Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2009, 06:49   #1
glodny20
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Kielce
Model: Ford Escort MK7 KOMBI
Silnik: 1.8 TD intercooler
Rocznik: 1998
Postów: 44
Domyślnie Problemy z rozrusznikiem

Witam,

od wczoraj pojawił mi się problem z rozrusznikiem chyba. Mianowicie w momencie przekręcenia kluczyka słychać tylko cyknięcie i koniec - rozrusznik w ogóle się nie kręci. Czasami zaskoczy za którymś razem ale przeważnie trzeba szybko przekręcać kluczyk aż zaskakuje ale nieraz za 10 czy 15 razem. Czy to może być objaw zawieszenia się szczotek w rozruszniku czy może coś innego ?? Czy wyjęcie rozrusznika sprawi mi jakiś większy problem czy jest to raczej prosta sprawa ??

glodny20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 06:53   #2
Janek_skc
ford::advanced
 
Avatar Janek_skc
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Escort
Silnik: 1.8 16V XR3i
Rocznik: 1992
Postów: 362
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Z kanalu to pieknie sie wyjmuje rozrusznik. WYjecie jest proste i dostep ladny. Sprobuj popukac mlotkiem w niego i zobacz czy zakreci. Jak zakreci to szczotki sie koncza pewnie.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda.
Janek_skc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 11:33   #3
rafx2i
ford::average
 
Avatar rafx2i
 
Zarejestrowany: 07-08-2007
Skąd: krk
Model: Escort
Silnik: 1.4i
Rocznik: 1991
Postów: 52
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Pierwsze co bym zrobił to wrzucił luz przekręcił stacyjkę i zrobił na nim zwarcie śrubokrętem. Zobaczysz czu ruszy rozrusznik. Jesli ruszy rozrusznik to padł automat rozrusznika( kwestia 70-100 zł).
__________________
Najlepsze zabawki w Małopolsce - http://mariolafruwa.pl
rafx2i jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 18:19   #4
Piterson19
ford::average
 
Avatar Piterson19
 
Zarejestrowany: 03-01-2009
Skąd: Kielce
Model: Mondeo MK1 GHIA
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1993
Postów: 122
Smile Odp: Problemy z rozrusznikiem

Wyjąć rozrusznik to nawet bez kanału się da, miejsca tyle jak w żadnym innym. Co do zawieszania szczotek bardzo możliwe skoro słychać cyknięcie, z tym pukaniem młotkiem czasem nie przesadź żeby nie pękła obudowa. Moim zdaniem nie wiem czy opłaca się wymieniać automat skoro koszty będą ok 100zł, na szrocie można cały i sprawy rozrusznik w tej cenie kupićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piterson19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 18:35   #5
glodny20
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Kielce
Model: Ford Escort MK7 KOMBI
Silnik: 1.8 TD intercooler
Rocznik: 1998
Postów: 44
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

No i tak cykał i cykał ale odpalał a teraz koniec nawet nie drgnie. Ale nie wiem czy to rozrusznik ponieważ teraz jak przekręce kluczyk to zaczynają świrować kontrolki od świec żarowych i akumulatora. Zaczynają cykać dwa przekaźniki pod maską ten zielony za akumulatorem i taki czarny po prawej stronie koło tego niby ssania co jest w dieslu. Cykają głośno i nic się nie dzieje. Trzeba na popych inaczej nie odpali. W trakcie jazdy nie działają kontrolki w ogóle, szyby elektryczne nie dają się zamknąć a obrotomierz wariuje. A na koniec najlepsze.... W dziale o dieslu pisałem, że mi bardzo kopci w trakcie jazdy i wogóle na postoju jak dodam gazu to puszcza bąka na czarno. A teraz zero nawet grama smogu nawet przy wysokich obrotach. Masakra co za sprzęt....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
glodny20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 20:36   #6
rafx2i
ford::average
 
Avatar rafx2i
 
Zarejestrowany: 07-08-2007
Skąd: krk
Model: Escort
Silnik: 1.4i
Rocznik: 1991
Postów: 52
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Ja miałem podobny problem. Sprawdziłem rozrusznik na zwarcie i ruszał czyli nie był wzbudzany przez automat. Założyłem nowy i kręci jak nigdy. Mój tata tez ma escorta i jak miał momenty że raz zakręcił raz nie to zmienił automat i wszystko elegancko jest. Co do wyjęcia to nie ma problemu. Wyjmowałem pod blokiem na parkingu, troszkę chęci;-)
__________________
Najlepsze zabawki w Małopolsce - http://mariolafruwa.pl
rafx2i jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 21:12   #7
Zibo
ford::advanced
 
Avatar Zibo
 
Zarejestrowany: 17-01-2009
Skąd: Kalisz
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 279
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Panowie... ja widzę że rozrusznik od Focusa TDDi jest chyba identyczny jak od essiego... Można taki zamontować żeby lepiej kręcił? Bo tańsze są.

