|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-02-2010, 23:49 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-02-2010
Skąd: Poznan
Model: mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 85
|
100.000 km nowym wynalazkiem Forda ( TDCI)
Witam,
udało mi się jako jedyny właściel i kierowca od początku,przejechać już 100.000 km nowym wynalazkiem Forda. Poniżej mój test i uwagi. Może kogoś zainteresują Model : MK4, 2.0 TDCI 140 KM, 6 biegów manual, KOMBI Wersja : Gold X Rok : 8/2007 Lista usterek chronologicznie: 00030 km : engine failed : nie wolno gazować zaraz po wyjeździe z salonu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 00400 km : poprawiono mocowanie ( dokręcono) prawą kurtynę powietrzną 00800 km : wymieniono piankę fotela kierowcy 00900 km : podklejono podsufitkę 01000 km : odkleił się piankowy kwadrat przyklejony pod maską koło grodzi 02000 km : oryginalny dywanik kierowcy do wymiany. Zużył się po 3 miesiącach. Bez gwarancji 20000 km : pierwszy przegląd, wymiana klocków i tarcz : 1500 zł 21000 km : zaczeły odpadać te czarne listwy przy progu. Odpadają za każdym razem gdy zachaczy się o nie butem 22000 km : ułamał się języczek podłokietnika, zaczynają skrzypieć plastiki 23000 km : notorycznie wypada zaślepka owtoru do mocowania kratki bagażnika 23500 km : otwiera się boczek bagażnika (prawa strona) 23000 km : odpadła szmata zakrywająca komputer sterujący ( ta nad stopami pasażera), wyrobiły się te żółte zatrzaski 23500 km : na wybojach mocowanie skrzynki z bezpiecznikami i sterownikiem samoistnie wypinało się z zaczepu i spadało na stopy pasażera 25000 km : wymiana wycieraczek (220 zł) 26000 km : zepsuł się schowek na okulary pod sufitem 30000 km : padła roleta bagażnika, nie zwija się do końca i trzeszczy 50000 km : wyciągnięcie monety 1 cent z szyn fotela , 400 zł w ASO ( demontaż całego fotela 55000 km : plastiki nakładki tunelu (quasi chrom) całe w rysach. Parę kropli płynu do szyb kapnęło na ramkę radia i klimy tworząć niezmywanlne czarne kropki 56000 km : rozkleiła się tylna wykładzina podłogi bagażnika. Wymieniono na nową 57000 km : lusterko wsteczne dostało jakiś dziwnych niezmywalnych przebarwień 70000 km : ustawiono geometrię podwozia (zbieżność) 70000 km : nowe klocki i tarcze hamulcowe 80000 km : demontaż fotela pasażera, nie chciał się przesuwać z powodu utkwienia w prowadnicy pianki z siedziska 81000 km : świerszcze pod maską ( prawa strona), pewnie łożyska alternatora 90000 km : urwała się (pękła) rączka otwierania maski 91000 km : urwała się linka mocowanie maski 91500 km : padł zamek maski, po umyciu w zmywarce do naczyń, ożył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 99999 km : .... Warunki użytkowania: 1 osoba + bagaż ok 80 kG , autostrady ok 30%, drogi krajowe 60%, pozostałe Spalanie ok 7.0 l/100 km dobrej ropy ( BP,shell v-power) zużyto 2 komplet opon letnich Ocena komfortu jazdy: Autostrady : komfort wyprzedzania do 5 biegu cisza do 160 km /h prędkość max 195 km /h Drogi krajowe : miękkie zestrojenie zawieszenia, bujanie na nierównościach wysoki komfort jazdy Transport osób i towarów: 4 osoby + bagaż : ograniczone możliwosci