Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-02-2009, 20:23   #1
rafaledra
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-02-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: ESCORT
Silnik: TD
Rocznik: 98
Postów: 2
Domyślnie problem z przyspieszenim escort TD

Witam wszystkich na forum, jak to zazwyczaj bywa zalogowałem się gdyż mam problem z swoim escortem 1.8 TD 98r - nie dawno zakupionym,
Mały wstęp:
gdy zakupiłem auto miało problem z zapaleniem i nie wkręcało się powyżej 4000 obr/min. oddałem do sprawdzenia i naprawy do speca od diesli. Okazało się że jest uszkodzony zawór regulacji wtrysku (taki trzpień z dwoma kabelkami) wymienił go wyregulował wtryski, sprawdził ciśnienie na cylindrach (na każdym po 30 ) pompa paliwa ok, ustawił rozrząd, wymienił filtry
Po tych zabiegach auto zapala nawet przy bardzo dużych mrozach bez problemu, nie kopci i nie bierze oleju.wkręca się powyżej 4000 obr/min, i jest już trochę lepsze przyspieszenie od 0 do 100 ok 19sekund (jak nie więcej) to chyba sporo ... i pali ok 9 litrów na 100km.
jeżeli miałby ktoś jakiś pomysł co to może być proszę o rade bo już sporo przy nim zrobiłem i sprawdziłem a efektu (pożądanego) nie widać
Za pomoc z góry dziękuje... Pozdrawiam
Pytanie na koniec ile wasze Escorty TD mają do 100 km/h i jaką V max??

rafaledra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2009, 08:14   #2
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Odp: problem z przyspieszenim escort TD

Popraw temat.


Zainteresuj sie tematem boostera - moze przelewa za duzo paliwa (co widzisz we wstecznym lusterku? Czarny dym?).
Mozesz tez gubic paliwo.
A co do przyspeiszenia - szkoda sprzegla itd. Lepszym odzwierciedleniem jest przyspieszenie na 4 i 5 biegu, gdyz z tego czesciej sie korzysta. U mnie przed awaria to na 4 i 5 jak sie nacisnelo gaz to opony prawie piszczaly i wciskalo w fotel a wyprzedzanie kolumny nie bylo problemem. Teraz to jezdzi jak emeryt.
A turnine sprawdzales? Sprawdz cisnienie powietrza oraz czy gdzies nie ucieka bokiem.

Ostatnio edytowane przez Janekpol ; 24-02-2009 o 08:16
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2009, 10:22   #3
rafaledra
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-02-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: ESCORT
Silnik: TD
Rocznik: 98
Postów: 2
Domyślnie Odp: problem z przyspieszenim escort TD

Dziękuje za zainteresowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Moje autko nie kopci ani grama, paliwo tez nigdzie nie ucieka, a co do przyspieszenia na 4 i 5 biegu próbowałem mierzyć tak jak juz na forum wyczytałem ze powinno być od 60 -100 w 8-9 sekund u mnie to nie wiem ile jest bo przy 16 sekundach przestałem mierzyć. Jeżeli chodzi o turbine to nie sprawdzałem ciśnienie to pewnie servis sprawdza ja mogę jedynie zobaczyć czy gdzieś bokiem powietrze nie ciągnie
rafaledra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 07:42   #4
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Odp: problem z przyspieszenim escort TD

No to masz do sprawdzenia nastepujace rzeczy:
-zamienic przewody paliwowe przed pompa wtryskowa na przezroczyste i sprawdzic czy nie ma powietrza w paliwie
-podjedz do warsztatu i sprawdz jak turbina pompuje, oraz czy cisnienie z niej dochodzi do boostera (takim wezykiem metalowym i z gumowymi koncowkami) a on znajduje sie z przodu pompy wtryskowej (tak bardziej z dolu od przodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
-kolejny etap to sprawdzenie w boosterze czy nie zablokowal sie trzpien (to sprawdzisz po wymontowaniu i rozkreceniu jego, ale tez jesli odetniesz doplyw powietrza z turbiny do boostera - zaslepiasz ta rurke).
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.