Mój rozrusznik kręci... ale w porównaniu do rozrusznika od vectry 1.7TD Isuzu (ojca) to o wiele wolniej kręci i ktoś kiedyś wspomniał żebym założył od focusa. Jak myslicie?

Ogólnie odpala mi najlepiej jak podgrzeje 3 razy. Jak raz podgrzeje to dłużej kręci. Jak jest ciepły po trasie to odpala po sekundzie.
__________________
GG: 37847565
email: lordzibo@gmail.com

Ostatnio edytowane przez Zibo ; 14-05-2009 o 21:14
Zibo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 22:00   #8
rudywdzz
ford::average
 
Avatar rudywdzz
 
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Łódź
Model: VW Golf4
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 1998
Postów: 152
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Cytat:
Napisał glodny20 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i tak cykał i cykał ale odpalał a teraz koniec nawet nie drgnie. Ale nie wiem czy to rozrusznik ponieważ teraz jak przekręce kluczyk to zaczynają świrować kontrolki od świec żarowych i akumulatora. Zaczynają cykać dwa przekaźniki pod maską ten zielony za akumulatorem i taki czarny po prawej stronie koło tego niby ssania co jest w dieslu. Cykają głośno i nic się nie dzieje. Trzeba na popych inaczej nie odpali. W trakcie jazdy nie działają kontrolki w ogóle, szyby elektryczne nie dają się zamknąć a obrotomierz wariuje. A na koniec najlepsze.... W dziale o dieslu pisałem, że mi bardzo kopci w trakcie jazdy i wogóle na postoju jak dodam gazu to puszcza bąka na czarno. A teraz zero nawet grama smogu nawet przy wysokich obrotach. Masakra co za sprzęt....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a ja obstawiam kabel masowy do skrzynki od bezpieczników u mnie tak bylo obrotek latał jak chciał kontrolki mrugaly nawiew nie smigał :] sprawdz kabel przykrecany na 10tke do skrzynki odkrec przeczysc szczotką i zobacz czy praży Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
byl sobie escort...w benzynie...jak dorósł dislem chcial zostać...byl sobie escort...choc do ostatnich chwil huczał to i tak nie stanelo mu serce...byl sobie escort... escort is dead 8.7.1998-18.11.2009
rudywdzz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2009, 23:59   #9
kubson1
ford::average
 
Avatar kubson1
 
Zarejestrowany: 02-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Passat B6
Silnik: 2.0 TDI BMR 170
Rocznik: 2006
Postów: 186
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Moze to plytkie bedzie co powiem, a moze to dość wazne przeoczenie. Czy sprawdziles klemy na akumulatorze? Moze sa poluzowane albo zasniedziale... W takich przypadkach slychac cykniecie, a po kilku probach przekrecania kluczyka moze zaskoczyc.
kubson1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2009, 07:19   #10
glodny20
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Kielce
Model: Ford Escort MK7 KOMBI
Silnik: 1.8 TD intercooler
Rocznik: 1998
Postów: 44
Domyślnie Odp: Problemy z rozrusznikiem

Cytat:
Napisał kubson1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moze to plytkie bedzie co powiem, a moze to dość wazne przeoczenie. Czy sprawdziles klemy na akumulatorze? Moze sa poluzowane albo zasniedziale... W takich przypadkach slychac cykniecie, a po kilku probach przekrecania kluczyka moze zaskoczyc.

Klemy sprawdziłem i przeczyściłem. Sprawdze jeszcze ten kabel masowy co kolega wcześniej napisał. Tylko mam pytanie jak on idzie. Od akumulatora do skrzynki bezpiecznikowej czy jakoś inaczej...???
glodny20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:22.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.