motoryczne ( do 4 biegu ok) Widoczność: Tył 6/10 Przód 7/10 Bok przód 3/10 Bok tył 8/10 Ośwetlenie przód (żarówki H7) 6/10 Obsługa i ergonomia Kierownica : 8/10 Komputer : 4/10 Klimatyzacja : 9/10 Radio Sony : 9/10 Fatalenie rozwiązany pojemnik na napoje ( na końcu 6 biegu) Ładowanie nawigacji cały czas przy podniesionej klapy popielniczki i jej oświetleniu Brak możliwości ściemnienia kontrolki gołoledzie Szybko zużywające się i głośne wycieraczki przednie NIewygodne siedzisko fotela kierowcy po 8 godzinnej jeździe Fatalny dostęp do drobnych przedmiotów wpadających po boczki foteli skutkujące ich blokadą Wykonanie i użyte materiały Tapicerka : siedzenia ok, boczki drzwi plastki ok, materiał obciowy,zły,mechaci się i wyświechtuje Tapiceraka podłogi, dosyć słaba, od obcasa żóny zrobiła się dziura Plastiki : miękkie (deska, podłokietnik) ok , twarde ( tunel,schowek,uchwyty drzwi) kiepskiej odporności na zarysowania Plastki : pseudo aluminiu i chrom, bardzo kiepskiej jakości i odporności skrzypiące,przy demontażu łatwo ułamać zaczepy. W sumie wszystkie plastiki ( atrapa chłodnicy,osłona zamka maski, nadkola, kołki rozporowe) wykonane są z bardzo tandetnego i kruchego materiału Bardzo łatwo jest też uszkodzić zderzak tylni przy wkładaniu większych walizek Najbardziej denerwujące dolegliwości : Podczas jazdy w deszcz, strumień wody z przedniej szyby rozlewa się na szyby boczne ( kierowcy i pasażera) akurat na linii oko - lusterko zewnętrzne Otwarcie tylniej klapy po deszczu skutkuje wlaniem wody za kołnierz Jazda przy tylnim Słońcu powoduje centralne odbicie chromowych obwódek nawiewu powietrza w lusterkach zewnętrznych Górny schowek podłokietnika - nie ma możliwości dostarcia do niego jedną reką podczas jazdy Dolny schowek ( na cd ) -czeluść Podsumowanie Generalnie mechanicznie samochód mnie jeszcze nigdy nie zawiódł Komfort jazdy świetny, nawet 12 godzinna jazda nie męczy Wydajna klimatyzacja Świetny,cichy i ekonomiczny silnik Dość komfortowe zawieszenie ( ale w VW lepsze_ Denerwuje tandetne wykonanie niektórych elementów i użyte kiepskie materiały Nieprzemyślana ergonomia ( widać,że auto projektował informatyk a nie przedstawiciel handlowy) Niestaranny, a właściwie fatala jakość montażu, szczególnie wnętrza Wsadzone rozwiązania sprzed 30 lat jak choćby tandetny zamek maski Pakowny bagażnik (kombi) ale użyto dość delikatnych wyściółek Fatalny dostęp do schowka w kole zapasowym przy załadowanym choćby w części bagażniku Dość słabej jakości reflektory przednie (h7) Brak kierunkowskazów w lusterkach ( chińskie wersje mają) To tyle.... w sumie jestem zadowolony, chociaż jak za auto kupione za 108100 zł oczekiwałbym czegoś lepszego Mam nadzieję,że po 100.000 km nie zacznie się seria awarii i dolegliwości... Pozdrawiam Kolegów ! Snup Olek Ostatnio edytowane przez SRS ; 01-04-2018 o 23:01 |
14-02-2010, 00:05 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: B-rd
Model: Mondeo mk1 Hatchback GHIA
Silnik: 2.0 136km zetec.
Rocznik: 1995
Postów: 29
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
,,Lista usterek chronologicznie:'' Ford to auta tanie więc niema sie co dziwić klasa niższa swoje robi.
