|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-12-2005, 16:33 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-10-2004
Skąd: Trzebnica
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 1996
Postów: 50
|
Czy to przegub ?
Odczuwam wyrażne bicie koła przy prędkości większej niż 80 , pojawia sie to tylko podczas ciągu koła (ostre przyśpieszanie ) . Czy istnieje jako część zamienna przegub wewnętrzny , czy zmienia się tylko krzyżak ?
__________________
Mondeo kombi 2.0 16V 96' |
03-12-2005, 17:43 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-11-2005
Skąd: Skarżysko Kam
Model: Mondeo
Silnik: 2,5V6
Rocznik: 1998
Postów: 482
|
Oby to nie był przegub wewnętrzny, bo koszta są nie małe. Podobny objaw miałem dawno temu w moim stareńkim Essim. Powodem okazała sie uszkodzona opona. Też "biła" kołem przy przyspieszaniu i hamowaniu.
__________________
Escort MK III 1.6 D - Escort MK VI 1.6 16V - Mondeo MK I 1.8 16V. - Mondeo MK II 2,5 V6 ;-)) Oto moja historia |
03-12-2005, 21:16 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
|
a masz wyważone koła?
jezeli nie to zrób to najpierw później sprawdź sworznie wachaczy , bo przegub raczej w/g mnie odpada aczkolwiek ....
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03 Mondeo MII 1,6 95KM 99r |
03-12-2005, 22:49 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-10-2004
Skąd: Trzebnica
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 1996
Postów: 50
|
Sworznie , tuleje sprawdzone , po wymianie , koła też wyważone . Nie ściąga ,opona też wydaje się być o.k.
__________________
Mondeo kombi 2.0 16V 96' |
04-12-2005, 10:01 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: Larvik/Norwegia
Postów: 406
|
100 % przegób, jeśli masz to podczas ciągu. Ja miałem to samo, okazało się że rozsypał się środkowy przegób, zamiast wymieniać jeden wymieniłem całą pół oś. Koszt wyszedł 200zł na allegro, na szrotach jest tego pełno. Czas wymiany przegóbu ok 2 godziny w dwie osoby.
__________________
Life is brutal and full of zasadzka's sometime's kopas w dupas |
05-12-2005, 11:37 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-11-2005
Skąd: Wawa
Postów: 26
|
Jak cos to mam cale poloski od 1.8 97 razem z przegubami po polowie tej ceny co napisal wyzej kolega za sztuke
|
05-12-2005, 14:03 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
100 procent przegub. Przerabialem to w swoim starym Mondim. Wymiana swozni(niepotrzebna) zawieszenia silnika( niepotrzebnie) zamiana kol przod-tyl ( niepotrzebnie).
Jesli tylko pasuja to wchodz w te poloski oferowane przez kolegow sam przegub wewnetrzny to cos okolo 600zl( jesli dobrze pamietam) a ktory nawalil ciezko powiedziec lepiej wymienic odrazu dwa albo cale poloski
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
06-12-2005, 22:16 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-07-2005
Skąd: Rumia
Postów: 73
|
Witam mam pytanko apropo przegubów wczoraj jak jechalem to zaczelo mi cos buczeć z przodu po lewej stronie, myślalem że lożysko znowu pada, ale chyba nie bo zaczelo sie nagle i z każdą chwila bylo coraz intensywniejsze, a dzis tak buczy ze musze radio podglasniac jak jade i jest to takie rytmiczne buczenie a i pedal gazu jak sie go delikatnie dotknie to czuc jak wibruje czy to moze byc przegób?? a jak nie to co??
Pozdrawiam <MAT> |
07-12-2005, 07:20 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
Buczenie to raczej obiaw lozyska niz przegubu. Sprawdz reka temperatura piasty po przejechaniu klku kilometrow i zatrzymaniu sie bez hamowania. Jesli bedzie goraca to niestety znowu lozyska ale cenowo to i tak taniej niz przeguby. Albo jedzies na wprost i delikatnie ruszasz kierownica jesli buczenie sie zmienia to tez lozyska. Obiawy awarii przegubow wewnetrzych sa takie ze jedziesz plynnie bez naglych przyspieszen to nic nie czujes. Przyspieszasz i gdzies miedz 60 a 90 km na godzine czujesz wyrazne wibracje samochodu. Co do zewnetrzynch przegubow to przy dodawaniu gazu przy skrecaniu slychac pukanie lub halas.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
07-12-2005, 11:58 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-07-2005
Skąd: Rumia
Postów: 73
|
Piasta jest w normie i jest bez różnicy czy skręcam czy jade na wprost cały czas jest tak samo a dziś jest jeszcze głośniej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jeszcze troche to mi się skala w radiu skończy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na piątek jestem umówiony z mechanikiem myśle że do tego czasu to coś jeszcze wytrzyma
Pozdrawiam <MAT> [ Dodano: 2005-12-10, 14:10 ] No i dostalem diagnoze, prawdopodobnie padło łożysko na półośce. Jak w poniedziałek rozbiorą to będą mieli pewność. Przy okazji wyszło pare żeczy które trzeba zrobić i nie stety od poniedzialku jestem bez auta na 3 dni. Do wymiany mam tulejki stabilizatora, tulejki wachaczy z przodu, łączniki drązków stabilizatora z tyłu, rozrząd ale to wiedzialem, oraz co ciekawe uszczelke w baku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo wycieka mi bęzyna w mjejscu gdzie rura wlewowa wchodzi do baku. Myśle że to tylko uszczelka a nie np pęknięty bak bo będzie gorsza sprawa. I modle się żeby nic więcej nie wyszło jak będa rozbierać i robic. Pozdrawiam <MAT> |