|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-10-2009, 10:26 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2009
Skąd: lubelskie
Model: Fiat
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1987
Postów: 11
|
Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
Witam wszystkich!
Jak widać, na forum jestem "świeży", a zarejestrowałem się właściwie głównie dlatego, aby poznać odpowiedź na nurtujące mnie pytanie no i specyfikacje dieslowskich silników Forda. Jako, że chce kupić Mondeo w okolicach 23tys. to po przeczytaniu, na chwile obecna ponad 20 postów, nastawiłem sie na TDDI (pewnie 2001-2002r.), jako że ponoć są mniej awaryjne. A poza tym suma przeznaczona na auto raczej nie wystarczy mi na TDCI z rocznika 2004, które rzekomo są trwalszymi konstrukcjami niż ich starsi bracia sprzed 2004. Przechodząc do sedna, mam możliwość kupowania nafty lotniczej, po cenie o ponad połowe niższej niż ON - już pewnie wszyscy się domyślają o co mi chodzi :] Czytałem w jednym z postów, nie pamiętam dokładnie czego dotyczył, ale wiem, że "kolega" Pajlot wydawał się mieć jakąś styczność z tego typu paliwem i chyba nawet podał proporcję opracowaną przez tych, którzy na nafcie jeżdzą, mianowicie 1l oleju na 30l nafty. Stąd moja prośba do tych, którzy próbowali jeździć na paliwie innym niż ON i do tych, którzy nadal na nim jeżdżą, aby podzielili się z nami swoimi obserwacjami i wrażeniami, aczkolwiek mnie głównie interesuje nafta lotnicza. Znajomy jeździ na niej Astra I, która w chwili obecnej jeździ lepiej na nafcie niż na ON'ie! Ale wiadomo to jest starsza konstrukcja. Co więcej jego znajomy natomiast jeździ jakimś tam peugotem z silnikiem HDI również na tej samej nafcie i jest zadowolony, a HDI chyba nie jest zbyt starą konstrukcją... Z tego co się orientuję nafta jest suchsza niż ON, dlatego może faktycznie dodanie oleju mogło by w dużej mierze wyrównać szanse między tymi paliwami. Nafta z pewnością nie będzie brudniejsza niż ON, bo jednak samoloty na niej latają, a nie mówię tu o jakichś resztkach wyciśniętych z trawy, które się rozlały przy tankowaniu, lecz o czystym paliwku. Na razie to tyle, jak coś mi się przypomni to dopiszę. A teraz bardzo proszę wszystkich o zabieraniu głosu w sprawie, ale z pierwszeństwem dla tych, którzy robili takie testy na silniku Forda TDDI. Czy wyczuli jakąś różnicę w sprawności silnika, odpalaniu, spalaniu, pracy, jak długo jeżdżą na tego typu paliwie i co tam komu jeszcze przyjdzie do głowy o czym ja w obecnej chwili zapomniałem :] Z góry serdecznie dziękuję wszystkim za odpowiedzi! |
16-10-2009, 12:12 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
No proszę, a nasi lotnicy z sił powitrznych muszą latać na drzwiach od stodoły !!
|
16-10-2009, 12:12 | #3 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
a na oleju z frytek nie chcesz jeździć ??
gdzie ty chcesz szukać oszczędności ?? w paliwie czy... w remoncie auta ?? rozumiem, ze robisz tak niebotyczne przebiegi roczne (ponad 100.000) ze szukasz każdego alternatywnego źródła paliwa ?? PS. teraz dojrzałem.. Ty z lubelskiego jesteś... czyli paliwo zza Buga... proponuje kupić TDi by VW
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
16-10-2009, 12:19 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
ja próbowałem ukraińskiej ropy - nie polecam.
|
16-10-2009, 13:04 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2009
Skąd: lubelskie
Model: Fiat
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1987
Postów: 11
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
Cytat:
To, że jestem z lubelskiego nie znaczy, że paliwo jest zza Buga. Poza tym gdyby było to bym napisał - paliwo zza Buga, natomiast chodzi mi o NAFTĘ LOTNICZĄ...i to sprzed Buga. |
|
16-10-2009, 14:16 | #6 | |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
Cytat:
to e stary td jeździ na rzepaku to nie znaczy że nowoczesny TDDI czy nie wspomnę o TDCi też pojedzie... ale co tam... pojedzie... prosto do warsztatu to Ci odpowiem inaczej: - CZY NAFTA LOTNICZA JEST PRZEZNACZONA DO AUT ? - czy olej roślinny jest przeznaczony do aut?? zresztą.... Twój ewentualny problem....
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
|
16-10-2009, 14:32 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2009
Skąd: lubelskie
Model: Fiat
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1987
Postów: 11
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
dzięki czechu za zrozumienie :]
A Cobrettiemu chyba naprawde chodzi gul, ze ktos moze miec dostep do jakiegos innego, tanszego paliwa. A poza tym, mi nie chodzi o to czy tddi pojedzie na nafcie czy nie, bo to ze pojedzie jest dla mnie oczywiste jak to, ze jutro bedzie sobota! pytanie powinno ewentualnie brzmiec, jak dlugo na takim paliwie silnik tddi by popracował? |
16-10-2009, 15:08 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2009
Skąd: lubelskie
Model: Fiat
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1987
Postów: 11
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
litr nafty mam za 1,7PLN.
wlasnie bije sie caly czas z myslami czy bokiem mi nie wyjdzie taka zamiana paliwa, myslalem tez o robieniu takiego mixa jogurtowego tzn. 50/50 z ON, aczkolwiek tez moze byc roznieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-10-2009, 15:16 | #9 | |||
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
Cytat:
po 2,7 a nie 3,6 (prosto z Niemiec) a w twoim przypadku TAŃSZE nie oznacza LEPSZE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poza tym mi akurat: Cytat:
Cytat:
OSZCZĘDNOŚCI KOSZTEM SILNIKA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nauczcie się czytać dokładnie - literka po literce
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
|||
16-10-2009, 15:27 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Pytanie odnośnie nieco innego paliwa do diesla
Jeśli wkurzają Cię odpowiedzi, to zalej i sam sie przekonaj. Nikt kto na tym nie jeździł nie powie Ci czy to się nadaje czy nie. Durny temat
|