Komfort jeździłem bardziej komfortowymi autami. Teścik fajny i od zawsze twierdziłem że mk3 mk4 to słabe jakościowo auta, mk1 mk2 też nie najlepsze ale mają swój urok. Bardzo często Ci sie auto sypało. Uwierz mi nie o pierwszym mk4 z takimi problemami słyszałem. Szerokości i miłego użytkowania swojego fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Teraz mondeo mk1. :615: > Zbiera się na alfe rome 159 2.2 JTS. |
14-02-2010, 00:33 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: MkIV Tit 1/2X :)
Silnik: 2,0 benz
Rocznik: 08
Postów: 828
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
He, he, Gercons 2- zemsta po latach. Myślę, że JVC przeżyje załamanie nerwowe. On uważa, że rocznik 2007 był najlepszyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale do rzeczy: Nie przesadzałbym z tą słabą jakością i generalizowaniem. Większość ( gruba- w sumie czytam o drugim tak naszpikowanym usterkami egz. na tym forum) Mk IV aut jeździ jednak bez takich cyrków. Nie jest to jakiś szczególnie bezawaryjny model, ale bez przesady. Wady uwidocznione przy tak małym przebiegu- gazowanie na dotarciu, tarcze i klocki po 20 tys są rzeczami tutaj niespotykanymi i świadczą o masakrycznym podejściu do wozu. Jest tu kilku rajdowców, ale chyba żaden przy takim przebiegu tarcz nie zmieniał. Z wrażeniami co do ciszy do 160 , bujaniem zawieszenia trudno mi się zgodzić. Na pewno Mk IV? W moim odczuciu samochód jest słabo izolowany od szumów, za to twardy jak taczka. Mk III to przy nim kołyska niemowlaka. Chyba jednak tak, bo część zarzutów się zgadza. Podłokietnik, lanie się wody za kołnierz zostały poprawione jakoś w połowie 2008, jakość materiałów w tańszych wersjach była zła i nadal jest zła- to fakt i wstyd- ale mam Titanium i nic się nie rysuje, nic nie skrzypce, nic nie mechaci. Oczywiście do 100 tys daleko, jednak nic nie wskazuje by nagle cos się miało w tym względzie zmienić. Oby tak dalej, a dałem ledwie 85 tys i mam połowe pakietu Titanium X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
bla bla Ostatnio edytowane przez antyrama ; 14-02-2010 o 01:41 |
14-02-2010, 00:42 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2009
Skąd: Hiszpania-Langreo
Model: BMW X4
Silnik: 2.0 D
Rocznik: 2017
Postów: 367
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
Dlugo by komentowac Twoja wypowiedz.Oczywiscie bardzo mnie zbulwersowala.Ogranicze sie moze do kilku.Ale na wstepie,piszesz o wadach a uwzgledniaz materialy eksploatacyjne(blad),70tys km i do wymiany dyski chamulcowe-wada?-nieumiejetne uzywanie chamulca,brak kierunkowskazow w lusterkach bocznych-wada?,zalezy co kto woli(dostepne w opcji).Niektore tzw.wady o ktorych piszesz to nic innego jak nie umiejetne uzytkowanie(z poszanowaniem)np.podlokietnik-otwieram go w trakcie jazdy jednym pociagnieciem reki.obojetnie gorny czy dolny i nie mam z nim zadnych problemow.Woda na bocznych szybach'nie przeszkadzaja mi.Woda kapiaca z klapy bagaznika?-poczekaj az sie podniesie(zgoda ze cos tam kapnie).
