford to Mondeo MK1 1.8 16v benzyna. Mam problem ze spadającymi obrotami silnika. Objawia się to w następujący sposób. Po odpaleniu silnika obroty są na poziomie 900 - 1000 obr/min, ale po jakiś dwóch sekundach pracy silnika (na luzie) obroty spadają do 200 - 300 obr/min i silnik już prawie się "dusi" lecz sam po ok 2 sekundach, bez dodawania gazu, wchodzi płynie na 1500 obr/min i spada do 900 - 1000 obr/min i już tak właśnie pracuje, czyli według mnie normalnie. Tak sama sytuacja czasami ma też miejsce podczas jazdy kiedy na skrzyżowaniu czekam na czerwonym świetle. Nie dzieje się to zawsze tylko co jakieś 4 odpalenia silnika. Myślę że może mieć z tym związek jeszcze to że czasem jak jadę np.60 km/h, trzymając nogę na gazie w jednym miejscu to czuje jakby samochód nie jechał płynnie tylko był co jakiś czas przyhamowywany. Chociaż położenie wskaźnika prędkości i obrotów pozostaje bez zmian. Nie wiem co to może być. Według tego co czytałem na forum to może to być silnik krokowy, albo sonda lambda. Czekam na wasze opinie. |
02-08-2008, 20:01 | #2 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Opole
Model: Mondeo MK1
Silnik: 1,6 z LPG
Rocznik: 1993
Postów: 152
|
Re: [MK1] 1.8 16v problem z obrotami
...albo (tak jak bylo w moim przypadku) - przeplywomierz. Objawy po starcie bardzo podobne do opisanych przez Ciebie z tym ze u mnie wystepowaly zawsze. Moj mondek gasl na zimnym, a jak zalapal temperature to obroty sie stabilizowaly. Odczytaj kody migowe a byc moze dowiesz sie co jest nie tak. Odsylam do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Zamiast diody wygodniej uzyc buzera. Mozna wtedy przeprowadzac test siedzac w samochodzie - sluchajac co ma do powiedzenia EEC. |
10-08-2008, 19:14 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-04-2005
Postów: 76
|
Re: [MK1] 1.8 16v problem z obrotami
1.8 benzyna - jezeli to taki sam silnik jak w C-Maxie to u mnie byl uszkodzony silnik krokowy przepustnicy. Latwo to wykryc - wystarczy ze na wylaczonym silniku przystawisz ucho do silnika w okolicy chlodnicy - powinienes uslyszec pobrzekiwanie ( taki dzwiek podobny do tego jaki wydaje wkretarka elektryczna gdy probuje krecic a wkret stoi w miejscu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Aaaa i w moim przypadku trzeba bylo to na serwisie powiedziec bo Panowie tylko wpinaja komputer i twierdza ze nie ma problemu.
|
11-08-2008, 10:49 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-06-2008
Postów: 133
|
Re: [MK1] 1.8 16v problem z obrotami
wszystko wskazuje na krokowca.Nie z internetu za 100zł bo nie pojeżdzisz.dobry ok 300zł.Ale jest na to rada. na auto-złom używany z zasadą że możesz zwrócić. jeżeli po zamontowaniu sytuacja nie wraca do normy to go zwracasz.A jeżeli jesteś przed wypłatą to można stary wykręcić i przeczyścić . Przed wkręceniem po czyszczeniu(na forum znajdziesz jak) wepnij tylko przewody włacz zapłon i zobacz czy on wogóle chodzi
|