Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-02-2010, 13:38   #1
emigrant
ford::beginner
 
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Berlin
Model: cmax
Silnik: 1,5 Eco Boost
Rocznik: 2015
Postów: 35
Domyślnie Wymiana Alternatora 2 ltr diesel

hallo
czy jest cos niebezpiecznego w wymianie alternatora,czy trzeba na cos uwazac....
Moje pytanie wynika z tego,ze odmowiono mi w jednym warsztacie w Berlinie bez podania przyczyny,odmawiajacy mial dziwny ton.....


Ostatnio edytowane przez SRS ; 07-07-2016 o 16:49
emigrant jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2010, 14:08   #2
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

gufnia robota, to moze dlatego , no i ile mozna wziac za to. ogolnie odkreca sie 3 srubki na alternatorze. jedna jest ciezko ruszyc. trzeba sie nameczyc. no i jedyne co trzeba dodatkowo zrobic , to sciagnac oslonki filtra paliwa. gdzies to opisalem. poszukaj
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2010, 18:12   #3
wilku30
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

Wymiana nie jest wielkim problemem, jedynym utrudnieniem jest konieczność zdemontowania filtra paliwa. I jedna dobra rada mojego kolegi z serwisu Forda, jeśli już wymieniamy alternator, to lepiej założyć 150A, ponieważ jest znacznie trwalszy od 120A. Przerabiałem ten temat. Za pierwszym razem regenerowałem 120A, który siedział od nowości.Pojeździłem trochę i znowu do naprawy. Już go nie wkładałem, tylko kupiłem 150A( ma o wiele mocniejszy układ stabilizacyjny) i nie mam teraz żadnego problemu.Po prostu 120 jest za słaba do tego silnika.
wilku30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2010, 20:53   #4
emigrant
ford::beginner
 
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Berlin
Model: cmax
Silnik: 1,5 Eco Boost
Rocznik: 2015
Postów: 35
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

Wlasnie odebralem alternator regenerowany-wyglada jak nowy.....ale podobno tak wygladaja teraz regenerowane.
Zamawialem 120 A,dostalem 150 A czyli mam szczescie......w cenie 120 A
Jutro jade dac wymienic.
emigrant jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2010, 00:13   #5
TomozTM
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Chynów
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 DuratecHE
Rocznik: 2004
Postów: 93
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

trzeba uważać na DEBILNIE zamocowaną śrubę z kablem wychodzącym do aku i zapinką na styku na alternatorze. Mi się udało połamać,... :/ duuuuużo światełka i da radę samemu.
Polecałbym też zaopatrzenie się w elastyczną przedłużkę do klucza i jakąś 1h dobrej roboty... nooo góra 2.
TomozTM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2010, 09:59   #6
konrad_b
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Krk
Model: C-max
Silnik: 1.8 120KM by LPG BRC SQ24
Rocznik: 2004
Postów: 379
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

Cytat:
Napisał kolopeter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gufnia robota, to moze dlatego , no i ile mozna wziac za to. ogolnie odkreca sie 3 srubki na alternatorze
w 1.8 noPB
ASO 160zł
duży prywatny zakład 200zł
mały prywatny zakład 70zł
ceny krk

wymiana samodzielna - 3h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
+ trochę poharatane dłonie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

musi być kanał/podnośnik, bo część dostępu jest od spodu
__________________
konrad_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2010, 12:15   #7
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

ja tam wszystko z gory robilem. ciezko jest odkrecic wlasnie ta najnizsza srube. pociete rece itd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no chyba ,ze sie ma porzadne toolsy. przy montazu przydaje sie pomoc 2 osoby aby naciagnac alternetor z paskiem i zlapac sruba. ja to robilem sam przy pomocy kawalka dechy
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2010, 22:39   #8
TomozTM
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Chynów
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 DuratecHE
Rocznik: 2004
Postów: 93
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

w 1.8benzin zakłada się klucz na napinacz paska i tak jakby się chciało odkręcić (jest lewy gwint więc no prblm) w reszcie z resztą chyba tak samo się robi...
a co do dłubania, to można wjechać na jakieś wzniesienie (mi starczyło jakieś 20cm a do kruszynek nie należę) i można dłubać od spodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. problem jest w wyciągnięciu go jak się ma klime.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no za to, to ktoś Nobla powinien dostać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przewód od klimy (twardy nieruszalny...) zamontowany jest na SAMYM ŚRODKU J E D Y N E J dziury przez którą można wyciągnąć alternator od spodu, więc trzeba lawirować i lekko nagiąć tą rurkę.

A tak w ramach ciekawostki to wedle standardów wymiany, powinno wymontować się koło, nadkole i połowę pierdół znajdujących się w okolicy i wtedy ma się swobodny dostęp do alternatorka... :] POGRATULOWAĆ
TomozTM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2010, 20:02   #9
gulik1978
ford::specialist
 
Avatar gulik1978
 
Zarejestrowany: 05-03-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 573
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

Tak masz rację ta operacja w silnikach benzynowych jest znacznie trudniejsza niż w dieslach. Ja dodatkowo wyjmowałem jeszcze reflektor no i demontaż tylko przez "dół".
gulik1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2010, 14:01   #10
emigrant
ford::beginner
 
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Berlin
Model: cmax
Silnik: 1,5 Eco Boost
Rocznik: 2015
Postów: 35
Domyślnie Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel

Alternator wymieniony
w ciagu 4 godzin.
Nowo otwarty warsztat w Berlinie-mechanik Polak nigdy w C-maxie nic nie robil......
W sumie poszloby sprawnie gdyby nie:
1.dla latwiejszego wyjecia do gory alternatora (silnik 2 ltr diesel z klima)chcial wymontowac filtr paliwa i tutaj stworzyl sie problem-obudowa filtra jest wsunieta w metalowa konstrukcje.
W obudowie filtra jest cos w rodzaju kolka rozporowego pelniacego funkcje nakretki w ktora wchodzi sruba mocujaca obudowe filtra w tej konstrukcji metalowej.
Ta wlasnie nakretka-kolek rozporowy wystawala,nie pozwalajac na swobodne wysuniecie filtra z obudowa do gory.
Po wielu probach udalo sie wysunac-wyciagnac ta nakretke i wysunac filtr-byl super dostep do wymiany alternatora.
Troche problemu bylo z zalozeniem paska na samonapinacz.
Problem zaczal sie z uruchomieniem silnika-poniewaz jak to czesto bywa mechanik nie dal sobie powiedziec,ze czytalem na forum,ze przy wymianie filtra(a musial odlaczyc filtr zeby go wysunac-przy okazji zalozyl nowy wklad-oryginal-duza roznica w budowie-rodzaju bibuly filtrujacej w stosunku do podrobek !!!)nalezy zaslepic otwory ktorymi dochodzi paliwo !!!!
Silnik nie dawal sie uruchomic bo paliwo ucieklo......po kilkunastu probach krecenia do bolu i roznych probach odpowietrzania zaskoczyl.....
Przy okazji pytanie o ewentualne szkody we wtryskach itd....moglo sie cos uszkodzic.....
Oczywiscie w przenosni z rozrusznika lecialy iskry,serce bolalo,ale mechanik kazal krecic do bolu.....
Calosc 50 € i nerwy za duzo wiecej....
emigrant jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.