Podsumowujac mysle ze nie ma samochodu na swiecie ktory by Cie zadowolil zwlaszcza ze zuzycie eksploatacyjne materialow zaliczasz do wad jak chodzby piora wycieraczek czy dywaniki(to smieszne z Twojej strony).Szkoda ze nie napisales nic o filtrach i olejach ze zbyt czesto wymieniasz. Bez obrazy.Mogles to samo napisac tylko w innym kontekscie i moze bym to inaczej odebral.Dales bardzo negatywny obraz tego samochodu i ta wypowiedzia,chociaz piszesz ze ogolnie jestes zadowolony.Takie jest moje zdanie. ale niech jeszcze inni sie wypowiedza. Dla mnie jest bardzo super i ciesze sie ze to nie pasek ani A6 bo takie mialem opcje kupujac mundka.Pozdrowionka. |
14-02-2010, 01:00 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: MkIV Tit 1/2X :)
Silnik: 2,0 benz
Rocznik: 08
Postów: 828
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
Na początku produkcji zaczep podłokietnika padał. Ford zmienił w połowie 2008 roku to rozwiązanie i jest gut. To samo dotyczy kapiącej wody. W 2008 Ford poprawił odpływ wody z klapy na tyle, że ludzie nie rzucają już k..wami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Osobiście uważam, że kierunkowskazy w lusterkach bocznych to wioska. Bardzo się cieszę, że mam inaczej jak wszyscy teraz. Wodę spływającą bocznymi szybami zacząłem porównywać z MkIII i innymi i mi wyszło że aż takiego dramatu nie ma. Inne brudzą się podobnie. Chromy rzeczywiście się odbijają w szybie, al ejak zacząć kontemplować problem w innych autach- no w każdym coś się odbija Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
bla bla |
14-02-2010, 01:22 | #6 | |
Minęło 9 lat i nic
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Suchy Dwór
Model: Mk4 Mondeo Ghia X automat; Fiesta
Silnik: 2.3 Duratec/161KM; 1.25/82KM
Rocznik: 2009; 2010
Postów: 324
|
Cytat:
i iraas w 1.8 powinien poświadczyć.
__________________
Mk4 Mondeo Ghia X, 2.3 Duratec 161 KM, automat, hatchback, Panter Black + dodatki Ostatnio edytowane przez maciek911 ; 15-02-2010 o 22:38 |
|
14-02-2010, 06:48 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8TDCI 125 KM
Rocznik: 2007
Postów: 180
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
Cytat:
Tak apropos to mam wrażenie że niektórzy użytkownicy Samochodów traktują je jak by były z ruskiej blachy pancernej. Z samochodem jak z kobietą - delikatnie i z wyczuciem. Wszystkim kolegom życzę tak udanej eksploatacji jak moja (no z wyjątkiem przygód blacharskich).
__________________
Mondeo MKIV 1.8 TDCi 125 KM 6 biegów hatchback GOLD X Panther Black |
|
14-02-2010, 08:17 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-01-2008
Model: BMW F30
Silnik: DIESEL 184 KM
Rocznik: MŁODY
Postów: 216
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
20000 km : pierwszy przegląd, wymiana klocków i tarcz : 1500 zł
Nie zawcześnie na wymiane tarcz........w zasadzie klocków też..... Czytałem ostatnio w auto świecie test długodystansowy 100000 km Forda Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 KM. Miały tam miejsce dziwne i nietypowe usterki jak u kolegi...ale ogólny wynik wyszedł dobry. |
14-02-2010, 08:31 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2008
Skąd: lubelskie
Model: MK 4 Tit X kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 188
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
kolega przedstawił subiektywno-obiektywną ocenę swojego samochodu i chyba po to to forum jest. Wiec chyba niepotrzebne komentarze typu " a dlaczego jeździsz taka a tak" " a dlaczego przeszkadza Ci zamazana boczna szyba". Zamazana boczna szyba praktycznie uniemożliwiała mi jazdę w Święta - solona trasa (500 km)- mycie powodowało rozmazywanie- czyszczona szyba chyba 4 czy 5 -krotnie - także ewidentny problem ( nigdy tego nie miałem w poprzednich samochodach). A poza tym po 20 tys. bez innych poważniejszych usterek ( pisałem na forum o głośnych sterownikach klimatyzacją). Także model poprawiony w 2008 r a także kwestia egzemplarza i i stylu jazdy.
|
14-02-2010, 08:50 | #10 | |||
Moderator
Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
Odp: 100.000 km mondeo mk4 ( TDCI)
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Ford EcoSport ST-Line by Delta & Tomas Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
|||