Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-05-2010, 14:39   #1
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

Witam!
Mam problem z Foką. Tydzień temu miałem podobny problem. Po zapaleniu niskie łasowanie ok 13,5V a po kilkunastu sekundach ponad 15V (do tylu mam taki starszy miernik). Sprawdziłem tą wiązkę przy alternatorze. Jest ok od wtyczki do tego rozgałęzienia. Naciąłem lekko kabelki i żarówka z oświetlenia choinki do wtyczki, na każdym kablu ok.
Wyciąłem alternator i zawiozłem do elektryka. Pomierzył i stwierdził, że regulator do wymiany. Zrobił tego samego dnia, bo był regulator na hurtowni.
Zamontowałem alternator pod wieczór miernik w rękę i elegancko ładowanie 14.4V. Ledwie Focus się najeździł 30-40km (3 auta w rodzinieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Znowu szaleją wskaźniki, świeci kontrolka od ładowania i hamulca ręcznego. Ładowanie teraz cały czas ponad 15V. W czym może tkwić problem?
Dzwoniłem do elektryka to nie ma już w tym tygodniu czasu. Mówi, że może zegary do wymiany(o ładowniu ponad 15V nie wiedział po później zmierzyłem.). Ale były wymienianie dokładnie 15 tys km temu w ASO, bo nawet nie ustawiali przebiegu tylko od 0 nabija. Masy wszystkie jakie widziałem w komorze silnika, wyczyszczone(4 albo 5). Akumulator już nie jest pierwszej nowości bo ma 7lat. Ale w mrozy po 20-30*C jeździłem z kablami innych ratować.
Mi już ręce opadają niby 3 auta w domu a w 100% sprawne 1. W innym wyskoczył błąd, że turbina przegrzana;/ ale to już inne forum pomaga. Z góry dzięki za podpowiedzi.


Ostatnio edytowane przez mateq111 ; 06-05-2010 o 14:44
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 16:49   #2
bebran
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 45
Domyślnie Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki

witam
ostatnio też miałem podobne problemy do twoich,
mianowicie za duże ładowanie ponad 15V, mrugające kontrolki w całym aucie, słabe odpalanie, nie było nawet prądu na świecach.

Na pierwszy rzut oka miał być do wymiany regulator napięcia ale okazało się że
przyczyną były klemy przy akumulatorze, nic tam nie może sie ruszać (chodzi o kable które dochodzą do aku) i styki muszą być wyczyszczone. koszt 20zł

jeżdząc na za dużym ładowaniu możesz przegotować akumulator i go uszkodzić.
bebran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2010, 15:36   #3
jasiuprezes1
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
Domyślnie Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki

cześć.ja ostatnio sprawdzałem co sięstanie gdy odepne akumulator,czy będzie pracował silnik bez podpiętego akumulatora .i co się okazało silnik po zdjęciu klem nadal pracował ale gdy wsiadłem do auta zobaczyłem że wszystkie kontrolki mrugają i wmiare wzrostu obrotów zwiększały częstotliwość mrugania.wniosek brak połączenia akumulatora lub alternatora.
jasiuprezes1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2010, 17:08   #4
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki

Dzisiaj wymontowałem akumulator, profilaktycznie go podładowałem aby mieć 100% pewności.
Wyczyściłem (chyba?) ostatnią masę co idzie z silnika(z tyłu) do kielicha od amortyzatora.
Wyczyściłem słupki na akumulatorze i klemy oraz styki kabelków przykręconych przy klemach. Po 2 na + i -. Nasmarowałem wazeliną techniczną. Nic nie pomogło.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2010, 20:27   #5
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki

Dziś Foka była u elektryka.
Wiedziała chyba gdzie jedzie bo po staniu kilka dni odpaliła bez problemu nic się nie działo. Dojechała do elektryka-wszystko ok. Jak wracałem do domu, to zaczęła się dyskoteka. Wszystko miga. Powrót do elektryka i stwierdził, że jest zaje**ste ładowanie. Wyciągnął bezpiecznik co jest w komorze silnika. I było ok. Kazał podmienić akumulator i założyć bezpiecznik. Aku podmieniony rundka 10Km i wszystko ok. Jutro jeszcze 2 próba przejażdżki ok 10Km. Jak będzie ok to muszę kasiorę szykować na nowy akumulator.

Jaki polecacie kupić?(producent) parametry znam.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2010, 20:57   #6
fujimore
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: Pyrlandia
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 48
Domyślnie Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

Miałem taki sam objaw elektryk stwierdził reg. napięcia niby kable też sprawdził.
Wkurzyłem się i sam sprawdziłem okazało się że 2 kable były pęknięte i to dalej od kostki reg.napięcia polutowałem i problem ze skaczącym napięciem znikł sprawdź dokładnie tą wiązkę kabli może pomoże.
fujimore jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2010, 10:12   #7
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

Chyba już znalazłem problem. Wydaje mi się, że to wilgoć w samochodzie. Przez jeden dzień jeździłem z ogrzewaniem na maxa. Jak zaczęły szyby ostro parować włączyłem AC. Zostawiałem jeszcze auto pod domem na chwile aby się grzało. I tak kila razy przez cały dzień.
Dodatkowo pojechałem po nowy aku. ale wcześniej poprosiłem o sprawdzenie tego co mam. I gościu stwierdził, że igła. Szkoda kasy ma nowy. 2 x dawał go pod obciążenie(jakimś takim miernikiem mówił, że za 2000zł) i to obciążenie = jakby 10-15min kręcić rozrusznikiem.
Nawet kasy nie chciał.
Także, na chwilę obecną wszystko wróciło do normy.

A tylko przy tych pomiarach wyszło, że ładowanie wynosi 14,6V-14,7V trochę chyba za dużo?
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2010, 11:04   #8
jasiuprezes1
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
Domyślnie Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

ładowanie 14.6 14.7jest normalnym ładowaniem fokusa i będzie się wachać w zależności od temperatury powietrza od 14.2 aż do 14.7.
jasiuprezes1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2010, 16:28   #9
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

No to OK, dzięki za info.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2010, 18:45   #10
kulka82
ford::beginner
 
Avatar kulka82
 
Zarejestrowany: 20-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1 comfortx
Silnik: Benzyna 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 44
Domyślnie Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki

Cytat:
Napisał jasiuprezes1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ładowanie 14.6 14.7jest normalnym ładowaniem fokusa i będzie się wachać w zależności od temperatury powietrza od 14.2 aż do 14.7.
Potwierdzam.
Przy minusowych temperaturach lub bliskich zeru miałem 14,5-14,6, a przy -20 i rozładowanym aku prawie 15v.
Teraz 14,1-14,2.
kulka82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.